tja brodern här. dämpare kommer givetvis att användas. det är svajigt utan dämpare och är ett måste vid bes. hur det kommer lösas får ni se när det är klart, behöver väga bilen fram först för att se vilka dämpare som är lämpliga.
over and out
på min buick -51a som jag byggde med luft.. och hade 350/th700 motorpaket.. (den bilen är ju ändå tyngre än duetten) då gick det bra med volvo 240 dämpare..
Såg att det blev lite trångt mellan gas och bromspedal. Om du väljer en bromspedal som går till vänster istället för höger så får du ju mer plats för gaspedalen?
japp vi har tänkt på båda alternativen bromspedalen är hemmagjord så vi får göra om den igen isåfall! men vi bygger kardantullen och sånt först så får vi se hur de blir:)
japp vi har tänkt på båda alternativen bromspedalen är hemmagjord så vi får göra om den igen isåfall! men vi bygger kardantullen och sånt först så får vi se hur de blir:)
Ja det är ju alltid bäst att börja med det som är svårast att justera i efterhand. Det är ju mindre jobb att ändra på ett pedalställ än en kardantunnel osv.
Ja det är ju alltid bäst att börja med det som är svårast att justera i efterhand. Det är ju mindre jobb att ändra på ett pedalställ än en kardantunnel osv.
Hej ! tänkte visa va ja skruvar med när vi inte skruvar duett:) jobba imorse sen åkte jag till min amazon och skruva resten av dagen. ska renovera motorn för de va jätte dålig komp i fjärde cylindern.
Tog ur motorn i november någon gång:) tog isär den och såg att de va jätte stor vändkant i fjärde cylindern. börja med att leta rätt på en annan b20 som var mkt bättre. beställde delar som tog lång tid att få fick de förra veckan. paketet bestog av kolvringar,ramlager,vevlager,kamlager,pakningsats och lite små packningar. Idag rev vi den "nya" motorn och hona ut cylindrarna och sedan börja vi sätta ihop den men nya fräscha grejor:)
Dålig på att komma ihåg att ta kort men aja vi fick iallafall i veven ,stakarna och kolvarna igen men nya lager och ringar. har funderingar på något smart sätt att få ur och i kamlagerna? har ni några smidiga tips?
hoppas inte de gör allt för mkt att amazonen kommer med på ett hörn i denna projekt tråd. över and out!
Gött med en renoverad motor i den läckra Amazonen sen! Jag knackade ut kamlagerna, fast igentligen ska man pressa ut dem. Men det gick fint som fasiken iallafall
Gött med en renoverad motor i den läckra Amazonen sen! Jag knackade ut kamlagerna, fast igentligen ska man pressa ut dem. Men det gick fint som fasiken iallafall
blir fint! okej med vad knacka du med? med exakt samma diameter?
Jag svarva till ett verktyg som du kan se i min projekt tråd med samma diameter. Men i början använde jag en vanlig hylsa för att få bort dem. Är ju inte så noga när de ska bort
Jag svarva till ett verktyg som du kan se i min projekt tråd med samma diameter. Men i början använde jag en vanlig hylsa för att få bort dem. Är ju inte så noga när de ska bort
okej nu såg ja hur du hade gjort men man måste ju pressa i lagerna men går väll att knacka ut dom kankse men nu kom ja på hur jag ska göra:) tack för tipset!!