4363
Sök

A4 quattro, dunkande i bakvagn

1 Inlägg
26 juni 2012
Trådstartare
Tjena,

Köpte för ett par veckor sen en Audi A4 quattro 3.0 som nu givetvis har börjat strula. Det är nämligen så att när man gasar kraftigt så dunkar det i bakvagnen, ungefär som att något slår under bilen. Dunket kan jämföras med samma hugg som uppstår när man släpper upp kopplingen och ligger på höga varvtal, i en motorsvag bil.  Dock uppstår inte alltid detta fenomen, men ofta och endast i bakvagnen (vad jag kan känna.)
Däcken bak är dåliga och sliter snett, men rent logiskt borde väl inte det ha alltför mycket att göra med huvudproblemet med tanke på att problemet kommer och går, eller tänker jag fel?
Jag har lämnat tillbaka bilen till firman jag köpte bilen av en gång och de påstår att allt är i sin ordning (givetvis) och jag tänker lämna tillbaka den en gång till eftersom att nu lyser motorlampan och bilen misständer ibland.

Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Kan kardan vara en bov? Någon bussning i växellådan/diffen bak kanske?

Vill ha lite mer kött på benen så jag vet vad man kan be en verkstad kika extra noga på ifall säljaren påstår att allt är i sin ordning efter nästa inlämning också.

/Pappilott

Edit: glömde säga att jag sökt runt på nätet men inte hittat någon direkt vettig info gällande just detta problem.
Senast redigerat av Pappilott (26 juni 2012)

Sök