5983
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Krösus
57 Inlägg
28 juni 2012
trippelturbo skrev:
NeZZeR skrev:
Det västra jag vet på vägarna?
Vem blir inte förbannad när man ser dessa hemskheter bakom, framför eller brevid en i trafiken. hmm
http://www.cars-directory.net/pics/volv … 2_orig.jpg

Dont get it ?!

Jo det jag menar är att det dessvärre nästintill alltid är tattare som kör dessa kärror ,rostiga ,inga ljudämpare, dåligt skick osv. Och så kör de därefter hmm

239 Inlägg
28 juni 2012
Varför lägger du då upp en bild på en förhållandevis fräsch 740? lol

NeZZeR skrev:
trippelturbo skrev:
NeZZeR skrev:
Vem blir inte förbannad när man ser dessa hemskheter bakom, framför eller brevid en i trafiken. hmm

Dont get it ?!

Jo det jag menar är att det dessvärre nästintill alltid är tattare som kör dessa kärror ,rostiga ,inga ljudämpare, dåligt skick osv. Och så kör de därefter hmm

Always a better way - Toyota

Krösus
57 Inlägg
28 juni 2012
Korsriddaren skrev:
Varför lägger du då upp en bild på en förhållandevis fräsch 740? lol

NeZZeR skrev:
trippelturbo skrev:

Dont get it ?!

Ja du har ju inte sett under eller i bilen wink Inte heller föraren wink

Pim_Pim
28 juni 2012
haha

Trucker
2 710 Inlägg
28 juni 2012
Stör mig mest på äldre och osäkra förare (oftast kvinnor). O folk som INTE kan hålla en j-a hastighet, jag kör med farthållaren i så ofta jag kan, både i personbilen och lastbilen!

Vilka är det som tycker det går för fort i Sthlmsrusningen?

Jo, äldre! O det blir inte INTE bättre av att denna grupp håller 10-20km/h under angiven hastighetsbegränsning när 90% av resterande bilister håller 10-20km/h över..

Fart missbrukare

1 532 Inlägg
28 juni 2012
Korsriddaren skrev:
Varje dag finns det ca 18 000 berusade förare på våra vägar och oftast märker man inte av det. En "tränad alkoholist" är många gånger så "rutinerad" när det gäller drickandet, att man inte märker av det varken på körsätt eller när de kliver ur bilen.

Däremot märks de som smsar och grejar med mobilen mycket tydligt. De har noll koll på var de befinner sig i sidled på vägen och kan lätt pendla mellan 45 och 80 km/h utan att själva verka vara medvetna om det.

Jag kör själv väldigt mycket, och vet inget värre än att vara på väg om en långtradare på 2+1-väg och nästan bli tryckt i vajerräcket, för att föraren sitter och leker med telefonen.

Personligen tycker jag att detta är ett mycket allvarligt och klart underskattat problem och är vansinnigt besviken på våra lagstiftare som inte ännu förbjudit denna galenskap.

Att använda handsfree tycker jag är helt ok, allt annat är mer än vad de flesta svenssons hanterar samtidigt med bilkörning.

Vanligaste "mobilfylleristen" jag brukar se på vägarna, är en tjej i 30-årsåldern, gärna med barnsits med litet barn bredvid sig. Med tanke på hur rädda alla småbarnsföräldrar är för allting idag, förvånar detta mig lite extra, med tanke på hur farligt detta trafikbeteende är.

Uppmärksamhet är A och O när man kör bil! Vill man ha bevis på ouppmärksamma förare [med eller utan mobil tongue ] så är det bara att ta en tur till Lund eller Uppsala och köra runt en timme. Mer förvirrade bilförare än där tror jag inte finns i landet i övrigt. wink

Avslutningsvis är det förvånande att lagstiftningen inte står i paritet till försäkringsbolagens regler och rättsliga bedömningar. Krockar man medan man smsade, så är det osannolikt att man får någon ersättning från FB och högst troligt att man åker på vårdslöshet om det fanns polis och/eller vittnen vid olyckan.

tkd_rille skrev:
Korsriddaren skrev:
Allt beror på hur undersökningen eller experimentet genomförs, men att så kategoriskt som du säga att det skulle vara BS, det köper jag inte. Jag har sett flera olika undersökningar som visar på exakt samma sak. Alkohol sänker reaktionsförmågan och dämpar förarens uppmärksamhet. Mobilfiffel under färd tar i många avseende helt bort reaktionsförmåga och uppmärksamhet. Med andra ord lika säkert som att blunda hårt i mellan fem och tio sekunder medan man kör. Om du sen trots valida undersökningar väljer att inte tro på detta, eller hävda något annat, ja, det är ju ett fritt land...

En länk bland många:
http://www.attorneys.com/dui-dwi/study- … -than-dui/

Ja man får tro vad man vill. Jag anser att en alkoholpåverkad person i alla lägen är farligare än en som är påverkad av mobilen. Alla blir påverkade av alkoholen medans kanske inte alla blir påverkade av mobilen.  De är lite som fruntimmer man försöker kommunicera med när de tittar på favoritprogrammet på tv. De är avskärmade från omvärlden wink

Jag var trött igår när jag skulle åka hem så jag visste om en kille som bor i Norrköping. Fråga om jag kunde åka med honom hem eller om han vill köra min bil. Jag åkte me honom hem OCH det är det värsta jag varit med om.
Han satt med mobilen typ hela tiden mellan Stockholm o Norrköping.
Vi pendla mellan 110-70 km/h hela vägen o vingla som fan.
Så när vi kom hem så sa jag att jag skulle på ett möte idag så jag tar tåget till Stockholm.

Muttley
28 juni 2012
Polacker litauer i lastbil är nog ett par av de största kioskmongon vi har här. Längtar till den dagen de blir totalförbjödna att passera gränsen pga sina risiga bilar smile

Sen den som körde för dhl antagligen utgång Klippan som inte kunde hejda sig utan kör om fastän man ligger i rätt hastighet. 

Som många säkert märkt är farthållaren ett underbart tillbehör när trafiken framför flyter. Men när man väl slår igång den på laglig hastighet har man någon efterbliven så nära de går

1 160 Inlägg
28 juni 2012
hatar alla som drar alla över en kam.kör själv en org fin 740 . ps jag är över 40
NeZZeR skrev:

Saaboholic
3 129 Inlägg
28 juni 2012
Dirtymike skrev:
Korsriddaren skrev:
Varje dag finns det ca 18 000 berusade förare på våra vägar och oftast märker man inte av det. En "tränad alkoholist" är många gånger så "rutinerad" när det gäller drickandet, att man inte märker av det varken på körsätt eller när de kliver ur bilen.

Däremot märks de som smsar och grejar med mobilen mycket tydligt. De har noll koll på var de befinner sig i sidled på vägen och kan lätt pendla mellan 45 och 80 km/h utan att själva verka vara medvetna om det.

Jag kör själv väldigt mycket, och vet inget värre än att vara på väg om en långtradare på 2+1-väg och nästan bli tryckt i vajerräcket, för att föraren sitter och leker med telefonen.

Personligen tycker jag att detta är ett mycket allvarligt och klart underskattat problem och är vansinnigt besviken på våra lagstiftare som inte ännu förbjudit denna galenskap.

Att använda handsfree tycker jag är helt ok, allt annat är mer än vad de flesta svenssons hanterar samtidigt med bilkörning.

Vanligaste "mobilfylleristen" jag brukar se på vägarna, är en tjej i 30-årsåldern, gärna med barnsits med litet barn bredvid sig. Med tanke på hur rädda alla småbarnsföräldrar är för allting idag, förvånar detta mig lite extra, med tanke på hur farligt detta trafikbeteende är.

Uppmärksamhet är A och O när man kör bil! Vill man ha bevis på ouppmärksamma förare [med eller utan mobil tongue ] så är det bara att ta en tur till Lund eller Uppsala och köra runt en timme. Mer förvirrade bilförare än där tror jag inte finns i landet i övrigt. wink

Avslutningsvis är det förvånande att lagstiftningen inte står i paritet till försäkringsbolagens regler och rättsliga bedömningar. Krockar man medan man smsade, så är det osannolikt att man får någon ersättning från FB och högst troligt att man åker på vårdslöshet om det fanns polis och/eller vittnen vid olyckan.

tkd_rille skrev:

Ja man får tro vad man vill. Jag anser att en alkoholpåverkad person i alla lägen är farligare än en som är påverkad av mobilen. Alla blir påverkade av alkoholen medans kanske inte alla blir påverkade av mobilen.  De är lite som fruntimmer man försöker kommunicera med när de tittar på favoritprogrammet på tv. De är avskärmade från omvärlden wink

Jag var trött igår när jag skulle åka hem så jag visste om en kille som bor i Norrköping. Fråga om jag kunde åka med honom hem eller om han vill köra min bil. Jag åkte me honom hem OCH det är det värsta jag varit med om.
Han satt med mobilen typ hela tiden mellan Stockholm o Norrköping.
Vi pendla mellan 110-70 km/h hela vägen o vingla som fan.
Så när vi kom hem så sa jag att jag skulle på ett möte idag så jag tar tåget till Stockholm.

Haha förstår dig..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
28 juni 2012
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:
Korsriddaren skrev:
Åkt bil full har jag. Kört bil full har jag aldrig. Jag tror inte att amerikanska undersökningar är sämre än något annat lands undersökningar. Det finns en anledning till att mobilfiffel vid körning är förbjudet i USA och i stort sett alla europeiska länder utom Sverige.

Nedan länk till hur smaskiga böter som delas ut.

http://bilder.egmont.se/cache/bf/bf87/b … 366c0a29f1

Då vet du av egen erfarenhet att de vita linjerna inte är så villiga att vara stilla och att allt går mycket snabbare i din skalle även om föraren kör lagligt. Bara den erfarenheten talar för att en begåvad person klarar att pilla med något annat.  Visst tar de koncentration från vägen om du sitter och läser och skriver något på telefonen men aldrig går jag med på att säga de är farligare än att va rattfull.

Känner en kille som pilla på mobilen o körde rakt in i häcken på en stilla stående Nissan 200a i 50blås.
Samma kille tog det bara 2månader för att krascha en 850 i häcken efter att ha pillat på stereon, då skyllde han på att bilen svängde ut framför honom..... en förarlös 850 som står stilla brevid vägen.......hmm
Han har inge körkort idag efter att ha missat att trafikljuset visade rött och körde rakt in i sidan på en polisbil.
Så ja att hålla på med en massa annat skit är som att köra på fyllan.
Jag har ett ställ i Excursionen för min hand dator och har handsfree för mobilen. Datorn använder jag bara när jag stannar på en lämplig plats typ en mack eller parkeringsficka. Ser otaliga yrkes chaufförer som sitter med mobilen, dator och tidning samtidigt typ varje dag.

Det är fan läskigt, mötte ett stort jävla ekipage igår med en gubbe som satt och läste tidningen samtidigt. Känns ju väldigt säkert på vägen då..

"Liberty of thought is the life of the soul"

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
28 juni 2012
tkd_rille skrev:
Polacker litauer i lastbil är nog ett par av de största kioskmongon vi har här. Längtar till den dagen de blir totalförbjödna att passera gränsen pga sina risiga bilar smile

Varje gång jag ser att jag rullar upp bakom en polack i ett rödljus så tänker jag eller säger till passageraren att nu kommer det att lukta avgaser. 95% av fallen är det sant. Man blir nästan glatt överraskad om det inte luktar.

509 Inlägg
28 juni 2012
Västra???
Du måste ha stora problem om du blir förbannad varje gång du ser en 740,säg åt din mamma att låsa in dig i ditt pojkrum tills du har mognat.
Jag tror du är en trafikfara om du blir förbannad(road rage) för skitsaker.
NeZZeR skrev:

1 532 Inlägg
28 juni 2012
hedley skrev:
Dirtymike skrev:
tkd_rille skrev:

Då vet du av egen erfarenhet att de vita linjerna inte är så villiga att vara stilla och att allt går mycket snabbare i din skalle även om föraren kör lagligt. Bara den erfarenheten talar för att en begåvad person klarar att pilla med något annat.  Visst tar de koncentration från vägen om du sitter och läser och skriver något på telefonen men aldrig går jag med på att säga de är farligare än att va rattfull.

Känner en kille som pilla på mobilen o körde rakt in i häcken på en stilla stående Nissan 200a i 50blås.
Samma kille tog det bara 2månader för att krascha en 850 i häcken efter att ha pillat på stereon, då skyllde han på att bilen svängde ut framför honom..... en förarlös 850 som står stilla brevid vägen.......hmm
Han har inge körkort idag efter att ha missat att trafikljuset visade rött och körde rakt in i sidan på en polisbil.
Så ja att hålla på med en massa annat skit är som att köra på fyllan.
Jag har ett ställ i Excursionen för min hand dator och har handsfree för mobilen. Datorn använder jag bara när jag stannar på en lämplig plats typ en mack eller parkeringsficka. Ser otaliga yrkes chaufförer som sitter med mobilen, dator och tidning samtidigt typ varje dag.

Det är fan läskigt, mötte ett stort jävla ekipage igår med en gubbe som satt och läste tidningen samtidigt. Känns ju väldigt säkert på vägen då..

är just nu på arbetet i Stockholm och det var fan skönt att åka tåg upp kan jag lova.
I stockholm äre vardagsmat med tidningsläsande yrkeschaufförer.

Muttley
28 juni 2012
Eddy skrev:
tkd_rille skrev:

Varje gång jag ser att jag rullar upp bakom en polack i ett rödljus så tänker jag eller säger till passageraren att nu kommer det att lukta avgaser. 95% av fallen är det sant. Man blir nästan glatt överraskad om det inte luktar.

De är skrämmande att de får släppa ut avgaser hur som helst men inte svenska.

3 151 Inlägg
28 juni 2012
tkd_rille skrev:
Eddy skrev:
tkd_rille skrev:

True. Dem borde kolla avgasvärdena vid gränskontroller samt göra en liten enklare form av besiktning...

Krösus
57 Inlägg
28 juni 2012
Mervolic skrev:
tkd_rille skrev:
Eddy skrev:

True. Dem borde kolla avgasvärdena vid gränskontroller samt göra en liten enklare form av besiktning...

Är det inte så redan ? När jag skulle över bron till Danmark så stannade de mig i tullen och ville förutom att leta igenom bilen efter vapen, knark och dyl kolla motorn och lägga sig en snabbis under för att kolla det generella skicket, sen var det bara till att åka, de sa något i stil med "fIEn och rustfrei åopel du har ,du må passerah!"
Senast redigerat av NeZZeR (28 juni 2012)

3 151 Inlägg
28 juni 2012
NeZZeR skrev:
Mervolic skrev:
tkd_rille skrev:

Är det inte så redan ? När jag skulle över bron till Danmark så stannade de mig i tullen och ville förutom att leta igenom bilen efter vapen, knark och dyl kolla motorn och lägga sig en snabbis under för att kolla det generella skicket, sen var det bara till att åka, de sa något i stil med "fIEn och rustfrei åopel du har ,du må passerah!"

Haha, ja, det kanske det är. Men i så fall är jag förvånad över hur många risiga, utlandsreggade lastbilar som rullar runt här... När jag åker till Norge så har jag aldrig blivit stannad i någon tull i alla fall, där ser det alltid helt tomt och ödelagt ut.. neutral

Muttley
28 juni 2012
NeZZeR skrev:
Mervolic skrev:
tkd_rille skrev:

För att de har riktiga krav i Köpenhamn, vi har inga sådana i detta landet vad jag vet.  Var några töffar från Greenpeace om jag inte minns fel som inte fick köra in i Köpenhamn till G8 möte för den var för gammal

3 151 Inlägg
28 juni 2012
Låter lite väl strängt. Alla gamla jänkare går bort i Danmark alltså?

Krösus
57 Inlägg
28 juni 2012
Mervolic skrev:
Låter lite väl strängt. Alla gamla jänkare går bort i Danmark alltså?

Mja det är väll antagligen vilket humör de är på wink

Sök