7697
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

Vettemannen
30 juni 2012
tkd_rille skrev:
Hur kan man gnälla om nylagda vägar ? Köp dig en tvättsvamp och lite avfettning.

Jaa, hur kan man ens gnälla. Va fan, om nån dag så är "problemet" över och det är bara att gasa!!! smile

/Benny

5 198 Inlägg
30 juni 2012
Vettemannen skrev:
tkd_rille skrev:
Hur kan man gnälla om nylagda vägar ? Köp dig en tvättsvamp och lite avfettning.

Jaa, hur kan man ens gnälla. Va fan, om nån dag så är "problemet" över och det är bara att gasa!!! smile

/Benny

Då är det väl hålor i vägen...

Muttley
30 juni 2012
Vettemannen skrev:
tkd_rille skrev:

/Benny

Ja på nylagd asfalt är de bara underbart. Är man rädd för att få asfaltfläckar på sin 740 så kan man faktiskt ta cykeln.  smile.
Bilar ska användas och skitas ner. För att sen få sin tvätt och glänsa.

3 354 Inlägg
30 juni 2012
angående vägläggning så kan man klaga (igen) när de limmar grus utan att markera det med skylt

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Muttley
30 juni 2012
Seth skrev:
angående vägläggning så kan man klaga (igen) när de limmar grus utan att markera det med skylt

Ja klart, för de är oftast snabelbilar de är ute med. Och då sprutar de grus över hela vägen så de blir farligt för både bilar och bågar.
Men när de är hela vägen menar vi på. Vilket jag tydde det som. Som förövrigt inte vägverket har med och göra.

5 198 Inlägg
30 juni 2012
Finns vägveket....trafikverket heter dom väl...peab fixar vägarna

Vettemannen
30 juni 2012
gamlingen skrev:

Näe, och har aldrig funnits heller. Men den som skrev "Vägverket" skrev nog fel, jag tror han vet att det heter "Trafikverket"!! wink

/Benny

Evildan
30 juni 2012
gamlingen skrev:

Eller tex PEAB eller en annan lejd underleverantör, har en bekant som "flikar" vägar, dvs lappar småhål med grus och olja, han driver eget företag och anlitas i sin tur av en större entrepenör.

682 Inlägg
30 juni 2012
Självklart måste det finnas, och man är glad när det torkat. Men att klaga är väl för helvete inte samma sak som att mena att det ska bort? Självklart inte. Jag klagar på barn som skriker men inte vill jag att alla barn ska bort för det ?!?!?!? 

Och sen finns det en annan sak med nylagd asfalt.

DERAS JÄVLA LAPPNING! Dom river upp typ 2m luckor och asfalterar (utan märkning ibland, kan vara grus där 2 månader om det vill sig illa) för att sen asfaltera där, ELLER riva upp HELA vägen och asfaltera om allt. Hänt mig bägge scenarion.

Avstängd
10 388 Inlägg
30 juni 2012
Här var det argt idag wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

315 Inlägg
30 juni 2012
alla nya jävla bilar med xenon som ligger upp i röven utan fungerande nivå reglering eller nåt man blir ju för fan bländad xenon halvljus är som hederligt halogen på helljus läge...

iofs stör jag mig oftast på folk som ligger för nära för att dom tycker det går för sakta brukar oftast svänga av o släppa förbi dom eller billister som inte inser eller känner av att vägen är dålig och man kanske måste hålla under hastighetsbegränsningen som igår spöregn och då menar jag spöregn och en bilist ligger för nära och antagligen inte känner vattenplaningen eller nåt o jag ligger i ca 60km i timmen och det är 70 på vägen :S...

man måste anpassa farten efter förhållandet! väldigt lite sådan förståelse...

kan inte avgöra när jag möter bilar som har xenon om dom kör med helljus eller halvljus bländar så inni helvete endå... trots nivåreglering... :S... möter jag halogen så går det fint igenom kurvor och på landsväg men möter jag xenon blir ja typ paraliserad o hållerpå o köra av vägen varje gång fan rena lotteriet tongue hehe...

1 422 Inlägg
30 juni 2012
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:

Näe, och har aldrig funnits heller. Men den som skrev "Vägverket" skrev nog fel, jag tror han vet att det heter "Trafikverket"!! wink

/Benny

Nu har du fel smile Vägverket fanns fram 2010 om jag inte minns fel då de klappade igen och trafikverket tog över. Man ser ju än idag vägverket skyltar lite här och där wink

Ang nylagd asfalt så får man väl ta det lugnt över det nylagda och se till att tvätta bort det så fort som möjligt. Typiskt svenskt att klaga på sånthär haha. Säger mer nylagd asfalt jag, finns så många vägar i dåligt skick så det är verkligen ett behov. Att man får ta det lugnt över vägen en dag och tvätta bilen om man inte vill få asfaltsfläckar som sätter sig är ett pris att betala (förutom skatten då) men tycker det är fel att klaga på det. Vax gillar inte avfettning så personligen brukar jag satsa på att försöka tvätta bort det så fort som möjligt istället. Funkar med bra tvättschampo smile

Vettemannen
30 juni 2012
cheffer skrev:
Vettemannen skrev:
gamlingen skrev:

/Benny

Nu har du fel smile Vägverket fanns fram 2010 om jag inte minns fel då de klappade igen och trafikverket tog över. Man ser ju än idag vägverket skyltar lite här och där wink

Ang nylagd asfalt så får man väl ta det lugnt över det nylagda och se till att tvätta bort det så fort som möjligt. Typiskt svenskt att klaga på sånthär haha. Säger mer nylagd asfalt jag, finns så många vägar i dåligt skick så det är verkligen ett behov. Att man får ta det lugnt över vägen en dag och tvätta bilen om man inte vill få asfaltsfläckar som sätter sig är ett pris att betala (förutom skatten då) men tycker det är fel att klaga på det. Vax gillar inte avfettning så personligen brukar jag satsa på att försöka tvätta bort det så fort som möjligt istället. Funkar med bra tvättschampo smile

Nu var jag ju lite ironisk eftersom han klagade på en annan skribent som skrev "Vägverket" medans gamlingen skrev "Vägveket"!! Förstår du ironon? Ville bara skoja med gamlingen, vet mycket väl att det hette "Vägverket" innan Trafikverket.

/Benny

682 Inlägg
30 juni 2012
Men ja, hellre nylagd asfalt självfallet, men jag klagar endå när den är nylagd. Fläckarna blir inte fina, särskilt inte om man åker cross till banan. Blir fina svarta tjär-fläckar på hela stället...  Får tvätta i "asfaltstvätt" lite jobbigt.. för den som bryr sig då... 

Hehe, bara jag som inte har koll att dem har bytt till trafikverket då.. hehe ..

1 581 Inlägg
30 juni 2012
DanneSundin skrev:
Men ja, hellre nylagd asfalt självfallet, men jag klagar endå när den är nylagd. Fläckarna blir inte fina, särskilt inte om man åker cross till banan. Blir fina svarta tjär-fläckar på hela stället...  Får tvätta i "asfaltstvätt" lite jobbigt.. för den som bryr sig då... 

Hehe, bara jag som inte har koll att dem har bytt till trafikverket då.. hehe ..

Testa att inte åka med fordon som är förbjudna att framföras på allmän väg så är ditt problem ur världen.

1 422 Inlägg
30 juni 2012
Vettemannen skrev:
cheffer skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Nu var jag ju lite ironisk eftersom han klagade på en annan skribent som skrev "Vägverket" medans gamlingen skrev "Vägveket"!! Förstår du ironon? Ville bara skoja med gamlingen, vet mycket väl att det hette "Vägverket" innan Trafikverket.

/Benny

haha du får ursäkta min seghet. Har nyligen vaknat ur bakisdimman som legat över mig hela dagen. Missade att han skrivit fel wink Förstår dig nu. Ville bara rätta till ifall det vore så att du inte visste, istället gjorde jag bort mig själv tongue Aja, shit happends.

DanneSundin: Tvätta i tid då. Ska du till crossbana direkt efter att ha kört på nyasfalterat (vilket jag förstår måste hända varje dag) så finns det ofta tillgång till vatten på crossbanor, tvätta av lite fort där då. Funkar utan avfettning, räcker med ett bra schampoo och lite gnuggande. Brukar tvätta bil runt 5-6 gånger i veckan och då kör jag inte speciellt mycket alls. Okq8 med gör det tvätthall är ju ett alternativ annars, 2kr/minuten. Att de bytt till trafikverket är ju bara mer en fråga om namn, de är ju utsatta för att göra samma jobb iprincip (fast trafikverket har fler ansvarsområden)

Har man inget att klaga på så skapar man sig tydligen saker att klaga på.

Vettemannen
30 juni 2012
cheffer skrev:
Vettemannen skrev:
cheffer skrev:

/Benny

haha du får ursäkta min seghet. Har nyligen vaknat ur bakisdimman som legat över mig hela dagen. Missade att han skrivit fel wink Förstår dig nu. Ville bara rätta till ifall det vore så att du inte visste, istället gjorde jag bort mig själv tongue Aja, shit happends.
DanneSundin: Tvätta i tid då. Ska du till crossbana direkt efter att ha kört på nyasfalterat (vilket jag förstår måste hända varje dag) så finns det ofta tillgång till vatten på crossbanor, tvätta av lite fort där då. Funkar utan avfettning, räcker med ett bra schampoo och lite gnuggande. Brukar tvätta bil runt 5-6 gånger i veckan och då kör jag inte speciellt mycket alls. Okq8 med gör det tvätthall är ju ett alternativ annars, 2kr/minuten. Att de bytt till trafikverket är ju bara mer en fråga om namn, de är ju utsatta för att göra samma jobb iprincip (fast trafikverket har fler ansvarsområden)

Har man inget att klaga på så skapar man sig tydligen saker att klaga på.

Hahaha!!! Det gör inget. Vi kan alla göra fel...ja, utom jag då!! Hehehe!! wink

/Benny

682 Inlägg
30 juni 2012
Fellow skrev:
DanneSundin skrev:

Testa att inte åka med fordon som är förbjudna att framföras på allmän väg så är ditt problem ur världen.

Min är enduroreggad och har lampor att sätta dit, innehar även tävlingslicens, så JO, jag får åka till och från tävling.

Många som gör detta med 4taktare. Hade aldrig gjort det med 2takt dock. 

Sen att det inte finns någon varningsskylt med "nylagd asfalt" eller liknande är ju en annan femma.

2 046 Inlägg
30 juni 2012
Gillar nylagd asfalt! Skönt att köra på, fläckar går ju bort, de gör inte ryggproblem!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

3 476 Inlägg
30 juni 2012
Trådstartare
kannebanne skrev:
Gillar nylagd asfalt! Skönt att köra på, fläckar går ju bort, de gör inte ryggproblem!

ryggproblem, du borde testa min bmw big_smile

Sök