4340
Sök

2 olika PnP Switchar till volvo 850 automat?

Skaune
20 april 2012
Trådstartare
Hej alla! Jag skulle behöva hjälp med en sak. Jag har ju problem med min växellägesgivare i bilen (PnP Switchen). Igår var jag o kikade på 2 olika AW 50-42LE lådor, den ena satt på en 92a och den andra på en import 95a, vanliga sugisar. Problemet är följande! Jag skruvade bort allt runt omkring o kikade, de såg inte ut som de som Skruvat och volvo säljer (iaf inte de jag sett) för dessa hade 2 olika sensorer/givare som gick in i lådan, plus en givare eller var de var in under lådan till selenoiden. Trångt var de så jag såg inte hel hur de såg ut där. Sen träffa jag en vän som sa de var ett jäkla jobb o byta, bäst o riva hela fronten på bilen för o komma åt den givarn, man behövde också 8 liter ny atf olja. Jag suckad ju lite, men ville minnas jag läst om många som bytt switchen på en T-5R de va inte alls jobbigt! jag känner heller inte igen switchen, då de jag sett ny på bild har bara ett kontaktstycke? Söker jag på mitt regnr på skruvat frår jag fram switchen och den ser annerlunda ut änd ejag pillade med igår! Min bil står 3,5 mil bort o jag glömde kolla sist hur den såg ut, trodde ju bara de fanns en switch modell! Någon som vet hur det ligger till? Tacksam för hjälp!

Sök