7472
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Muttley
28 juni 2012
Mervolic skrev:
Låter lite väl strängt. Alla gamla jänkare går bort i Danmark alltså?

Köpenhamn. Hur de ser ut i övrigt vet jag ej. Däremot vet jag att du kan glömma att köra in om du iallafall har för gammal buss. Och de är inte så gamla fordon

1 532 Inlägg
28 juni 2012
Hahaha fan folk asså.
Svängde in på Mc Donalds i Nyköping ut med E4an nu på vägen hem.
Ska prata in min beställning när det kommer en 740 bakom med en massa ungdomar i o skriker o tutar o skit så varken tjejen i luckan eller jag hör nåt. Jag hör ialla fall vänta.
Det tar 2sec sen står det en kraftig grabb i Mc donken kläder vid 740in o säger några väl valda ord var på dom backar o sticker fort som fan.
Beställer, får min mat o drar mig mot Norrköping.
Åker förbi Nyköpingsbro o ser blåljus längre fram...... där står 740in halvägs ner i diket påkörd av en polisbil haha.
Såg ut som ungar typ.
Slutkört ialla fall för honom hahahaha

918 Inlägg
28 juni 2012
Dirtymike skrev:
Hahaha fan folk asså.
Ska prata in min beställning när det kommer en 740 bakom med en massa ungdomar i o skriker o tutar o skit så varken tjejen i luckan eller jag hör nåt. Jag hör ialla fall vänta.
Det tar 2sec sen står det en kraftig grabb i Mc donken kläder vid 740in o säger några väl valda ord var på dom backar o sticker fort som fan.
Åker förbi Nyköpingsbro o ser blåljus längre fram...... där står 740in halvägs ner i diket påkörd av en polisbil haha.
Såg ut som ungar typ.

Hahaha bra gjort av polisen big_smile

1 532 Inlägg
28 juni 2012
WoozyDozz skrev:
Dirtymike skrev:
Hahaha fan folk asså.
Såg ut som ungar typ.

Ja det var riktigt kul o se big_smile

918 Inlägg
28 juni 2012
Dirtymike skrev:
WoozyDozz skrev:
Dirtymike skrev:
Hahaha fan folk asså.
Såg ut som ungar typ.

Du hann inte ta en bild?

1 532 Inlägg
28 juni 2012
WoozyDozz skrev:
Dirtymike skrev:
WoozyDozz skrev:

Du hann inte ta en bild?

Nae satt o käka hmm

1 422 Inlägg
28 juni 2012
Dirtymike skrev:
WoozyDozz skrev:
Dirtymike skrev:

Du hann inte ta en bild?

Nae satt o käka hmm

Synd tongue

918 Inlägg
28 juni 2012
cheffer skrev:
Dirtymike skrev:
WoozyDozz skrev:

Du hann inte ta en bild?

Nae satt o käka hmm

Synd tongue

Väldigt synd tongue

2 046 Inlägg
28 juni 2012
WoozyDozz skrev:
cheffer skrev:
Dirtymike skrev:

Nae satt o käka hmm

Synd tongue

Väldigt synd tongue

Väldigt väldigt synd tongue

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
28 juni 2012
Cyklister.

2 046 Inlägg
28 juni 2012
NeZZeR skrev:
Mervolic skrev:
tkd_rille skrev:

De är skrämmande att de får släppa ut avgaser hur som helst men inte svenska.

True. Dem borde kolla avgasvärdena vid gränskontroller samt göra en liten enklare form av besiktning...

Är det inte så redan ? När jag skulle över bron till Danmark så stannade de mig i tullen och ville förutom att leta igenom bilen efter vapen, knark och dyl kolla motorn och lägga sig en snabbis under för att kolla det generella skicket, sen var det bara till att åka, de sa något i stil med "fIEn och rustfrei åopel du har ,du må passerah!"

ALDRIG hänt mig och jag har kört där många gånger smile

1 938 Inlägg
28 juni 2012
Korsriddaren skrev:
Det är inte särskilt svårt att kolla var mobilen befann sig vid olyckstillfället, så där faller den ursäkten. ;smile

Glesmark skrev:
Ha som försvar att din mobiltelefon var hemma vid tillfället för olyckan och att nån där hemma måste smsat/ringt ifrån den så är det beviset förstört, i åtminstone sverige krävs att straffet skall kunna ge minst 2 års fängelse för att man skall få spåra telefoner en telefon.

