5284
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

336 Inlägg
30 juni 2012
Folk som inte blinkar är lite smått irriterande. Förbannad blir jag inte förrän det är någon som inte blinkar ut ur en rondell.

Var med om en som hade väjningsplikt för mig, när jag körde på en huvudled och skulle svänga vänster i ett T-kors. Han skulle svänga vänster (Ut på vägen som var rakt fram för mig), och körde halvvägs ut på vägen så att jag fick köra runt om hela hans bil för att komma in på vägen. Varför i hela helvete gjorde du så, undrade man då...

Här om veckan var det ett gäng slöa jäklar framför mig på påfarten till en 110-väg. Låg väl i ungefär 80 km/h... På vägen kommer en stor lastbil, som inte verkar ha den minsta tanke på att flytta sig. Bilarna framför mig lyckas kasta sig ut framför lastbilen, som då ligger max 1,5 m från framförvarande bil. Det innebär såklart att jag inte har en chans att komma ut på vägen, utan istället måste nita bromsen för att sen ge järnet upp i 110 km/h när lastbilen passerat. Visst kan jag förstå att det kan vara jobbigt att bromsa för att sen långsamt accelerera igen med ett stort ekipage, men i ett sånt läge får man väl för fan ta det, eller i alla fall tillfälligt gå ut i vänsterfilen (Jodå, där var helt ledigt, långt bakåt dessutom).

Sen har vi dem som ska störa en bara för man sitter med en övningskörningsskylt där bak. Ligger ända upp i röven, gör dumma omkörningar och en hel massa annat. Sen kommer man till ett rödljus och så får de oftast lite pisk (I alla fall när det är föräldrarnas Aero man sitter i)... smile

Självklart tycker jag även att de som ligger ända upp i röven är ordentligt jobbiga, men det är rätt snabbt löst genom en nerväxling, en snabb spark på bromspedalen och lite gas.

Folk som ska gå över vägar är ibland rätt dryga också. Tänker främst på sådana som bara går rakt ut och hoppas på det bästa, gärna med fokus på att skriva ett SMS. Tur för dem att jag vet att de inte går att lita på och är extra försiktig när jag passerar folk som går nära vägen. Och så alla dessa jävlar som tvunget ska över vägen trots att det inte finns något övergångsställe. Inget problem om de skyndat lite så de kommit över vägen när jag når fram till dem, men nej, man ska gå långsamt, långsamt över, så att en annan måste svänga ut och köra runt dem, eller sakta ner för att vänta in dem. Ledsnade en gång, ställde mig på tutan och gasade lite extra istället. Då jävlar blev det fart på benen, och ett finger fick man.

Dörruppslag är irriterande, föräldrarnas förra bil klarade sig bra från 2001 eller 2002 till 2009 utan ett enda uppslag, men deras nya fick två stycken nästintill omedelbart efter köp. Den ena fick vi aldrig tag på, medan den andra nekade helt, trots att jag satt i bilen när de slog upp en dörr i sidan, fram tills det började pratas om polisen.

Också de här;
http://i45.tinypic.com/2815ko.png

Ett urval av saker som irriterar mig, men man stöter ju på idioter i trafiken nästintill så fort man kommer utanför tomten, vare sig man kör, åker eller går.
Senast redigerat av Saabfan1 (30 juni 2012)

Just turbo power, no real shit.

Vettemannen
30 juni 2012
Saabfan1 skrev:
Folk som inte blinkar är lite smått irriterande. Förbannad blir jag inte förrän det är någon som inte blinkar ut ur en rondell.

Var med om en som hade väjningsplikt för mig, när jag körde på en huvudled och skulle svänga vänster i ett T-kors. Han skulle svänga vänster (Ut på vägen som var rakt fram för mig), och körde halvvägs ut på vägen så att jag fick köra runt om hela hans bil för att komma in på vägen. Varför i hela helvete gjorde du så, undrade man då...

Här om veckan var det ett gäng slöa jäklar framför mig på påfarten till en 110-väg. Låg väl i ungefär 80 km/h... På vägen kommer en stor lastbil, som inte verkar ha den minsta tanke på att flytta sig. Bilarna framför mig lyckas kasta sig ut framför lastbilen, som då ligger max 1,5 m från framförvarande bil. Det innebär såklart att jag inte har en chans att komma ut på vägen, utan istället måste nita bromsen för att sen ge järnet upp i 110 km/h när lastbilen passerat. Visst kan jag förstå att det kan vara jobbigt att bromsa för att sen långsamt accelerera igen med ett stort ekipage, men i ett sånt läge får man väl för fan ta det, eller i alla fall tillfälligt gå ut i vänsterfilen (Jodå, där var helt ledigt, långt bakåt dessutom).

Sen har vi dem som ska störa en bara för man sitter med en övningskörningsskylt där bak. Ligger ända upp i röven, gör dumma omkörningar och en hel massa annat. Sen kommer man till ett rödljus och så får de oftast lite pisk (I alla fall när det är föräldrarnas Aero man sitter i)... smile

Självklart tycker jag även att de som ligger ända upp i röven är ordentligt jobbiga, men det är rätt snabbt löst genom en nerväxling, en snabb spark på bromspedalen och lite gas.

Folk som ska gå över vägar är ibland rätt dryga också. Tänker främst på sådana som bara går rakt ut och hoppas på det bästa, gärna med fokus på att skriva ett SMS. Tur för dem att jag vet att de inte går att lita på och är extra försiktig när jag passerar folk som går nära vägen. Och så alla dessa jävlar som tvunget ska över vägen trots att det inte finns något övergångsställe. Inget problem om de skyndat lite så de kommit över vägen när jag når fram till dem, men nej, man ska gå långsamt, långsamt över, så att en annan måste svänga ut och köra runt dem, eller sakta ner för att vänta in dem. Ledsnade en gång, ställde mig på tutan och gasade lite extra istället. Då jävlar blev det fart på benen, och ett finger fick man.

Dörruppslag är irriterande, föräldrarnas förra bil klarade sig bra från 2001 eller 2002 till 2009 utan ett enda uppslag, men deras nya fick två stycken nästintill omedelbart efter köp. Den ena fick vi aldrig tag på, medan den andra nekade helt, trots att jag satt i bilen när de slog upp en dörr i sidan, fram tills det började pratas om polisen.

Också de här;

Ett urval av saker som irriterar mig, men man stöter ju på idioter i trafiken nästintill så fort man kommer utanför tomten, vare sig man kör, åker eller går.

Haha!! 2 bilar på 3 platser. Folk vet inte var dom har bilen.

/Benny

Vettemannen
30 juni 2012
Nåt jag irriterar mig på är alla dessa i små minibilar som tar ut svängen så in i helvete mycket i en korsning. Dom kanske tror att dom rattar en långtradare. Näe, fy fan ställ bilen och åk kommunalt istället!

/Benny

5 198 Inlägg
30 juni 2012
Vettemannen skrev:
cheffer skrev:
Vettemannen skrev:

Näe, och har aldrig funnits heller. Men den som skrev "Vägverket" skrev nog fel, jag tror han vet att det heter "Trafikverket"!! wink

/Benny

Nu har du fel smile Vägverket fanns fram 2010 om jag inte minns fel då de klappade igen och trafikverket tog över. Man ser ju än idag vägverket skyltar lite här och där wink

Ang nylagd asfalt så får man väl ta det lugnt över det nylagda och se till att tvätta bort det så fort som möjligt. Typiskt svenskt att klaga på sånthär haha. Säger mer nylagd asfalt jag, finns så många vägar i dåligt skick så det är verkligen ett behov. Att man får ta det lugnt över vägen en dag och tvätta bilen om man inte vill få asfaltsfläckar som sätter sig är ett pris att betala (förutom skatten då) men tycker det är fel att klaga på det. Vax gillar inte avfettning så personligen brukar jag satsa på att försöka tvätta bort det så fort som möjligt istället. Funkar med bra tvättschampo smile

Nu var jag ju lite ironisk eftersom han klagade på en annan skribent som skrev "Vägverket" medans gamlingen skrev "Vägveket"!! Förstår du ironon? Ville bara skoja med gamlingen, vet mycket väl att det hette "Vägverket" innan Trafikverket.

/Benny

He he klart vägveket aldrig funnits,, det va nåt min mobil hittade på.. inte jag själv..

166 Inlägg
30 juni 2012
Jag bor i en rätt rondell-tät stad så rondeller inbringar en del irritationsmoment i vardagen. Främst folk som inte ger tecken när dem lämnar stör mig något fruktansvärt. Hur svårt är det liksom?
Sedan älskar jag att stressa folk som har bråttom in i rondeller, dem sitter bara och glor på en när man tvingas bromsa för dem. Herregud, ska man klämma sig in i rondellen får man väl för fan stå på lite!

Saabfan1 skrev:
Folk som ska gå över vägar är ibland rätt dryga också. Tänker främst på sådana som bara går rakt ut och hoppas på det bästa [...]
Ledsnade en gång, ställde mig på tutan och gasade lite extra istället. Då jävlar blev det fart på benen.

Haha, så gör jag jämt när tillfälle ges. Tutar visserligen inte, men accelererar ljudligt och står sedan på bromsen.
Förhoppningsvis lär dem sig. Nästa gång går det kanske inte lika bra.

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now

Muttley
30 juni 2012
Något som har kommit upp på senaste är en grabb på gatan som har antingen kapat sitt avgasrör eller slängt på japsdämpare eller vad han nu hittat på med sin lille golf 3.  Man kan tro de är värsta goa bilen, men så kommer han rullande i 50-60 blås på barntätt område och brölar ja jävlar i det. Exakt varenda gång han ska ut och köra är de fullgas innan han måste bromsa för en kraftig bula.
Ganska smått irriterande.

577 Inlägg
30 juni 2012
Jag har själv en container på 116 hk, bromsarna tar utmärkt och i kombination med dugliga däck så bettar det riktigt bra. Angående omkörningsfilen osv så är det oftast jag som är uppe i röven på andra och undrar varför de inte tar sig framåt så så slöa är dom inte. Du borde nog se över din bil . Allt annat håller jag med om smile

DanneSundin skrev:
Orkar inte läsa om allt detta redan är uppraddat. 

1. Bussar i linjetrafik som ligger 10-20km/h under angiven hastighet, detta gäller sommartid. Bor på landet, en uppförsbacke och ungefär vid 50 så slutade idioten att gasa utan fortsatte i sin futtiga fart. Arg som man är ligger man bakom, ser bil efter bil på andra filen och vi är nu säkert en 10-15 bilar bakom mig. Alla argt tutandes. Bussen svänger av, och bakom mig hör man bara ett jäääävla högt bröl. (Jag lyssnar alltid på musik skithögt, 29/39 i volym, med 1000w ungefär. ) och bakom mig dyker en 240 upp med svetsat avgasrör längs sidan, han har petat i tvåan eller något så man hör bara ett stort jävla bröl ur hans japsdämpare som sitter på sidan. Knappt att han kommer om min slöa sjuförti på trean heller, fastän man bromsar för att låta han komma förbi. (var omkörningsförbud, skymd sikt. )

2. SLADDANDES JÄVLA BILAR PÅ FEL STÄLLE! SNÄLLA, jag ÄLSKAR också att sladda, jag gillar att åka på GRUSVÄGAR, men för HELVETE!!! kolla VART FAN NI SLADDAR!!! Man kan INTE komma ut på FULL KARETA där det är skymd sikt för att sen göra någon jävla rallysväng på asfalten! Skärpning! Kan ju förfan vara barn ute! mitt på dagen har jag även sett detta! 

3. Folk som ska ÖVERVARVA sina slöa bilar med japsdämpare. man har precis dragit på sin japsdämpare, för stunden är man stadens hero, när man vrider om nyckeln och hör i sitt egna huvud flera hundra häst (medans vi snackar 100 kanske) och ska köra iväg. Man lägger sig i runt 6-8k varv (varvstopp allra helst) för att sen släppa kopplingen på ett sätt agda skulle gjort bättre. (Ni vet, inte ens får till sladd, utan bara slirar koppling. ) Eller dem som ser en snygg tjej och ska sladda, misslyckas (slår runt) och sen åker snopet iväg (givetvis ska växling ske runt 8k varv även här!) 

4. VÄGVERKET. Nyasfalterade vägar, fyfan. Asfaltsfläckar på bilen kan man klara sig utan.. 

5. Folk som ställer sig för nära. Du har precis fickparkerat, du hade cirka 50cm åt varje håll till godo, helt ok att åka ut från med andra ord. När du kommer tillbaka, så har det kommit nya bilar. Bilen bakom står precis i din dragkrok och bilen framför står snett utåt med bakdelen och har gett dig 10-20cm plats. Vad gör man?`Jo, man skjuter i backen och börjar ramma bilen bakåt. Hänt mig 3 gånger, har även kontaktat polis men inte fan händer det något. Lär er parkera för helvete, det finns plats BAKOM honom (kanske 3/4 billängd) men idioten lägger sig endå i röven på dig. Alternativt har han kört IN I DIG. Eller ställer sig brevid, lämnar 10cm plats mellan era bilar. Står gärna på din del av rutan även. Ännu härligare när du ser en buckla / repa av en uppslagen dörr i sidan. Då känner man kärlek. 

6. Folk som kört lite hårt med bilen, ställer sig vid statoil, öppnar motorhuven, tar lite på insug, luftfilter soppafilter, tar upp oljestickan (utan att ens kolla) kollar vattennivån lite lätt (knackar till burken i bästa fall) för att sen slå ner huven med bägge händer, slå till en gång till ovanpå (måste ju 'haka fast' såklart. ) för att sedan vrida om nyckeln och gasa upp till 2-3k rpm minst, för att sedan lugnt åka iväg. Finns många sånna här.

7. Folk som inte kan respektera att min 740 är seg. Lägger sig i omkörningsfil, jag gasar fullt endå tutar fanskapet i bilen bakom. Min 740 gl på 116 ynka häst KAN INTE köra snabbare till 100, tyvärr. Det tar minst 12 sekunder.

8. när man åker med en 07' passat och ALLA bilar framför tror att du är polis (dom saktar in 10km/h för sakta än angiven hastighet) för att sedan när du kört om (motorväg) gasa upp och köra om dig. Satan vad irriterad man blir. kunde dem inte bara ökat farten så slapp jag bensinkostnaden ???

9. FOLK SOM BARA KÖR UT!!  FÖR HELVETE, det finns STOPPLIKT av en ANLEDNING!!! Är det ett krön och 90 väg, JA, då får du fan räkna med att folk kör i 90, OCH EN BRA BIT ÖVER! ana alltid att dina medtrafikanter är totala trafikretards som sitter med luren i ena handen och kuken i andra. ÄNNU bättre är det när man ska växla från ettan i 5km/h, till trean i 10km/h och sen gasa till 50 för att sen lägga i femman / sexan. SNÄLLA, ha lite respekt mot era medtrafikanter. Har ni gjort fel och kört ut fast ni inte skulle, snälla försök förhindra olycka och GASA PÅ när ni väl kommit ut!! Jag själv har verkligen INTE bra bromsar!! (Har ni försökt få stopp på en container på 1600kg på org. ok ? )

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

67 Inlägg
30 juni 2012
Saabfan1 skrev:
Också de här;

Det där är ju ett klockrent exempel på hur man ska parkera om man vill undvika kontakt med grannbilen!

336 Inlägg
30 juni 2012
Mikael1977 skrev:
Saabfan1 skrev:
Också de här;

Det där är ju ett klockrent exempel på hur man ska parkera om man vill undvika kontakt med grannbilen!

Det kommer förhoppningsvis en dag då någon som inte är så rädd om sitt eget fordon ställer sig så nära det bara går. Det är väl ingen som vill ha en dörr i sidan, men man kan ju undvika det på lite olika sätt.
Somliga väljer handikappsparkeringar, andra familjeparkeringar. Några ställer sig långt ifrån, andra ställer sig på tvären, och så de som gör så där.

Jag själv undviker dörruppslag genom att ställa mig på en plats som är intill en kant, utan någon plats på ena sidan, och så långt som möjligt mot den kanten. Gärna en bra bit från entrén också...

Just turbo power, no real shit.

1 422 Inlägg
30 juni 2012
Mikael1977 skrev:
Saabfan1 skrev:
Också de här;

Brukar själv kunna ställa mig sådär för att undvika uppslag, men det är bara när det är gott om parkringar, i regel ställar jag mig långt ifrån ingången och inte bredvid någon. Inte för det brukar funka för det är nästan alltid någon yr jävel som ställt sig bredvid ändå trots fullt med lediga platser nära entrén.

164 Inlägg
30 juni 2012
cheffer skrev:
Mikael1977 skrev:
Saabfan1 skrev:
Också de här;

Brukar själv kunna ställa mig sådär för att undvika uppslag, men det är bara när det är gott om parkringar, i regel ställar jag mig långt ifrån ingången och inte bredvid någon. Inte för det brukar funka för det är nästan alltid någon yr jävel som ställt sig bredvid ändå trots fullt med lediga platser nära entrén.

+1

Slår aldrig fel, kan vara en tom IKEA parkering och man ställer sig fan längst bort och ändå är det nån jävla mupp som ställer sig brevid en på ett sådant sätt att han måste gett mig ett dörruppslag för att komma ut. Ska det vara så svårt att vara rädd om en annans ägodel?
Har en morbror som satt i en gammal 240 när en kärring parkerade brevid och slängde upp sin dörr så den slog på hans bil, han kliver ut och undrar vad hon håller på med. Då menar hon att han har en sån gammal bil att det spelar ingen roll...

sthlm

162 Inlägg
30 juni 2012
Säg vad fan ni vill. Brudar kan inte köra bil.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

Osponsrad
1 631 Inlägg
30 juni 2012
HalfShell skrev:

Och vrf kan dom inte det ?

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 422 Inlägg
30 juni 2012
PhR34k skrev:
cheffer skrev:
Mikael1977 skrev:

+1

Slår aldrig fel, kan vara en tom IKEA parkering och man ställer sig fan längst bort och ändå är det nån jävla mupp som ställer sig brevid en på ett sådant sätt att han måste gett mig ett dörruppslag för att komma ut. Ska det vara så svårt att vara rädd om en annans ägodel?
Har en morbror som satt i en gammal 240 när en kärring parkerade brevid och slängde upp sin dörr så den slog på hans bil, han kliver ut och undrar vad hon håller på med. Då menar hon att han har en sån gammal bil att det spelar ingen roll...

Ja, det är som att folk behöver en annan bil som riktmärke för att kunna parkera trots tydliga rutor..

Näfyfan, spelar ingen roll om bilen är gammal ju. Är som att jag skulle gå och bryta lårbenet på en pensionär och säga "men h*n har ju inte så många år kvar ändå" Inte riktigt samma sak, iknow men nonchalansen i det hela är ju symboliskt likt. Jävligt taskigt gjort.

Forummoderator
26 579 Inlägg
1 juli 2012
BudgetDunkaren skrev:
HalfShell skrev:

Precis..det undrar jag också?

Michèle Mouton var alltså enligt dig, en kvinna som var värdelös på att köra rallybil, även fast hon i själva verket sopade banan med många manliga förare..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Påstängd
1 198 Inlägg
1 juli 2012
PhR34k skrev:
cheffer skrev:
Mikael1977 skrev:

+1

Spelar ingen roll hur rostig och sunkig bil man ställer sig bredvid, man smäller bara inte upp dörren!

Kan inte räkna hur många gånger jag suttit i bilen och fått uppslag, och även fast personen ser att man sitter i bilen så går dom bara där ifrån! Nästa gång ska jag fanimig nyckla tbx.

2 656 Inlägg
1 juli 2012
Mack skrev:
BudgetDunkaren skrev:
HalfShell skrev:

Michèle Mouton var alltså enligt dig, en kvinna som var värdelös på att köra rallybil, även fast hon i själva verket sopade banan med många manliga förare..?

kanske undantaget som bekräftar reglen

Forummoderator
26 579 Inlägg
1 juli 2012
ekelund88 skrev:
Mack skrev:
BudgetDunkaren skrev:

Ramona Karlsson då?

2 656 Inlägg
1 juli 2012
Mack skrev:
ekelund88 skrev:
Mack skrev:

Ramona Karlsson då?

hon rymde bara från spisen sad

Forummoderator
26 579 Inlägg
1 juli 2012
ekelund88 skrev:
Mack skrev:
ekelund88 skrev:

Ramona Karlsson då?

hon rymde bara från spisen sad

Man blir ju fan mörkrädd för vilka bakåtsträvare det finns..

Sök