2070
Sök

Väga bil inför regbes i skåne, Var?

55 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Hej,

Någon som vet ett bra ställe att väga bilen?
Man behöver ju ett kvitto på det.

Jag har tänkt regbesiktiga i hässleholm och bor i mellanskåne

Jag vet att lomma besiktning har våg men är inte så sugen på att göra det där.

Tack på förhand

1 160 Inlägg
1 juni 2012
hurva kontrollplatsen ta med kamera!!!!!!!!!!!!

plankan
1 juni 2012
bilprovningen Valdemarsro då,där har jag regbessad innan.
inte många minuter från Lomma

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
1 juni 2012
Annars köper du fika o åker till en större skrot/metall handlare - deras vågor brukar visa 0,000kg!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
1 juni 2012
.....eller nån större soptipp, dom har vågar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

KHRacing
2 juni 2012
horbybonnen skrev:
hurva kontrollplatsen ta med kamera!!!!!!!!!!!!

Måste vara en av transportstyrelsen godkänd våg & samt underskrivet utav av transportstyrelsen utnämnd vågman (!)

Pim_Pim
2 juni 2012
Man får inte väga bilen på en soptipp eller dylikt längre och sedan ta med sig vågpappret vid registreringsbesiktningen.

KHRacing
2 juni 2012
Pim_Pim skrev:
Man får inte väga bilen på en soptipp eller dylikt längre och sedan ta med sig vågpappret vid registreringsbesiktningen.

De har maninte fått de senaste 19 åren smile

Pim_Pim
2 juni 2012
KHRacing skrev:
Pim_Pim skrev:

Jaså så det är så pass ?

Första gången jag gjorde en registreringsbesiktningen 2009, då hade jag med mig vågpapper från en soptipp och det godkändes.

Men nu, förra månaden när jag skulle registreringsbesikta så fick jag ett nej till från besmannen och då berättade han att man inte fick ta med eget vågpapper längre och då berättade jag att jag gjorde det 2009 och då sa han att reglerna hade ändrats nu. :S

KHRacing
2 juni 2012
Pim_Pim skrev:
Jaså så det är så pass ?

Första gången jag gjorde en registreringsbesiktningen 2009, då hade jag med mig vågpapper från en soptipp och det godkändes.

Men nu, förra månaden när jag skulle registreringsbesikta så fick jag ett nej till från besmannen och då berättade han att man inte fick ta med eget vågpapper längre och då berättade jag att jag gjorde det 2009 och då sa han att reglerna hade ändrats nu. :S

O jag har reggat min första MC 1993
sedan en MC 1998
sedan en bil 2002
Sedan en bil 2003
Sedan en bil 2004
Sedann bil 2008

ALLA tillfälllena krävde godkänd våg/papper/underskrift :-)
Senast redigerat av KHRacing (2 juni 2012)

Pim_Pim
2 juni 2012
KHRacing skrev:
Pim_Pim skrev:
KHRacing skrev:

Jaså så det är så pass ?

O jag har reggat min första MC 1993
sedan en MC 1998
sedan en bil 2002
Sedan en bil 2003
Sedan en bil 2004
Sedann bil 2008

ALLA tillfälllena krävde godkänd våg/papper/underskrift :-)

Ofan, aja de kunde väl inte riktigt reglerna då där jag var första gången. big_smile
Men jag hade tur förra månaden, det fanns en våg utanför hallen och han bjöd på vägningen. hehe

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
2 juni 2012
Skulle vara lite konstigt om t.ex, soptippens vägning godkänns inte av SBP som förmodligen har samma leverantör o besiktigade/kontrollant.
Inte alla SBP har våg men har för mig att dom som besar person- o lastbilar har våg.

KHRacing
2 juni 2012
Grabber skrev:
Skulle vara lite konstigt om t.ex, soptippens vägning godkänns inte av SBP som förmodligen har samma leverantör o besiktigade/kontrollant.
Inte alla SBP har våg men har för mig att dom som besar person- o lastbilar har våg.

Finns det inte våg som exempelvis i Ängelholm, så har SBP-Ängelholm "avtal" med sopstationen intill (nyckel)
som har en Vägverket godkänd våg.

Klippan har inte längre tillgång till våg dock.

Sök