Volvo 144 hjulinställning, vad få man tag i mellanläggen?

volvoburnnare
31 maj 2012 · 67 Inlägg

Ha fel hjulinställning på min 140 och tänkte jag skulle göra en inställning hos Euromaster, men så ska ju 140 shimsas in med mellanläggen.
Vad kan jag köpa mellanläggen?
Eller fixa dom mellanläggen på Euromaster tro?

isso \m/(><)\m/
31 maj 2012 · 742 Inlägg

Jag som sysslar med hjulinställningar tycker iaf att det är en självklarhet att ha utrustning och delar för att utföra en hjulinställning på dom bilar man tar emot. Ungefär som att gå till lokala pizzerian och pizzabagaren skulle fråga om man har med sig skinka till Calzonen man beställt...

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
volvoburnnare
31 maj 2012 · 67 Inlägg

isso skrev:
Jag som sysslar med hjulinställningar tycker iaf att det är en självklarhet att ha utrustning och delar för att utföra en hjulinställning på dom bilar man tar emot. Ungefär som att gå till lokala pizzerian och pizzabagaren skulle fråga om man har med sig skinka till Calzonen man beställt...

Okej ja de ha du rätt i. Så då tro du att Euromaster fixa det?

isso \m/(><)\m/
31 maj 2012 · 742 Inlägg

volvoburnnare skrev:

isso skrev:
Jag som sysslar med hjulinställningar tycker iaf att det är en självklarhet att ha utrustning och delar för att utföra en hjulinställning på dom bilar man tar emot. Ungefär som att gå till lokala pizzerian och pizzabagaren skulle fråga om man har med sig skinka till Calzonen man beställt...

Okej ja de ha du rätt i. Så då tro du att Euromaster fixa det?

Ingen aning faktiskt men fråga när du bokar tid om dom har justeringsshims eller om dom bara justerar toe när dom gör en hjulinställning

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
volvoburnnare
31 maj 2012 · 67 Inlägg

isso skrev:

volvoburnnare skrev:

isso skrev:
Jag som sysslar med hjulinställningar tycker iaf att det är en självklarhet att ha utrustning och delar för att utföra en hjulinställning på dom bilar man tar emot. Ungefär som att gå till lokala pizzerian och pizzabagaren skulle fråga om man har med sig skinka till Calzonen man beställt...

Okej ja de ha du rätt i. Så då tro du att Euromaster fixa det?

Ingen aning faktiskt men fråga när du bokar tid om dom har justeringsshims eller om dom bara justerar toe när dom gör en hjulinställning

Okej, tackar få ta och ringa dom och höra efter helgen.

volvoburnnare
1 juni 2012 · 67 Inlägg

vad få jag tag i mellanläggen om inte Euromaster ha/fixa mellanläggen?

Tobbetdi Diesel ska man ha!
1 juni 2012 · 482 Inlägg

Hör med andra däckfirmor också. Vianor är ju störst i Sverige så dom ska ha sånt hemma, men priset för en inställning kanske för för dyrt? De ligger runt 1000-lappen

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
volvoburnnare
1 juni 2012 · 67 Inlägg

Tobbetdi skrev:
Hör med andra däckfirmor också. Vianor är ju störst i Sverige så dom ska ha sånt hemma, men priset för en inställning kanske för för dyrt? De ligger runt 1000-lappen

Okej, ja jag tycker dom bodde ha sånt hemma för de! Ja få kolla runt lite bland olika firmor.
Ha räknat med att de ligger runt 1000spän.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang