Val av Bra Budgetdäck?

Squadron
1 juni 2012 · 1 833 Inlägg

Skall köpa nya fälgar, med däcken i dimensionen 245-40-18.

Vad helt inställt på att köra märkesdäck för 2000/däck
Men har nu läst en hel del gott om en del Budgetdäck.


Jag har framförallt läst och kollat på Nankang NS-2, http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d … owigan=So.

Köper jag dessa sparar jag 4000 bara på däcken jämfört med Continental jag kolla på först.


Vad har ni för erfarenheter av Budgetdäck och framför allt NS-2an ?

Tack på Förhand

Senast redigerat av Squadron (4 juni 2012)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Rapide
1 juni 2012 · 188 Inlägg

Squadron skrev:
Skall köpa nya fälgar, med däcken i dimensionen 245-40-18.

Vad helt inställt på att köra märkesdäck för 2000/däck
Men har nu läst en hel del gott om en del Budgetdäck.


Jag har framförallt läst och kollat på Nangkang NS-2, http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d … owigan=So.

Köper jag dessa sparar jag 4000 bara på däcken jämfört med Continental jag kolla på först.


Vad har ni för erfarenheter av Budgetdäck och framför allt NS-2an ?

Tack på Förhand

Hallo

jag har ingen erfarenhet utav NS-2an däremot så köpte jag själv General , det är samma concern som Continetal sa säljaren, dock vet jag inte om det spelar någon roll, säkert sämre kvalite än Continetal, men jag är nöjd!

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Tobbetdi Diesel ska man ha!
1 juni 2012 · 482 Inlägg

Jag har aldrig åkt på Nankang, men arbetat med däcken och hört explosioner under färd. Inget däck som jag skulle rekommendera.
Budgetdäck som jag själv har testat heter Semperit, Barum (Barvuris 2) och Hankook ..
Semperit var så länge sen så där kommer jag inte håg så mycket, var bra grepp när det var vått ute iaf.
Barum använde jag endast i max 200 mil innan jag bytte till Hankook pga för stora däck, men de var väldigt tysta.
Hankook var jag riktigt nöjd med trots däckljudet.
Om jag ska köpa budgetdäck så blir det Hankook, om man nu inte får riktigt bra priser på premiumdäck förstås.
I dagsläget kör jag på Michelin 245/40-18 så dom duger smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Brådhis * Voff voff *
1 juni 2012 · 10 280 Inlägg

Jag har kört på Federal SS-595 på flera av mina bilar och varit extremt nöjd. Tysta, stabila och mycket bra våtgrepp.

Sök på forumet eller nätet så får du se fler som är nöjda med dom.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Interlagos
1 juni 2012 · 152 Inlägg

Budgetdäck brukar bli dyrare i slutändan pga dom håller dåligt, men det kanske är en myt. Jag har bara använt "premium"-däck

Falken är väl lite bättre än budget. Har bekanta som har varit väldigt nöjda med det märket

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d … sowigan=So

BMW M3 (2007)
xXSammy
1 juni 2012 · 6 577 Inlägg

Hade Fulda tidigare..helt okej på asfalt men så fort det var blött..usch.

Kör på Continental idag, må vara 4mm djup från 6 men fan vad de är bättre på ALLT.

GT Champiro hade jag hyfsat nya på gamla bilen, funkade bättre i regn, dock var de 185or istället för 205or.

De/Dem
Rojpen
1 juni 2012 · 2 230 Inlägg

hadde NS2or på primeran i nästan 3 säsonger innan dom byttes funkar skit bra dock lite hala då det är blött ute.
en kompis körde dom på sin S13 innan hadde bytte til 18" och han gillade dom med men som sagt halt då det är blött.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
xzit
1 juni 2012 · 448 Inlägg

Nankang NS-II

Xzit
hoggeee
1 juni 2012 · 258 Inlägg

Körde Fullrun HP199 tidigare, riktigt bra däck med bra fäste och verkade räcka rätt länge tyckte jag. Kostade runt tusingen för 225/40. Snyggt V-mönster med smile

Senast redigerat av Hoggee_ (1 juni 2012)

