Går det svetsa en lamelldiff?

Skwie
24 april 2012 · 80 Inlägg

Tjenare nu är det så att min lamelldiff börjar bli dålig, det är diffdreven som börjar bli dåliga så nu undrar jag ifall det går att svetsa en lamelldiff? och isåfall hur osv.

Så här ser den ut
http://i47.tinypic.com/2ugl45c.jpg

BMW E30 S38 (1989)
Baulan
25 april 2012 · 10 Inlägg

Svetsa så utav helvete i hålen bara.
Det känns lite undermåligt jämfört med en ordentligt svetsad öppen, men ifall något brakar löst där inne kan det ändå inte ta sig ut, och diffen förblir stum.

Edit - om det finns hål där du kommer åt från sidorna så svetsa fast planethjulen i "huset"

Senast redigerat av Baulan (25 april 2012)

Jorsten
25 april 2012 · 376 Inlägg

Då tycker jag det är bättre du köper en annan odiffad klump å svetsar den istället för att förstöra en lammel-klump. Finns nog folk som vill renovera den där

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Skwie
25 april 2012 · 80 Inlägg

Baulan skrev:
Svetsa så utav helvete i hålen bara.
Det känns lite undermåligt jämfört med en ordentligt svetsad öppen, men ifall något brakar löst där inne kan det ändå inte ta sig ut, och diffen förblir stum.

Edit - om det finns hål där du kommer åt från sidorna så svetsa fast planethjulen i "huset"

Får kolla på det imorgon smile

Jorsten skrev:
Då tycker jag det är bättre du köper en annan odiffad klump å svetsar den istället för att förstöra en lammel-klump. Finns nog folk som vill renovera den där

Som sagt diffdreven är trasiga inuti,Svindyrt att renovera så det kommer bli skrot vilken ägare diffen skulle få så spela roll?

BMW E30 S38 (1989)
ISpeed
26 april 2012 · 135 Inlägg

Svetsa på nu !

varför är alla så dryga?
Skwie
26 april 2012 · 80 Inlägg

ISpeed skrev:
Svetsa på nu !

Nepp, rev isär diffen idag och det var inget fel på den förutom att splines axeln till medbringaren var det som var dålig smile här är bild på hur det såg ut http://i47.tinypic.com/f3g6mw.jpg

BMW E30 S38 (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang