DanneSundin skrev:
Orkar inte läsa om allt detta redan är uppraddat.
1. Bussar i linjetrafik som ligger 10-20km/h under angiven hastighet, detta gäller sommartid. Bor på landet, en uppförsbacke och ungefär vid 50 så slutade idioten att gasa utan fortsatte i sin futtiga fart. Arg som man är ligger man bakom, ser bil efter bil på andra filen och vi är nu säkert en 10-15 bilar bakom mig. Alla argt tutandes. Bussen svänger av, och bakom mig hör man bara ett jäääävla högt bröl. (Jag lyssnar alltid på musik skithögt, 29/39 i volym, med 1000w ungefär. ) och bakom mig dyker en 240 upp med svetsat avgasrör längs sidan, han har petat i tvåan eller något så man hör bara ett stort jävla bröl ur hans japsdämpare som sitter på sidan. Knappt att han kommer om min slöa sjuförti på trean heller, fastän man bromsar för att låta han komma förbi. (var omkörningsförbud, skymd sikt. )
2. SLADDANDES JÄVLA BILAR PÅ FEL STÄLLE! SNÄLLA, jag ÄLSKAR också att sladda, jag gillar att åka på GRUSVÄGAR, men för HELVETE!!! kolla VART FAN NI SLADDAR!!! Man kan INTE komma ut på FULL KARETA där det är skymd sikt för att sen göra någon jävla rallysväng på asfalten! Skärpning! Kan ju förfan vara barn ute! mitt på dagen har jag även sett detta!
3. Folk som ska ÖVERVARVA sina slöa bilar med japsdämpare. man har precis dragit på sin japsdämpare, för stunden är man stadens hero, när man vrider om nyckeln och hör i sitt egna huvud flera hundra häst (medans vi snackar 100 kanske) och ska köra iväg. Man lägger sig i runt 6-8k varv (varvstopp allra helst) för att sen släppa kopplingen på ett sätt agda skulle gjort bättre. (Ni vet, inte ens får till sladd, utan bara slirar koppling. ) Eller dem som ser en snygg tjej och ska sladda, misslyckas (slår runt) och sen åker snopet iväg (givetvis ska växling ske runt 8k varv även här!)
4. VÄGVERKET. Nyasfalterade vägar, fyfan. Asfaltsfläckar på bilen kan man klara sig utan..
5. Folk som ställer sig för nära. Du har precis fickparkerat, du hade cirka 50cm åt varje håll till godo, helt ok att åka ut från med andra ord. När du kommer tillbaka, så har det kommit nya bilar. Bilen bakom står precis i din dragkrok och bilen framför står snett utåt med bakdelen och har gett dig 10-20cm plats. Vad gör man?`Jo, man skjuter i backen och börjar ramma bilen bakåt. Hänt mig 3 gånger, har även kontaktat polis men inte fan händer det något. Lär er parkera för helvete, det finns plats BAKOM honom (kanske 3/4 billängd) men idioten lägger sig endå i röven på dig. Alternativt har han kört IN I DIG. Eller ställer sig brevid, lämnar 10cm plats mellan era bilar. Står gärna på din del av rutan även. Ännu härligare när du ser en buckla / repa av en uppslagen dörr i sidan. Då känner man kärlek.
6. Folk som kört lite hårt med bilen, ställer sig vid statoil, öppnar motorhuven, tar lite på insug, luftfilter soppafilter, tar upp oljestickan (utan att ens kolla) kollar vattennivån lite lätt (knackar till burken i bästa fall) för att sen slå ner huven med bägge händer, slå till en gång till ovanpå (måste ju 'haka fast' såklart. ) för att sedan vrida om nyckeln och gasa upp till 2-3k rpm minst, för att sedan lugnt åka iväg. Finns många sånna här.
7. Folk som inte kan respektera att min 740 är seg. Lägger sig i omkörningsfil, jag gasar fullt endå tutar fanskapet i bilen bakom. Min 740 gl på 116 ynka häst KAN INTE köra snabbare till 100, tyvärr. Det tar minst 12 sekunder.
8. när man åker med en 07' passat och ALLA bilar framför tror att du är polis (dom saktar in 10km/h för sakta än angiven hastighet) för att sedan när du kört om (motorväg) gasa upp och köra om dig. Satan vad irriterad man blir. kunde dem inte bara ökat farten så slapp jag bensinkostnaden ???
9. FOLK SOM BARA KÖR UT!! FÖR HELVETE, det finns STOPPLIKT av en ANLEDNING!!! Är det ett krön och 90 väg, JA, då får du fan räkna med att folk kör i 90, OCH EN BRA BIT ÖVER! ana alltid att dina medtrafikanter är totala trafikretards som sitter med luren i ena handen och kuken i andra. ÄNNU bättre är det när man ska växla från ettan i 5km/h, till trean i 10km/h och sen gasa till 50 för att sen lägga i femman / sexan. SNÄLLA, ha lite respekt mot era medtrafikanter. Har ni gjort fel och kört ut fast ni inte skulle, snälla försök förhindra olycka och GASA PÅ när ni väl kommit ut!! Jag själv har verkligen INTE bra bromsar!! (Har ni försökt få stopp på en container på 1600kg på org. ok ? )