5151
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

998 Inlägg
27 juli 2012
cepax skrev:
Skriver bara en sak, MALMÖ, de som kör här dagligen vet nog vad jag menar wink Blinkers är tillval på bilar köpta i skåne!

Men dom i malmö vet hur man använder gasen. Blir alltid lite rödljus race när man är hemma i skåne land. Här uppe är dom inte lika gasglada.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

36 Inlägg
27 juli 2012
LordLife skrev:
cepax skrev:
Skriver bara en sak, MALMÖ, de som kör här dagligen vet nog vad jag menar wink Blinkers är tillval på bilar köpta i skåne!

Men dom i malmö vet hur man använder gasen. Blir alltid lite rödljus race när man är hemma i skåne land. Här uppe är dom inte lika gasglada.

Jojo, men det är inte alltid det är grönt när det blir race ;P

241 Inlägg
27 juli 2012
En sak som jag tycker är lite irriterande är att lastbilarna kör fortare än 80 km/h xD

12 Inlägg
27 juli 2012
Gamlingar som inte kan parkera i rutan - åkte lugnt o fint in på Ica och skulle bara handla, ställer mig och parkerar bredvid en liten jävla minibil som står snett ut i kanten i rutan så jag knappt kommer in eller ut. Och sådana som kör 30 på 50-väg, 90 på 70-väg och 70 på 90-väg..

Rumpmas
3 860 Inlägg
28 juli 2012
Raggarhyndan skrev:
Gamlingar som inte kan parkera i rutan - åkte lugnt o fint in på Ica och skulle bara handla, ställer mig och parkerar bredvid en liten jävla minibil som står snett ut i kanten i rutan så jag knappt kommer in eller ut. Och sådana som kör 30 på 50-väg, 90 på 70-väg och 70 på 90-väg..

Eller 70 på både 50 och 90-väg.

Rumpmas
3 860 Inlägg
28 juli 2012
Caffe skrev:
En sak jag inte fattar är folk som skall ligga och trycka 5cm från baklämmen när man ligger något över hastighetsgränsen (dvs håller farten uppe utan att böterna blir dyra) men när man kommer till en sträcka där det går att köra om och man går ut för att underlätta omkörning då saktar de ner och lägger sig 500m bakom... När det är trångt igen är de i baken och nosar igen, går man ut när det blir fritt backar de undan igen...

Fattar inte, varför gör man så? Jag hade farthållare så det var inte att jag höll ojämn hastighet.
Var nyare tyska "premium"bilar, kanske något mellanchefssyndrom?

Råkade ut för det i förrgår med en av jobbets bilar. En nyare bil lade sig ett par meter snett bakom som om de skaffat sig läge för omkörning. Och när det sedan kommer en raksträcka på flera hundra meter ligger de bara kvar där hmm
Tänder bromsljsuet, och den släpper av några tiotal meter, men ligger snart ett par meter snett bakom baken igen.
Saktar ned lite (körde redan 15+) och de släpper av igen. Så håller det på nästan 2 mil tills jag svänger av.

Det var två fruntimmer, så jag blev inte förvånad (*duckar för den omedelbara vedergällningen*) wink

998 Inlägg
28 juli 2012
cepax skrev:
LordLife skrev:
cepax skrev:

Jojo, men det är inte alltid det är grönt när det blir race ;P

Nä det finns ju dom som tjuvstartar. Men dom tar man ändå haha tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

66 Inlägg
28 juli 2012
Jag Hatar när folk svänger ut framför en så man får nita för att idioten i frågan inte lärt sig avstånds bedöma eller vad haha så jävla sjukt jobbigt när det händer då är det finger plus tutta för min del vad gör ni då det händer er på vägar:cool:

1 938 Inlägg
28 juli 2012
Nille_war skrev:
Jag Hatar när folk svänger ut framför en så man får nita för att idioten i frågan inte lärt sig avstånds bedöma eller vad haha så jävla sjukt jobbigt när det händer då är det finger plus tutta för min del vad gör ni då det händer er på vägar:cool:

Fortsätter gasa tills idioten gasar eller lägger mig 50 cm bakom.

66 Inlägg
28 juli 2012
Glesmark skrev:
Nille_war skrev:

Ja det med dom gassar ju aldrig upp som dom ska ne bara kryper faram

1 938 Inlägg
28 juli 2012
Nille_war skrev:
Glesmark skrev:
Nille_war skrev:

Bör jag skriva att jag kör lastbil kanske. big_smile

66 Inlägg
28 juli 2012
Glesmark skrev:
Nille_war skrev:
Glesmark skrev:

Bör jag skriva att jag kör lastbil kanske. big_smile

Haha ja förstår det då är itererande för dig med haha

1 808 Inlägg
28 juli 2012
Att folk inte kan reglerna i hur man kör i rondell.. fick tjaffsa med en idiot som ja fick tvärnita för ( jag var redan i rondellen ) så då ska han stanna, men han brassa på och jag fick tvärnita. Jag tuta som en galning så han stanna och kom ut,
han börjar tjata om högerregel och hela kalaset MEN han har väjningsplikt i till dom som är i rondellen..
Han tystna och börja skämmas.. sen fick jag skrika så båda vart nöjd och gick. Gävle folk är fan värre än Malmö folk

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
420 Inlägg
28 juli 2012
Hatar folk som inte kan gasa på när dem skall köra om utan envisas med att köra t.ex strax under 90 för att köra om någon som kör i 80 på 90 väg.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

Vettemannen
28 juli 2012
Fladdermusen skrev:
Hatar folk som inte kan gasa på när dem skall köra om utan envisas med att köra t.ex strax under 90 för att köra om någon som kör i 80 på 90 väg.

Jaa, sånt inträffar. Det är ju för fan bara att trampa plattan i mattan!!

/Benny

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
420 Inlägg
28 juli 2012
Vettemannen skrev:
Fladdermusen skrev:

Jaa, sånt inträffar. Det är ju för fan bara att trampa plattan i mattan!!

/Benny

Precis det skall inte behöva ta hela sträckan det är 2-filigt att köra om en bil, det är betydligt säkrare att ta sig om så snabbt som möjligt även om man kör en aning för fort just vi tillfället.

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

162 Inlägg
28 juli 2012
Det absolut värsta är ju ändå folk som inte har någon aning om att du ligger bakom dem

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up

190 Inlägg
28 juli 2012
Det värsta är väl när folk inte kör med huvudet!?

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

918 Inlägg
28 juli 2012
Husvagnar & husbilar.

Fri fart för ett fritt folk!
14 980 Inlägg
28 juli 2012
Tha_Zack skrev:
Det värsta är väl när folk inte kör med huvudet!?

jag kör med högerfoten mestadels fungerar utmärkt

Kör fort så hinner inget hända...

Sök