All privat demontering av bilar kan bli olaglig

Mazdaspeed
25 juli 2012 · 82 Inlägg

Hela denna saken är ju åt H-e! Va fasen ska dom ge sig på detta med nu för?
"Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar"

Med andra ord så måste staten komma med ett bra förslag på ett slags "ROT- eller RUT-avdrag" på bilverkstäder sen med? Haha!

För att inte tala om hur det kommer att gå för alla butiker i landet som säljer bildelar/verktyg/styling m.m. Hur kommer det att gå för dom? En av landets största industriella verksamhet kommer ju att gå i kras hmm

Sen alla som inte kommer att ha råd med att reparera sina bilar sen då? Kommer alla dom att få gå till banken? Och om man blir nekad lån, får vi bli stående då eller?

Senast redigerat av Mazdaspeed (25 juli 2012)

NoFantasy Garaget Anhängare!
25 juli 2012 · 2 068 Inlägg

Men alltså! Jag bryr mej igentligen inte ett skit, vad kommer hända när de träder i lag? kommer de åka runt spec poliser och kolla allas garage om dom pysslar med nått olagligt? måste ju få hålla sig lite till verkligheten samtidigt..
och hur ska dom kunna bevisa? Det är ju så korkad utänkt från början till slut!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
Mazdaspeed
25 juli 2012 · 82 Inlägg

Ja, förvisso. Det är väl lika dumt som det där med IPRED..... Det blev ju ingen hit precis.


NoFantasy skrev:
Men alltså! Jag bryr mej igentligen inte ett skit, vad kommer hända när de träder i lag? kommer de åka runt spec poliser och kolla allas garage om dom pysslar med nått olagligt? måste ju få hålla sig lite till verkligheten samtidigt..
och hur ska dom kunna bevisa? Det är ju så korkad utänkt från början till slut!

it_mutt Avstängd
26 juli 2012 · 10 388 Inlägg

Hur många här har faktiskt läst rapporten? (varenda sida och inte bara någon sammanfattning eller "en kompis sa att...")

- - - Edit - - -

Läst och förstått den

Senast redigerat av it_mutt (26 juli 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
AndreasPlars
26 juli 2012 · 1 062 Inlägg

Volvofarfar skrev:
Jävla fjolliga stockholmare som inte vet ett skit om gamla klenoder.. och har inte en aning om vad vi motorintresserade sysslar med..

Är politikerna hemmahörande i Stockholm som har hittat på detta?
Vad jag vet så kommer de allra flesta av våra folkvalda som sitter i riksdag och i regeringen i Stockholm från andra delar av landet. Men det är väl kul att hacka lite på 08:or  wink

M.V.H.

Saab 900i (1989)
Putteliten
26 juli 2012 · 9 079 Inlägg

AndreasPlars skrev:

Volvofarfar skrev:
Jävla fjolliga stockholmare som inte vet ett skit om gamla klenoder.. och har inte en aning om vad vi motorintresserade sysslar med..

Är politikerna hemmahörande i Stockholm som har hittat på detta?
Vad jag vet så kommer de allra flesta av våra folkvalda som sitter i riksdag och i regeringen i Stockholm från andra delar av landet. Men det är väl kul att hacka lite på 08:or  wink

M.V.H.

Ja vart dom än kommer ifrån i Sverige, så tappar dom vilket fall som helst verklighetsuppfattningen så fort dom hamnar i Sveriges regering!

Senast redigerat av Putteliten (26 juli 2012)

AndreasPlars
26 juli 2012 · 1 062 Inlägg

Skulle tro.. eller nej! Jag VET att de i alldeles för många fall aldrig har haft någon verklighetsförankring.
På tok för många kommer från rent byrokratiskt och politiskt intresserade grupper med liten arbetslivserfarenhet.
(Proffstyckare?)
Från skolan in i ungdomsförbunden och sedan in i politiken. Där har vi kanske den viktigaste förklaringen till att idiotiska beslut som detta dyker upp!

De har aldrig haft någon verklighetsuppfattning! 


M.V.H.

Senast redigerat av AndreasPlars (26 juli 2012)

Saab 900i (1989)
NoFantasy Garaget Anhängare!
26 juli 2012 · 2 068 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Skulle tro.. eller nej! Jag VET att de i alldeles för många fall aldrig har haft någon verklighetsförankring.
På tok för många kommer från rent byrokratiskt och politiskt intresserade grupper med liten arbetslivserfarenhet.
(Proffstyckare?)
Från skolan in i ungdomsförbunden och sedan in i politiken. Där har vi kanske den viktigaste förklaringen till att idiotiska beslut som detta dyker upp!

De har aldrig haft någon verklighetsuppfattning! 


M.V.H.

SANT DET!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
CruzarN 040 RedLine
26 juli 2012 · 182 Inlägg

Skulle nu detta gå igenom, då är det krig.

BMW E39 523 "Daily" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juli 2012 · 14 058 Inlägg

NoFantasy skrev:
Men alltså! Jag bryr mej igentligen inte ett skit, vad kommer hända när de träder i lag? kommer de åka runt spec poliser och kolla allas garage om dom pysslar med nått olagligt? måste ju få hålla sig lite till verkligheten samtidigt..
och hur ska dom kunna bevisa? Det är ju så korkad utänkt från början till slut!

Dom ser ju i bilregistret hur länge bilen stått stilla obesiktad och hur många bilar som stått skrivna på dig. Det måste var den enklaste saken i världen att kolla och sen skicka ut ett föreläggande.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
ZyclonE
26 juli 2012 · 366 Inlägg

Tycker förslaget är rent idiotiskt.

Kan man inte be en moderator här på gorg skicka ut denna länk http://upprop.nu/KEFS
som mass medelande till alla medlemar. Är ju endå 160.000 stycken så några kanske tar sig tiden att skriva på

//David

Ford Mustang GT "Kompressor" (2005)
saabputte
26 juli 2012 · 13 Inlägg

Fy fan ! det blir bara dummare å dummare i detta land.

Då blir det att rusta upp alla gamla bilar då, och få dem i trafik i gen. Då blir miljömupparna glada sen smile När ännu mer miljöbovar kommer i bruk.

NoFantasy Garaget Anhängare!
26 juli 2012 · 2 068 Inlägg

Sverige är det sämsta och sjukaste landet på jorden!
får väl flytta till Norge!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 (1988)
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
26 juli 2012 · 241 Inlägg

Sverige skulle haft en motsvarighet till jänkarnas 2nd Amendment. tongue

AndreasPlars
26 juli 2012 · 1 062 Inlägg

Lite offtopic men ändå:
Lika galet om inte ännu värre är ju utförsäljningen av det via skattemedel gemensamt finansierade, som tex all infrastruktur elnät, järnvägar, Apotek, telefonnäten och nu Bilprovningen!

För under 400miljoner sålde man iväg 75st fullvärdiga besiktningsstationer. Ett rent vrakpris till ett företag som nu visat sig baserat i ett skatteparadis dit alla vinster kommer att hamna.
Dessutom så står Svenska staten för halva lånet för köpen! Det är ju helt SINNESSJUKT!

Snacka om att incitamenten för skattefusk duggar tätt! Vad fan ska man betala skatt när de bara säljer iväg allt bra?


M.V.H.

Senast redigerat av AndreasPlars (26 juli 2012)

Saab 900i (1989)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juli 2012 · 14 058 Inlägg

AndreasPlars skrev:
Lite offtopic men ändå:
Lika galet om inte ännu värre är ju utförsäljningen av det via skattemedel gemensamt finansierade, som tex all infrastruktur elnät, järnvägar, Apotek, telefonnäten och nu Bilprovningen!

För under 400miljoner sålde man iväg 75st fullvärdiga besiktningsstationer. Ett rent vrakpris till ett företag som nu visat sig baserat i ett skatteparadis dit alla vinster kommer att hamna.
Dessutom så står Svenska staten för halva lånet för köpen! Det är ju helt SINNESSJUKT!

Snacka om att incitamenten för skattefusk duggar tätt! Vad fan ska man betala skatt när de bara säljer iväg allt bra?


M.V.H.

Kanske lite Off Topic men väldigt viktiga reflektioner!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Besserwisser
26 juli 2012 ·

ZyclonE skrev:
Tycker förslaget är rent idiotiskt.

Kan man inte be en moderator här på gorg skicka ut denna länk http://upprop.nu/KEFS
som mass medelande till alla medlemar. Är ju endå 160.000 stycken så några kanske tar sig tiden att skriva på

//David

En lysande idé! Jag tog därför mig friheten att föreslå en variant av detta på en annan del av forumet.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 0#p3343460

Lina-
27 juli 2012 · 1 213 Inlägg

Liknande förslag har förekommit förut i sverige men inte gått genom, lär det inte göra denna gång heller.
Om skulle gå genom då lätt kringgå detta.

Btw, milt jämfört med usa en period där oljebolagen köpte in bilar för 4000:-/st, dom bilarna åkte direkt in i skrotpressen. Många gamla bilar & skrotar som försvann  då. Som belöning fick oljebolagen skita ner miljön ännu mera.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
granadadr
27 juli 2012 · 7 290 Inlägg

Lina- skrev:
Liknande förslag har förekommit förut i sverige men inte gått genom, lär det inte göra denna gång heller.
Om skulle gå genom då lätt kringgå detta.

Btw, milt jämfört med usa en period där oljebolagen köpte in bilar för 4000:-/st, dom bilarna åkte direkt in i skrotpressen. Många gamla bilar & skrotar som försvann  då. Som belöning fick oljebolagen skita ner miljön ännu mera.

joo men lite skillnad om ex regeringen sa att vi betalar 4000:- för skrotbilarna,, nu är det tvång som gäller å ev viten å dyl,,

erolorhun
27 juli 2012 · 6 Inlägg

LeafBox skrev:
Try to stop me bitches!

Haha +1 brother

Automobiliana
automobiliana.blogspot.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang