2573
Sök

Camber med brickor på Golf MK2 = Orm på vägen...

1 107 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Jag lekte lite med bilen igår och la brockor för att ändra camber bak på min golf mk2.

När jag höll på passade jag på att sänka bilen max båda fram och bak.

Nu går bilen JÄTTE konstigt på vägen. Den går som en orm. Känns som hela bakvagnen sitter löst, vilket den inte gör.

Kan det bli så om man har för mycket camber bak eller kan det vara så att även "toe" ändrades så att hjulen drar åt olika håll? Kan säga att det känns riktigt ordentligt så tom min hund tyckte det var obehagligt att åka i baksätet tongue

Polarn sa också att man ser att bilen rör sig fram och tillbaka på vägen när han såg mig köra iväg. Snart blir jag väl stoppad av snuten då dom lär tro jag kör rattfull wink

1 758 Inlägg
14 juni 2012
Negativ camber gör bilen mer orolig. Har du sänkt den maximalt lär de flesta hjulvinklar vara knas också. Hjulinställning är alltid att rekommendera när man varit och ändrat.

1 107 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
schnauz skrev:
Negativ camber gör bilen mer orolig. Har du sänkt den maximalt lär de flesta hjulvinklar vara knas också. Hjulinställning är alltid att rekommendera när man varit och ändrat.

Grejen är att golf har udda bakaxel så vad jag vet går dom inte justera

1 867 Inlägg
14 juni 2012
Sänker man en såndär mycket fram blir toe helt galen där, det kan ge den effekten du pratar om.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

16 197 Inlägg
14 juni 2012
att lägga brickor bakom hjulaxeln är HELT vansinne..  du flyttar över nästan hela belastningen till de undre bultarna.. dvs HELA bilens vikt bak hålls uppe av 4st M8 bult.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök