2434
Sök

Ombyggnation volvo Duett -64 från dr.K Customs

dR.K Customs lowrider duett!

279 224 Visningar
Uppdaterades senast 20 maj 2016
2 953 Inlägg
10 december 2012
Men är det snällt för air bagsena å köra utan dämpare?

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

12 Inlägg
11 december 2012
tja brodern här. dämpare kommer givetvis att användas.
det är svajigt utan dämpare och är ett måste vid bes.
hur det kommer lösas får ni se när det är klart,smile
behöver väga bilen fram först för att se vilka dämpare som är lämpliga.

over and out

505 Inlägg
11 december 2012
Kul att med custom duett projekt! Har själv ett duett projekt men det blir mer mot original.

Kommer att följa detta, lycka till!

188 Inlägg
11 december 2012
Okej, råder er ändå att testa först så fort ni har fått bilen körduglig och se om den beter sig konstigt, för risken finns att bilen blir stötig med stötdämpare. Men det är ju bara min åsikt, har pratat med många om airride och de flesta avråder en att ha dämpare fram. Men vår bil är garanterat tyngre än er så det påverkar kanske inte våran bil lika mycket som eran. smile

Folk med vett kör Chevrolet ;)

510 Inlägg
11 december 2012
Chevy_4400 skrev:
Okej, råder er ändå att testa först så fort ni har fått bilen körduglig och se om den beter sig konstigt, för risken finns att bilen blir stötig med stötdämpare. Men det är ju bara min åsikt, har pratat med många om airride och de flesta avråder en att ha dämpare fram. Men vår bil är garanterat tyngre än er så det påverkar kanske inte våran bil lika mycket som eran. smile

Det beror väll helt på vilka dämpare man har? Man ska ju anpassa dämpare efter tyngd, vilket dom redan har tänkt verkar det som.

188 Inlägg
11 december 2012
jo det är ju klart, men onödig vikt med dämpare om man kanske inte behöver några egentligen tongue

510 Inlägg
11 december 2012
Chevy_4400 skrev:
jo det är ju klart, men onödig vikt med dämpare om man kanske inte behöver några egentligen tongue

2kg tongue

188 Inlägg
11 december 2012
typ, men alla sparad vikt räknas tongue

510 Inlägg
11 december 2012
Mer effektivt o skita före du sätter dig i bilen då haha

12 Inlägg
11 december 2012
L-W-L du värkar göra ett kanon jobb kollade i genom din tråd i dag mycket imponerad.

Angående dämpare så ersätter ju luft kudden fjädringen och bilens hållning men kudden gör ju inte en dämpares jobb.
Tack endå för att ni kommenterar .

133 Inlägg
13 december 2012
bussar har väl bara kuddar?

går ju att göra som tidigare sagt, köra utan, om det blir bättre så. så får man ha dämpare på under besiktningen. då går det ju att göra temporära, mindre vackra fästen, som går att ta bort relativt smärtfritt smile

188 Inlägg
14 december 2012
HAHAHA ja precis "Slimbastard" big_smile , förjävla cool Rod du har förresten wink

Billackerare
139 Inlägg
14 december 2012
Oki måste nog oxå svara om dämpare.

Jag åker med dämpare fram plus luft.
Jaw på garaget oxå dämpare
Lowlife utan men monterat för det är jävligt svajigt när man kör utan.

Kör med dämpare du kommer att ångra dig annars tror jag

120 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
tack för alla tips och diskussioner !

Jävligt dåligt med updater nu känner jag! men vi har inte vart så jätte mycket i garaget och dem gånger vi varit där så har vi försökt passa in dörrarna. men ena dörren blir inte alls bra, är en glipa på ca en cm i bakre nedre hörnet å får fan inte till de. De måste hänt något när vi kapat ur golvet. lite ide torka hur vi ska lösa detta nu. men de kommer väll.
Igår var vi i garaget vi städade och rensade hela dagen och vi satte även upp en verktygs tavla. blev riktigt gött:)
sen hjälpte jag en vän att få på coilovers på hans passat. smile

bilder på glipan får ni nästa update!

auf wiedersehen

206 Inlägg
6 januari 2013
ajaj, tråkigt att höra de med dörren.. Blev säkert snett när golvet åkte ur och stabiliseringen försvann.. Jaja de får ni säkert te! big_smile

118 Inlägg
6 januari 2013
ja hade samma problem med min dörr! de lste jag med att kapa ett spår i undersidan av dörren sen stänga den. då ser ni hur mycket ni ska svetsa igen smile funkar utmärkt o blir perfekt om man e noga o mäter smile

534 Inlägg
6 januari 2013
hade inte modifierat dörren inte roligt att behöva bytta dörr och inte tänkta på att man måste bygga om den bätre att modifiera karrosen då

5 111 Inlägg
7 januari 2013
Är det en dörr som suttit på bilen förr utan problem?

12 Inlägg
8 januari 2013
hej hej tänkte flika in lite . smile
ja dörren satt där förut men kollade inte springor och så innan vi rev ner bilen .
kan tänka mig att Volvo inte montera den klockrent 64, men så fel kan det inte varit hehe .

Troligtvis är det tröskeln som har sjunkit in lite . Men när vi mäter så är det samma på båda sidor men kan ju vara någon vinkel eller dyl som är fel. Eftersom felet ligger i karossen eller ja dörr gapet så är det ju där man måste fixa annars blir det inte rätt gjort.smile

Får bli att vara detektiv en stund till.
vi har dragit ner på tempot lite pga att vi märker att vi inte kommer hinna klart till sommaren 2013 som var tänkt, så det blir nästa sommar i stället och resultatet kommer bli bättre då man slipper stressa.

mvh

Sök