4438
Sök

Hjälp angående bultmönster byte på saab 9000.

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Hejsan kamrater!

Har en fundering som retar mig något jävulskt! Min 9000 har som alla andra 9000 fyrbultade nav.

Vad jag då vill är att bygga om till fem bultat istället.

Jag har sökt runt på Google men får bara fram föråldrade trådar där det ständigt tjatas om någon adapter ifrån speedparts, detta är givetvis inte aktuellt då jag inte litar på sådant.

Min spontana tanke är att borra om själva navet till nyare saabarnas mönster.

Men går även i tankarna om att man eventuellt borde kunna flytta nav alternativt nav och fjäderben ifrån 9-3 / 9-5?
Självklart leder ju detta till nästa dilemma, passar bromsarna om detta genomförs? Eller är det bromsarna ifrån 9-3 / 9-5 som får följa med?

Hoppas verkligen att någon kan svara på denna smått invecklade förfrågan!

mvh benna

klabbarpan
3 041 Inlägg
Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 juni 2012
ett väldans jobb o byta navet, men det du kan göra är o köra med spacers som byter från 4 till 5 bultat som 9-5an o 9-3an har smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
Var finns detta? Hittar inget på speedparts där alla länkat, det är ju bara gammla trådar

KHRacing
5 juni 2012
Finns det verkligen inga andra nav (nyare som bultar på ?)

klabbarpan
3 041 Inlägg
5 juni 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
Finns det verkligen inga andra nav (nyare som bultar på ?)

Det är detta jag funderar på, om naven från nyare saab passar eller om man får flytta över spindeln. Med nav och dämpare. Men då passar kanske inte drivknuten hmm

Saab älskare!
4 597 Inlägg
Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 augusti 2012
Då jag verkligen vill uppgradera bromsarna runtom på min 9000 och jag samtidigt har en krockad 9-5 Aero ståendes undrar såklart jag också om det går att slänga dit 9-5-grejor utan för mycket bök big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 142 Inlägg
15 augusti 2012
hade samma funderingar på båda mina 9000 ja haft å hade funderingarna på om inte nav å de passa från 900 - 95 den årsmodulen:P hade hem en 900 men fick aldrig orken att plocka lös däcken innan den hamna på skroten men. kan vara värt att kolla upp.

klabbarpan
3 041 Inlägg
16 augusti 2012
Trådstartare
:tboc, jag ska själv byta till 9-5 aero delar:) större skivor bla, alt att jag eventuellt får köpa loss ett bromskit med 6 kolvs ok fram och 4 bak:)

Sök