5877
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

613 Inlägg
1 juli 2012
Mack skrev:
Anderholm skrev:
Mack skrev:

Eller kör lugnare.

varför ska man ta hänsyn till deras idiotiska beteende att ställa ut massa skit på vägen? möter man en traktor eller en lastbil klipper man barnvagnen så mycket måste man gå ner för att kunna mötas.

Ja, inte tror jag dom har ställt ut det där för skojs skull.
Om alla körde lugnare förbi där så skulle det nog vara tomt på grejer utmed vägen..

är det 70 så kör man 70.
man ska tänka på sådana saker innan man köper hus och ska skaffa barn man kan inte bara ställa ut massa skit hur som helst

Forummoderator
26 581 Inlägg
1 juli 2012
Anderholm skrev:
Mack skrev:
Anderholm skrev:

varför ska man ta hänsyn till deras idiotiska beteende att ställa ut massa skit på vägen? möter man en traktor eller en lastbil klipper man barnvagnen så mycket måste man gå ner för att kunna mötas.

Om alla körde lugnare förbi där så skulle det nog vara tomt på grejer utmed vägen..

är det 70 så kör man 70.
man ska tänka på sådana saker innan man köper hus och ska skaffa barn man kan inte bara ställa ut massa skit hur som helst

Folk kanske körde 100 förbi där innan?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Trucker
2 710 Inlägg
1 juli 2012
cheffer skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Här är lastbils chaufförerna väldigt respektlösa.
Jag bor i ett villa område som ligger vid en 70 väg.
Men vid vårat villa område är hastigheter sänkt till 50km/h.
Det sitter fullt med "lekande barn" skyltar, sitter även en skylt om att det är en upphämtnings plats för skolbussen vid vägkanten.
Men varje dag susar ett 20 tal dhl, posten, schenker och timmerbilar förbi i 70-80km/h.
Tar varje tillfälle jag får att rulla ut framför lastbilarna och lägga mig i 50km/h, men då jävlar tutas de och blinkas med helljuset. Dom verkar helt enkelt inte fatta vinkeln.
Det är ofta samma bilar som rullar förbi här varje dag också, timmerbilarna till exempel är två stycken som åker varje dag och jag har ringt till åkeriet flera gånger men inget händer.
När jag hade sett samma timmerbil 3ggr på en dag köra alldeles för fort så rullade jag ut en fotboll 80-100m framför, han bromsade inte ens.

Vid såna tillfällen är det helt rätt att åka ut och vara stoppkloss. Nästa gång du åker ut, stanna bilen framför och öppna dörren på lastbilen och fråga vad fan de håller på med. Jag är medveten om att de har sina tider att hålla och att åkerier har svårt att gå runt pga alla höga kostnader men det är ju rent livsfarligt det där, speciellt med barn i närheten nä fyfan hmm

Jag är tradarchaufför, kör Ica som i sin tur är vääldig hårda med allt med tider o korrekthet heter. Kör dagligen mellan Västerås-Sthlm, brukar köra så jag slipper essingen, alltså tar jag mindre vägar vid rusningstiden. Mkt 70 och 50 vägar, förekommer även 30 där det oxå står "nedsatt hastighet pga säker trafikmiljö" (ngt sånt). Det är en skola för typ 10åringar där. Jag följer hastigheterna o respekterar just 30 VÄLDIG mkt!!

Åkerierna må ha svårt o gå runt med all konkurrens å skit, men det betyder fan inte att jag ska mista mitt körkort/få böter eller att jag riskerar ett barns liv. Ett liv överhuvudtaget! Händer det att jag gör det av ren vårdlös, så slutar jag oxå köra!! Finns fan ingen ursäkt för alla jävla dårar där ute som dagligen riskerar andras liv!

Mvh,

Ung lastbilschaufför smile

Fart missbrukare

918 Inlägg
1 juli 2012
En sak är jädrigt jobbigt och det är när folk ska ligga 10 km/h mindre än vad man får köra på E20 mellan Götene och Mariestad!

3 354 Inlägg
1 juli 2012
Anderholm skrev:
Mack skrev:
Anderholm skrev:

är det 70 så kör man 70.

O är det risk för att det kommer ut en ev fara så kör man efter det.
Skyltar reglerar inte allt. Lite förnuft får man ha. Bara bra att man får nåt som gör så en håller uppmärksamhet

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

336 Inlägg
2 juli 2012
discokapten skrev:
Saabfan1 skrev:
Text

Det är ditt ansvar att anpassa hastigheten så att du kommer ut på vägen, släpp på gasen, vänta tills lastbilen har kört förbi, kör om.

Nej, det är inte mitt ansvar. Det är ömsesidigt hänsyn mellan de i accelerationsfältet och de på motorvägen som gäller.

Skymd sikt på påfarten, och efter att man passerat skymningen har man bara en ganska kort bit kvar innan man måste ta sig ut på motorvägen. När jag kom förbi skymningen så att jag kunde se lastbilen var den en bit bakom mig, men han valde att i stället för att släppa in mig lägga sig i röven på bilen som varit framför mig, så att jag var tvungen att bromsa hårt (Eftersom påfarten inte är så lång) för att låta hela hans ekipage passera. Jag hade med andra ord inget annat val än att bromsa hårt, eftersom han inte ville låta mig komma på vägen.

Eftersom ansvaret för att jag kommer ut på motorvägen ligger på oss båda, anser jag att han gott kunnat göra sig det besväret. Nog om det.

Just turbo power, no real shit.

cheffer skrev:
Mrjockos skrev:
Värsta jag vet...Folk som kör runt med påslagna dimljus för att vara häftiga, aldrig förstått meningen.

Om det är det värsta du vet så måste jag säga grattis, du har ett jävligt bra liv och jag hoppas att det fortsätter så för din skull, inte många som har det så bra som dig. Anledningen till att folk gör det är förmodligen för de tycker att det är snyggare än halvljus. Har inget med att vara "häftig" att göra, mer en stilgrej.

Med samma resonemang kan man köra med sina xeon-konverterade extraljus hela dagen, för man tycker det är snyggt tongue

Visst får man tycka dimljus är snyggt (så länge det inte är 940, för de får man inte tycka är snygga), men bländar gör dem smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
2 juli 2012
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:
Värsta jag vet...Folk som kör runt med påslagna dimljus för att vara häftiga, aldrig förstått meningen.

Om det är det värsta du vet så måste jag säga grattis, du har ett jävligt bra liv och jag hoppas att det fortsätter så för din skull, inte många som har det så bra som dig. Anledningen till att folk gör det är förmodligen för de tycker att det är snyggare än halvljus. Har inget med att vara "häftig" att göra, mer en stilgrej.

http://mybroadband.co.za/vb/attachment.php?attachmentid=3964&d=1264779393

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 juli 2012
marwin_of_sweden skrev:
TobbeE_87 skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Det sitter fullt med "lekande barn" skyltar, sitter även en skylt om att det är en upphämtnings plats för skolbussen vid vägkanten.
Men varje dag susar ett 20 tal dhl, posten, schenker och timmerbilar förbi i 70-80km/h.
Tar varje tillfälle jag får att rulla ut framför lastbilarna och lägga mig i 50km/h, men då jävlar tutas de och blinkas med helljuset. Dom verkar helt enkelt inte fatta vinkeln.
Det är ofta samma bilar som rullar förbi här varje dag också, timmerbilarna till exempel är två stycken som åker varje dag och jag har ringt till åkeriet flera gånger men inget händer.
När jag hade sett samma timmerbil 3ggr på en dag köra alldeles för fort så rullade jag ut en fotboll 80-100m framför, han bromsade inte ens.

De där är riktigt illa! Kör inte alltid lagligt eller perfekt själv heller, men är de 50, hus vid vägen och varning för barn, då bromsar man fan in...    Vet inte om de är nån lösning å ta lagen i egna händer med hinder å grejjer, men har du provat att kontakta polisen? En eller ett par fartkontroller kanske kan få ner hastigheten en del... // Timmerchaffis

Jadå polisen har jag provat. "vi har inte tillräckligt med resurser för såna uppdrag just nu, men när vi har tid över kanske vi kan ordna en kontroll."
Skulle tippa att de blir runt 2017 nån gång:)

¨
ställ dig vid vägen å vinka ner hastigheten, bryr dom sig inte är de bara å ta fram 6packet med ägg ¨å börja kasta hela sidan full big_smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 juli 2012
trippelturbo skrev:
cheffer skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Vid såna tillfällen är det helt rätt att åka ut och vara stoppkloss. Nästa gång du åker ut, stanna bilen framför och öppna dörren på lastbilen och fråga vad fan de håller på med. Jag är medveten om att de har sina tider att hålla och att åkerier har svårt att gå runt pga alla höga kostnader men det är ju rent livsfarligt det där, speciellt med barn i närheten nä fyfan hmm

Jag är tradarchaufför, kör Ica som i sin tur är vääldig hårda med allt med tider o korrekthet heter. Kör dagligen mellan Västerås-Sthlm, brukar köra så jag slipper essingen, alltså tar jag mindre vägar vid rusningstiden. Mkt 70 och 50 vägar, förekommer även 30 där det oxå står "nedsatt hastighet pga säker trafikmiljö" (ngt sånt). Det är en skola för typ 10åringar där. Jag följer hastigheterna o respekterar just 30 VÄLDIG mkt!!

Åkerierna må ha svårt o gå runt med all konkurrens å skit, men det betyder fan inte att jag ska mista mitt körkort/få böter eller att jag riskerar ett barns liv. Ett liv överhuvudtaget! Händer det att jag gör det av ren vårdlös, så slutar jag oxå köra!! Finns fan ingen ursäkt för alla jävla dårar där ute som dagligen riskerar andras liv!

Mvh,

Ung lastbilschaufför smile

Härligt att de fortfarande finns folk med hjärna:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
2 juli 2012
Xuri skrev:
marwin_of_sweden skrev:
TobbeE_87 skrev:

De där är riktigt illa! Kör inte alltid lagligt eller perfekt själv heller, men är de 50, hus vid vägen och varning för barn, då bromsar man fan in...    Vet inte om de är nån lösning å ta lagen i egna händer med hinder å grejjer, men har du provat att kontakta polisen? En eller ett par fartkontroller kanske kan få ner hastigheten en del... // Timmerchaffis

Jadå polisen har jag provat. "vi har inte tillräckligt med resurser för såna uppdrag just nu, men när vi har tid över kanske vi kan ordna en kontroll."

¨
ställ dig vid vägen å vinka ner hastigheten, bryr dom sig inte är de bara å ta fram 6packet med ägg ¨å börja kasta hela sidan full big_smile

Bra ide:D jag satt precis o funderade på vad jag ska sysselsätta mig med på semester, nu har jag svaret:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

1 422 Inlägg
2 juli 2012
RightFront skrev:
cheffer skrev:
Mrjockos skrev:

Med samma resonemang kan man köra med sina xeon-konverterade extraljus hela dagen, för man tycker det är snyggt tongue

Visst får man tycka dimljus är snyggt (så länge det inte är 940, för de får man inte tycka är snygga), men bländar gör dem smile

Sa bara anledningen till varför, inte att det är bra att göra det smile Själv har jag inte ens dimljus på bilen så varför skulle jag försvara det? Blir man bländad ska man nog vara mer irriterad över att folk har dimljusen felinställda, har personligen aldrig blivit bländad av ett par dimljus och att jämföra det med xenonextraljus är ju bara överdrivet smile De flesta kör ju oftast så medans det är ljust/skymning och då blir man inte bländad kör man så under nattetid så är det ju bara idiotiskt då sikten blir markant sämre. Bländar gör dem om de är felinställda. Fars har ju dimljus på sin e46, dessa har då aldrig bländat mig trots att jag mött den bilen med dimljusen på. Det jag sa i början håller jag dock fast vid, är det ens värsta problem så har man ett jävligt gött liv som är problemfritt, iaf ifrån riktiga problem. Eller kom på en gång nu faktiskt som jag blivit bländad av dimljus, men det var över ett krön och dessutom var de felinställda, syntes rätt tydligt.

Stör mig mer på folk som inte slår av helljuset än folk som kör med dimljus. Förstår inte hur folk kan bli bländade så himla lätt men fine, blir man det så blir man det. Jag försvarar det inte, men jag har inte så mycket emot det heller. Dagtid spelar det ju absolut ingen roll faktiskt men vid mörker kan jag väl förstå lite men så illa är det faktiskt inte.

613 Inlägg
2 juli 2012
Mack skrev:
Anderholm skrev:
Mack skrev:

är det 70 så kör man 70.

det ger dig inte rätt att ställa ut massa junk på vägen

2 046 Inlägg
2 juli 2012
Anderholm skrev:
Mack skrev:
Anderholm skrev:

är det 70 så kör man 70.

det ger dig inte rätt att ställa ut massa junk på vägen

Jo de tycker jag. Undra vad du skulle sagt om folk skulle kört utanför dig och du hade haft barn lekande där och där e 30 och dom håller 60? Du skulle nog blivit fly förbannad. De hade jag jävlar i de blivit.

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

613 Inlägg
2 juli 2012
Seth skrev:
Anderholm skrev:
Mack skrev:

är det 70 så kör man 70.

O är det risk för att det kommer ut en ev fara så kör man efter det.
Skyltar reglerar inte allt. Lite förnuft får man ha. Bara bra att man får nåt som gör så en håller uppmärksamhet

bor man vid en väg och inte orkar smälla upp ett staket så ger det inte rätt att ställa ut saker som barnvagnar och annat skit bara för att folk ska sakta ner slå upp ett staket och ta den kostnaden.det är föräldrarnas sak att hålla ordning på sina ungar sen att man inte kan köpa 25 meter gunnebonät på jula för 500 sen lite stolpar ja då va jue inte ungarna mycket värda.

vårat staket kostade kanske 4-5 000 inte fan knotade jag om det bara smälla upp.

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 juli 2012
Det värsta jag vet är alla 18-23 åriga småkillar som tror att de är bättre bilförare än genomsnittet. Min enda tröst är att de flesta vaknar förr eller senare. Själv sover jag djupt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 532 Inlägg
2 juli 2012
På g till jobbet imorse i Katrineholm.
Ligger en bil bakom hela vägen upp o trycker...... ibland så jag inte ser hans framlysen i speglarna.
Sen kommer vi innan Talltullsrondellen där blåser han om mig o pekar finger o skit kul o peka åt honom att polisen står där framme med laser...... FAIL
Han blev stoppad o jag gled förbi big_smile Dagens skratt

904 Inlägg
2 juli 2012
WoozyDozz skrev:
En sak är jädrigt jobbigt och det är när folk ska ligga 10 km/h mindre än vad man får köra på E20 mellan Götene och Mariestad!

På den vägen ä det bara å preja bara kör om folk flyttar på sig

AUTOTECH S60 power

Fri fart för ett fritt folk!
14 978 Inlägg
2 juli 2012
marwin_of_sweden skrev:
TobbeE_87 skrev:
marwin_of_sweden skrev:

den dagen dom står där skulle jag inte vara förvånnad att 90% är personbilar med personer som bor i närheten...

ungefär som alla andra områden alla klagar på att det går fort utanför sina hus men sen lite längre ifrån så kör dom lika fort som alla dom andra

slår liksom aldrig fel

Kör fort så hinner inget hända...

Rumpmas
3 860 Inlägg
2 juli 2012
Dirtymike skrev:
På g till jobbet imorse i Katrineholm.
Ligger en bil bakom hela vägen upp o trycker...... ibland så jag inte ser hans framlysen i speglarna.
Sen kommer vi innan Talltullsrondellen där blåser han om mig o pekar finger o skit kul o peka åt honom att polisen står där framme med laser...... FAIL
Han blev stoppad o jag gled förbi big_smile Dagens skratt

Varför körde han inte om? Finns väl en del 2-filigt, visserligen typ 500 m i taget, men ändå?

Sök