Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Man får inte väga bilen på en soptipp eller dylikt längre och sedan ta med sig vågpappret vid registreringsbesiktningen.
De har maninte fått de senaste 19 åren
Jaså så det är så pass ?
Första gången jag gjorde en registreringsbesiktningen 2009, då hade jag med mig vågpapper från en soptipp och det godkändes.
Men nu, förra månaden när jag skulle registreringsbesikta så fick jag ett nej till från besmannen och då berättade han att man inte fick ta med eget vågpapper längre och då berättade jag att jag gjorde det 2009 och då sa han att reglerna hade ändrats nu. :S
Första gången jag gjorde en registreringsbesiktningen 2009, då hade jag med mig vågpapper från en soptipp och det godkändes.
Men nu, förra månaden när jag skulle registreringsbesikta så fick jag ett nej till från besmannen och då berättade han att man inte fick ta med eget vågpapper längre och då berättade jag att jag gjorde det 2009 och då sa han att reglerna hade ändrats nu. :S
O jag har reggat min första MC 1993 sedan en MC 1998 sedan en bil 2002 Sedan en bil 2003 Sedan en bil 2004 Sedann bil 2008
ALLA tillfälllena krävde godkänd våg/papper/underskrift :-)
O jag har reggat min första MC 1993 sedan en MC 1998 sedan en bil 2002 Sedan en bil 2003 Sedan en bil 2004 Sedann bil 2008
ALLA tillfälllena krävde godkänd våg/papper/underskrift :-)
Ofan, aja de kunde väl inte riktigt reglerna då där jag var första gången. Men jag hade tur förra månaden, det fanns en våg utanför hallen och han bjöd på vägningen. hehe
Skulle vara lite konstigt om t.ex, soptippens vägning godkänns inte av SBP som förmodligen har samma leverantör o besiktigade/kontrollant. Inte alla SBP har våg men har för mig att dom som besar person- o lastbilar har våg.
Skulle vara lite konstigt om t.ex, soptippens vägning godkänns inte av SBP som förmodligen har samma leverantör o besiktigade/kontrollant. Inte alla SBP har våg men har för mig att dom som besar person- o lastbilar har våg.
Finns det inte våg som exempelvis i Ängelholm, så har SBP-Ängelholm "avtal" med sopstationen intill (nyckel) som har en Vägverket godkänd våg.