Turbo-Fransson skrev:
Det ska tydligen sitta ställbar WG på vissa av FTT bilarna har jag hört? Rätta mig om jag har fel
Btw, kommer köra med samma setup som dig sen

Skillnaden mellan LTT och FTT är ju att de är ställbar WG original på en FTT, så det är på alla.
Och sedan.. Originalsnurran kan du utan problem köra på 1,5bar, sedan om den går bra direkt är en annan femma. Brorsan hade en 940 LTT som var chippad i bränslet och sedan ryckte slangen som gjorde att den maxade laddet på 1,5-1,6, och den spikade otroligt nog ingenting.
Setup för 300hk:
* Annan turbo, då original inte hänger med längre än max 200. Satsa på T04, kk24 ifrån S60R eller liknande räcker gott & väl med någon av dem.
* 1,5 bar i laddtryck.
* Andra bränslespridare, 968or är att föredra.
* Ställbar BTR
* 044 soppapump
* 3" från turbo med sport eller racekat, och 1 dämpare skulle jag säga.
* 3" LMM med riktigt sportfilter.
* Guldbox & Bränslebox med chip som är mappat efter 968orna och 3" LMM.
* Större aluminium IC.
* 531 topp med valfri kam efter vad du är ute efter
* Starkare koppling
* Diffad bakaxel för att få ner effekten bra i backen.. m.m.
Detta är väl iallafall de stora hela du behöver för att eventuellt (Inget jag kan lova) skrämma upp kärran till 300frukter.. annars skall du spela säkra kortet är de ju H-profil stakar, smidda kolvar, portat, dubbla ventilfjädrar, mirafrästa ventilsäten och lite mer avancerat och dyrare trim som gäller.
Hoppas de hjälpte lite grann.. kan iallafall säga att börja med en guldbox, chipp & skrämma upp laddet till 1,5 bar så är du nöjd ett tag kan jag lova

- Jimmy.