Om det skall bevisas vart telefonen varit krävs att man är misstänkt för ett brott som ger över 2 år i straffskalan.
Vet inte vilken trafiklag man skall bryta mot för att hamna i buren mer än drograttfylla eller om man kör ihjäl någon, typ dråp.

Men då är ditt minsta problem att du smsat, för du vill nog använda det som ursäkt för vad som hände, istället för att säga att han bara var mitt på övergångsstället och du körde på han med flit...

5 Inlägg
28 juni 2012
Östeuropeiskt reggade lastbilar, fruktar för mitt liv varje gång man är i närheten av dom, vinglar över hela vägen kör på tok för fort håller på med annat. Livsfarligt.
Sen är det jobbigt med personer som pendlar upp och ner i hastighet, gasar på i 90 på 70-väg för att sedan ligga i 60.

112 Inlägg
28 juni 2012
Köra bil och äta samtidigt, är det i klass med att köra bil och skicka SMS samtidigt?

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se

1 532 Inlägg
28 juni 2012
lucather skrev:
Köra bil och äta samtidigt, är det i klass med att köra bil och skicka SMS samtidigt?

Det tycker inte jag då jag aldrig släpper blicken från vägen.

3 151 Inlägg
28 juni 2012
lucather skrev:

Har hänt några gånger att jag käkat i bilen samtidigt som jag kör, under långkörningar. Klarar man inte att käka samtidigt så bör man inte köra manuellt växlad bil heller. Då måste man ju dels stampa med foten och dels vifta med högerarmen. Dubbelt så svårt alltså? roll

De få gånger jag har försökt skicka ett SMS samtidigt som jag kör, har jag konstaterat att det är alldeles på tok för farligt och stannat för att SMS:a... Så nej, det är inte i klass med att SMS:a. wink

111 Inlägg
28 juni 2012
lucather skrev:

Nja... en gång i ungdomens glada dagar kom jag på mig själv med att röka med vänster hand, prata i telefonen med luren mot axeln, äta en burgare och växla med höger hand (iofs bara en cheese, men ändå), emellanåt dricka läsk och samtidigt styra med knät i en manuell skåpis.
Skulle inte göra om samma manöver idag, men jag tror att åtminstone DET skulle kunna vara lika uppmärksamhetskrävande som att skicka ett SMS! Eller... vid närmare eftertanke kanske inte, oavsett hur jävla korkat min mat-ät-rök-babblailuren-o-kör-manöver var så hade jag blicken på vägen, hade något hänt så hade jag givetvis fått burgarn i knät, brännmärken på pungen av ciggen osv, men jag hade iafl sett faran och kunnat agera, skriver man SMS har man ju faktiskt INGEN uppmärksamhet alls på vägen, så jag tror nog att det trots allt är farligare! smile

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

164 Inlägg
28 juni 2012
Folk i Sthlm som ska köra på bussfilen och sen tränga sig in längre fram detta sker oftast i rusningstrafik, en dålig dag har man lust att sätta en kulla i nacken på dessa felfödda människor, Man respekterar kö systemet överallt men så fort man sätter sig i en bil då jävlar skiter man i allt.
Och gubbar som älskar att köra i vänsterfil och när man sedan tröttnar och passerar dem på högerfil så tycker dom man är galen pojk!

sthlm

Krösus
57 Inlägg
28 juni 2012
Evil_E skrev:
lucather skrev:

Nja... en gång i ungdomens glada dagar kom jag på mig själv med att röka med vänster hand, prata i telefonen med luren mot axeln, äta en burgare och växla med höger hand (iofs bara en cheese, men ändå), emellanåt dricka läsk och samtidigt styra med knät i en manuell skåpis.
Skulle inte göra om samma manöver idag, men jag tror att åtminstone DET skulle kunna vara lika uppmärksamhetskrävande som att skicka ett SMS! Eller... vid närmare eftertanke kanske inte, oavsett hur jävla korkat min mat-ät-rök-babblailuren-o-kör-manöver var så hade jag blicken på vägen, hade något hänt så hade jag givetvis fått burgarn i knät, brännmärken på pungen av ciggen osv, men jag hade iafl sett faran och kunnat agera, skriver man SMS har man ju faktiskt INGEN uppmärksamhet alls på vägen, så jag tror nog att det trots allt är farligare! smile

Så sant som det är sagt ! man kan göra vafan somhelst sålänge man inte måste kolla ner för länge som vid tex sms.

Jag äter och dricker och röker alltid i bilen annars blir jag uttråkad vid längre sträckor där man inte kan gasa för mycket om man vill ha något kvar i plånboken wink

Sök