BMW 330e "G20 M-sport" (2020)
sobban
1 juni 2012 · 4 Inlägg

ja dom är lite hala när det är blött ute men dom håller bra tycker ja. jag brukar köra 3 säsonger på dom innan ja byter ut dom. Kört med ns-2an i snart 9 år och jag är då nöjd smile

Squadron
1 juni 2012 · 1 833 Inlägg

Jag är vill ha däck som håller ett par säsonger, och som inte är såphala vid Normal körning i vått. Gärna tysta också smile

Var helt inne på Continental SportContact först, men för halva pengen får jag Nangkang, som jag i denna tråd läst både bra och dåligt om.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
slowSwede
1 juni 2012 · 223 Inlägg

Kolla på Nokians däck. I den dimensionen har de nog inget fälgskydd om du behöver.
De är väl mellansegment, är väldigt nöjd med mina vinterdäck från dem och har inte hört något ont om sommardäcken.
För egen del blev det Michelin i år, men det var för att jag inte hittade Nokian med fälgskydd där jag köper mina däck.

BMW 335 (2007)
steifan DR!FTT3KN!K3R
1 juni 2012 · 10 427 Inlägg

Nankang har jag aldrig läst något bra om, förutom från en massa randoms som tycker att fungerar att montera på fälgar. Mer eller mindre. Ingen idé att lita på vad privatpersoner eller säljare om däck. Bättre att läsa tester där man jämför däck och presenterar fakta.

Nokian Z G2 kan man köpa relativt billigt, alternativt Dunlop-däck och då får man däck som presterar ok i tester och
så slipper man surgubbar som klagar på däckmärkesval i forumtrådar wink lol

Edit: Hankook Ventus Evo-nånting nånting kanske också kan vara nåt. Har tom vunnit några tester. Finns en äldre variant och en nyare (1 respektive 2).

Senast redigerat av steifan (1 juni 2012)

-Norrland-
1 juni 2012 · 76 Inlägg

jag har 17" 195/40 hankook evo s1 på min golf
grymt bra grepp i regn...
mycket nöjd med dom...

Hilden
1 juni 2012 · 178 Inlägg

Slängde just på en uppsättning Falken o dom känns bra hittills, kanske ngt sladdrigare i sidled än mina gamla Conti Sportcontact men håller i helt OK även uppåt maxfart.

Tror jag hade ngt som heter Nexen eller ngt i den stilen på min gamla BMW och dom var hyfsade med.

Audi RS5 (2011)
ElTacoNacho
1 juni 2012 · 486 Inlägg

Har kört ca 3-400 mil nu på mina federal formoza fd-2, tysta, bra grepp i både vått och torrt. Hur de är med slitage är lite för tidigt att säga något om. Men så långt är jag mycket nöjd med dom smile

Oves_Bror
1 juni 2012 · 456 Inlägg

Squadron skrev:
Jag är vill ha däck som håller ett par säsonger, och som inte är såphala vid Normal körning i vått. Gärna tysta också smile

Har testat flertalet lågpris däck och har inte upplevt att nåt enda av dom är såphala.
På bana däremot märks det skillnad men för vanligt svensson åkande kan det inte spela nån större roll vad man åker på.
Sen angående ljudet så hänger väl det en hel del på vilket mönster däcken har, eller har jag fått det helt om bakfoten?

growing old is mandatory growing up is optional
JimmyAndersson
1 juni 2012 · 1 679 Inlägg

Är inne på tredje säsongen nu på mina Nankang NS-2 däck smile
profil 215/35-18
Väldigt nöjd med dom, kommar köpa dom fler gånger, men när det är väldigt blöt ut med mer inspirerad körning så tycker jag dom kan kännas lite orolig dock inget jag märkt när man kör som man ska köra smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Grundstrom Nismo
1 juni 2012 · 758 Inlägg

Kör starperformance 245x40-17" totalt odugliga igentligen men... Funkar om man inte kör höga hastigheter!

Ejan
1 juni 2012 · 648 Inlägg

Toyo T1-R    grymt bra däck för pengarna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang