Letat lite på google och gorg men inte hittat riktigt klara svar eller svar jag är nöjd med.
Vill sänka min 206a, både bak och fram för den ser ut som en traktor med 17" på.
![https://www1.garaget.org/archive/15/14079/295773/295773-2803898.jpg]()
Vill helst inte lägga mer än 3k på sänkningen, ebay funkar 1 gång i veckan för tillfället så om någon har något tips helst en handlare som man kan ha att göra med direkt.
Är osäker på om jag ska köra billiga coils eller sänkfjädrar+dämpare. Vet att sänkningen bak görs med Torsions-stagen men pga att stötdämparna känns rätt så slut och borde bytas tänkte jag göra detta i samband med sänkningen. Bilen just nu känns väldigt hård och stötig, sväljer inga mindre håligheter och känns inte allt för stum i kurvorna heller.
Tittat både på JOM och FK AK Coilovers men dom verkar få väldigt mycket skit för hur dålig åkkomfort dom bjuder på, oljud och hållbarhet. Kanske inte så stor skillnad till hur bilen uplevs nu? Ska ju inte skruva dom hela vägen ner heller. Bilen ska gå året runt som bruksbil, så om dessa oxiderar sönder i England utan vägsalt hur blir det på svenska vägar? Ska inte användas på bana eller nåt liknande så behöver ingen just av hårdhet, retur osv men att slippa ha njurbälte vore att föredra.
Problemet med sänkfjädrar+dämpare är att dom flesta setten verkar bara sänka 35-40mm så på en 10 år gammal bil med original upphängning så lär det bli 15-30mm och det räcker inte för att få bort +60mm mellanrummet mellan hjul och skärm fram.
Någon med erfarenheter om liknande bil och sänkning eller produkter som vill dela med sig?