5820
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

7 542 Inlägg
5 juli 2012
jocke855R skrev:
lillen94 skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Sånt kan man bli helt yxtokig på!
Alltså om någon gör ett sånt fel, vinglar ut framför när man kör om eller så, då tutar man eller blinkar på dom.
Sen när man kör om dom, då ska dom jävlarna blinka tillbaka med ljustutan?!?
Då är de nära att man slår på en pallnit och går ut o frågar vad i helvete deras problem är.
Ush blir så arg när jag tänker på de så jag skakar:p

Signalen är min bästa vän! utan den skulle man bli galen tongue

sånna såkallade omkörningar brukar jag va me om...
eller när man kmr till en 2+1 väg och man har luggit bakom en bil ett bra tag, väntar på att han ska gå in i innerfilen men han gör inte de? då kör man in i innefilen själv o kör om där istället, kalla mig vad ni vill, men kan folk inte använda hjärnan när man är ute o kör vf ska en annan göra det? vill inte säga att ja är bäst eller så på nått sätt men ligger fan inte o fis kör på större vägar!

så skulle jag oxå gjort wink,, idioter som inte bryr sig å bara segar på

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
5 juli 2012
granadadr skrev:
jocke855R skrev:
lillen94 skrev:

Signalen är min bästa vän! utan den skulle man bli galen tongue

sånna såkallade omkörningar brukar jag va me om...
eller när man kmr till en 2+1 väg och man har luggit bakom en bil ett bra tag, väntar på att han ska gå in i innerfilen men han gör inte de? då kör man in i innefilen själv o kör om där istället, kalla mig vad ni vill, men kan folk inte använda hjärnan när man är ute o kör vf ska en annan göra det? vill inte säga att ja är bäst eller så på nått sätt men ligger fan inte o fis kör på större vägar!

så skulle jag oxå gjort wink,, idioter som inte bryr sig å bara segar på

då ska man ju helst oxå ha ett avgassystem som låter lite när man gasar på big_smile så dem liksom märker att man är liiiite sur smile

Go Hard Or Go Home

7 542 Inlägg
5 juli 2012
nää finns ju tuta wink å TURBO smile

Polaren svor som aldrig förr när vi åkte ner från Trondheim,, vi åkte en Gammal Granada 2,0,, dem är INTE pigga,, det var då han skek ta en taxi för FN  wink hehe  å han tutade vilt smile smile

Fullvärdig medlem i NordicR
119 Inlägg
5 juli 2012
granadadr skrev:
nää finns ju tuta wink å TURBO smile

Polaren svor som aldrig förr när vi åkte ner från Trondheim,, vi åkte en Gammal Granada 2,0,, dem är INTE pigga,, det var då han skek ta en taxi för FN  wink hehe  å han tutade vilt smile smile

turbo tuta o avgassystem? roll

gjorde sånna sjuka omkörningar med min gamla 850GL satan vad den gick om man pressade den big_smile

Go Hard Or Go Home

1 422 Inlägg
5 juli 2012
Igår höll jag på att smälla med en blå volvo s60 (nyare) i en 2filig rondell, jag skulle till vänster så låg i den inre filen, vi kommer in jämsides i rondellen ungefär, volvon något före och jag kör något långsammare men så får idioten i volvon för sig att börja gena i rondellen när vi är inne i den redan så jag klipper ju nästan vänster bakdörr på honom, ställer mig på tutan och nitar. Inte en reaktion från föraren i volvon. Han drog sig inte ens tillbaka till sin fil :s Hur kan folk vara så omedvetna och köra bil? Jag fortsatte åt vänster sedan då jag hade folk i bilen som jag skulle skjutsa, hade det bara varit jag hade jag nog fortsatt rakt fram (två filer efter avfart men man får bara hålla den yttre filen om man ska rakt fram av någon anledning så jag hade ju begått ett litet brott men det hade det varit värt). och följt efter volvon, alternativt använd ljustutan för att fånga uppmärksamhet och köra in framför och få stopp på honom/henne på en busshållplats eller liknande och fråga vad fan personen håller på med. Tycker att det måste varit omöjligt för denne att missa mig då vi åkte in i rondellen samtidigt och nästan jämsides, jag höll lite lägre fart eftersom jag skulle till vänster och därmed en snävare kurva så mitt i rondellen låg volvon lite före (vänster bakdörr vid min backspegel ungefär). Såg inte om det var en kvinna eller gubbe, tänkte jag inte på. Men att börja gena i rondellen när man redan är inne i den är ju bara korkat så det sjunger om det :S Var dessutom bilar både bakom och framför så var inte lite trafik direkt.

7 542 Inlägg
5 juli 2012
cheffer skrev:
Igår höll jag på att smälla med en blå volvo s60 (nyare) i en 2filig rondell, jag skulle till vänster så låg i den inre filen, vi kommer in jämsides i rondellen ungefär, volvon något före och jag kör något långsammare men så får idioten i volvon för sig att börja gena i rondellen när vi är inne i den redan så jag klipper ju nästan vänster bakdörr på honom, ställer mig på tutan och nitar. Inte en reaktion från föraren i volvon. Han drog sig inte ens tillbaka till sin fil :s Hur kan folk vara så omedvetna och köra bil? Jag fortsatte åt vänster sedan då jag hade folk i bilen som jag skulle skjutsa, hade det bara varit jag hade jag nog fortsatt rakt fram (två filer efter avfart men man får bara hålla den yttre filen om man ska rakt fram av någon anledning så jag hade ju begått ett litet brott men det hade det varit värt). och följt efter volvon, alternativt använd ljustutan för att fånga uppmärksamhet och köra in framför och få stopp på honom/henne på en busshållplats eller liknande och fråga vad fan personen håller på med. Tycker att det måste varit omöjligt för denne att missa mig då vi åkte in i rondellen samtidigt och nästan jämsides, jag höll lite lägre fart eftersom jag skulle till vänster och därmed en snävare kurva så mitt i rondellen låg volvon lite före (vänster bakdörr vid min backspegel ungefär). Såg inte om det var en kvinna eller gubbe, tänkte jag inte på. Men att börja gena i rondellen när man redan är inne i den är ju bara korkat så det sjunger om det :S Var dessutom bilar både bakom och framför så var inte lite trafik direkt.

haha den var endå inte värst wink

för några veckor sen så var det en gubbe som lög i hö fil in i rondellen,, jag låg i vä,, han körde nästan rakt in i en volvo  som låg inne i rondellen, den fick nita, sen så körde han nästan på mig,, genade som denna  typ wink å jag tutade å gubbfan tutade,, då följde jag efter en LÅÅÅNG bit,, tills jag inte ides längre,, skrämde nog upp gubbfan wink

1 422 Inlägg
5 juli 2012
granadadr skrev:
cheffer skrev:

för några veckor sen så var det en gubbe som lög i hö fil in i rondellen,, jag låg i vä,, han körde nästan rakt in i en volvo  som låg inne i rondellen, den fick nita, sen så körde han nästan på mig,, genade som denna  typ wink å jag tutade å gubbfan tutade,, då följde jag efter en LÅÅÅNG bit,, tills jag inte ides längre,, skrämde nog upp gubbfan wink

Värst? Nä, absolut inte tongue Varit med om värre grejer, ville bara dela med mig av en irriterande grej innan det spårar för mycket off topic här wink Har ju varit med om folk som kör in i rondellen när man själv redan är i den så jag har behövt tvärnita för att inte köra på bilen i fråga, finns med här i tråden det också smile Var ett sliddjur med telefon som inte märkte något, trots att det inte bara var jag som behövde bromsa. Var runt rusningstid och hon genade rakt igenom en 2filig rondell men jag var närmast att smälla med henne haha. Tutade gjorde jag, de andra också men ingen reaktion från henne. Ta inte mitt ordval för seriöst och ont nu bara, det är bara skämtsamt wink

haha gjorde du rätt i!

111 Inlägg
6 juli 2012
Cyklister som cyklar och smsar, WTF!!!??? Höjden av idioti imho!

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

239 Inlägg
6 juli 2012
Jag var på väg till jobbet för några år sedan, och körde in i en cirkulationsplats direkt efter motorvägen. Cirkulationsplatsen är tvåfilig och jag höll mig i högra filen. I vänsterfil ligger en halvgalen kärring som tror att hon skulle racea med mig (hade bil med mycket större motor då) och mitt i cirkulationsplatsen har någon "parkerat" en V40 som inte syntes förrän man precis var där. Ingen varningstriangel eller så. Då styr kärringjäveln rakt över i min fil (trots att jag ligger där) så att jag fick styra ut lite grand på en motorvägspåfart för att inte tryckas i räcket. Körde i kapp henne direkt efter cirkulationsplatsen och lade mig på tutan medan jag var jämsides och gjorde lite fina tecken pekandes mot huvudet. Kärringen såg helt förvirrad, och vet inte säkert om hon fattade hur farligt det hela var. Hade jag inte varit på väg till jobbet, hade jag stannat henne och skällt ut henne efter noter... mad
Senast redigerat av Korsriddaren (6 juli 2012)

Always a better way - Toyota

239 Inlägg
6 juli 2012
Verkar bli allt vanligare... och de jävlarna är alltsom oftast farliga i trafiken redan innan mobilen åker fram...

Evil_E skrev:

Always a better way - Toyota

3 151 Inlägg
6 juli 2012
På tal om cyklister... Skulle åka in till stan, och då kommer man till en ganska stor rondell. Mitt i rondellen stannar en cyklist, för att släppa fram mig och en annan bil. Snacka om att vara helt lost på trafikregler. Dags att införa cykelkörkort? neutral

5 162 Inlägg
6 juli 2012
Kom in i en 2 2 filig rondell och skulle rakt fram dvs förbi första avfarten och efterssom jag senare skulle svänga vänster i nästa rondell la jag mig i innerfilen genom rondellen och tänkte på så vis åka direkt till vänster körfällt på utfarten. I ytterfilen en liten bit framför mig in i rondellen låg det en bil med husvagn i höger filen. Tänkte passa på och köra om denne strax efter rondellen så ökade farten lite i rondellen för att snabt och enkelt komma förbi. Han är ett par meter före utfarten så jag stampar till då det blev bilar bakom mig. Problemet var bara att husvagen ångra sig och svänger vänster i rondellen. Så jag ligger nästan gämnsides å trycker på för å ökar farten och någon sekund senare har jag en husvagn rakt över min utfart. Tur jag var snabb å sevdet så han svänga vidare mot vänster och på så vis missa bil å husvagn med någon millimeter. Och tur detinte kom någon i hög fart in i rondellen när jag gjorde min kastsväng till vänster i stället för å ta utfarten.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

grön aktivist
846 Inlägg
6 juli 2012
Evil_E skrev:

Nej, höjden av idioti är att framföra valfritt fordon samtidigt som man tittar på Youtube och hävdar att man har full koll xD!

7 542 Inlägg
6 juli 2012
mb_pucken skrev:
Kom in i en 2 2 filig rondell och skulle rakt fram dvs förbi första avfarten och efterssom jag senare skulle svänga vänster i nästa rondell la jag mig i innerfilen genom rondellen och tänkte på så vis åka direkt till vänster körfällt på utfarten. I ytterfilen en liten bit framför mig in i rondellen låg det en bil med husvagn i höger filen. Tänkte passa på och köra om denne strax efter rondellen så ökade farten lite i rondellen för att snabt och enkelt komma förbi. Han är ett par meter före utfarten så jag stampar till då det blev bilar bakom mig. Problemet var bara att husvagen ångra sig och svänger vänster i rondellen. Så jag ligger nästan gämnsides å trycker på för å ökar farten och någon sekund senare har jag en husvagn rakt över min utfart. Tur jag var snabb å sevdet så han svänga vidare mot vänster och på så vis missa bil å husvagn med någon millimeter. Och tur detinte kom någon i hög fart in i rondellen när jag gjorde min kastsväng till vänster i stället för å ta utfarten.

tyvärr så får man svänga vä i högerfilen,, mkt idiotiskt, men sant  det är väjningsplikt från väfilen,, så ligger man i höfilen så är man alltid säker,,
som sagt idioti

133 Inlägg
6 juli 2012
granadadr skrev:
mb_pucken skrev:

tyvärr så får man svänga vä i högerfilen,, mkt idiotiskt, men sant  det är väjningsplikt från väfilen,, så ligger man i höfilen så är man alltid säker,,
som sagt idioti

Kommer du till Örebro, så undvik att köra i vänsterfilen, då du 9/10 ggr inte blir utsläppt smile
"Kugghjulseffekt" mm finns inte i Örebro, utan här ska bara alla fram först, vilket gör de underbart
då man jobbar i tex Stockholm, där de flyter på mycket bättre.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

5 162 Inlägg
6 juli 2012
Han kanske va från örebro;-)  väldigt dumt att de är så igentligen. Första gången ja råkat ut för det faktiskt.   Fast han var på väg ut ur rondellen innsn han ångra sig. Med blinkers å allt. Såg att han vände i rondellen sen.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

133 Inlägg
6 juli 2012
mb_pucken skrev:
Han kanske va från örebro;-)  väldigt dumt att de är så igentligen. Första gången ja råkat ut för det faktiskt.   Fast han var på väg ut ur rondellen innsn han ångra sig. Med blinkers å allt. Såg att han vände i rondellen sen.

Då va han kanske inte från Örebro, för här har bara 2/10 råd med blinkers smile

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD

Trucker
2 710 Inlägg
6 juli 2012
S98 skrev:
mb_pucken skrev:

Då va han kanske inte från Örebro, för här har bara 2/10 råd med blinkers smile

Haha, det är skrämmande många som inte köpt/köper blinkers. Blinkar dom ej i rondellerna så brukar jag köra, o det blir ett j-a liv när dom får stanna mitt i rondellen tongue. "ser inget, hör inget, vet inget" tongue

Menar när jag kör lastbilen, egna saaben kan man lätt stanna/starta smile

Fart missbrukare

5 198 Inlägg
6 juli 2012
Precis som i Hudiksvall. Hamnar man så är det kört, stockholmare hatar denna stad

441 Inlägg
6 juli 2012
cheffer skrev:
granadadr skrev:
cheffer skrev:

Värst? Nä, absolut inte tongue Varit med om värre grejer, ville bara dela med mig av en irriterande grej innan det spårar för mycket off topic här wink Har ju varit med om folk som kör in i rondellen när man själv redan är i den så jag har behövt tvärnita för att inte köra på bilen i fråga, finns med här i tråden det också smile Var ett sliddjur med telefon som inte märkte något, trots att det inte bara var jag som behövde bromsa. Var runt rusningstid och hon genade rakt igenom en 2filig rondell men jag var närmast att smälla med henne haha. Tutade gjorde jag, de andra också men ingen reaktion från henne. Ta inte mitt ordval för seriöst och ont nu bara, det är bara skämtsamt wink

haha gjorde du rätt i!

Har en värre, en diplomat reggad bil låg i inner filen i rondellen, så missar han att han ska gå ut och byta fil och åka ur rondellen. Så han vänder i rondellen och åker mot trafiken och ut ur rondellen. Kan säga att många bilar höll på att krocka när dem fick tvärnita för idioten...

Sök