Vad är det bästa du vet i trafiken?

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2012 · 26 149 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Vettemannen skrev:

Jag skulle aldrig blinka för detta. Alla får stå för sina egna handlingar. Om man blinkar till nån att det är poliskontroll så kan det vara en rattfull eller narkotikapåverkad och då är det väl förbannat bra om han eller hon kommer bort från vägen. Eller hur?

/Benny

Jag blinkar åt mötande bara om jag har till exempel sett djur vid vägen eller liknande och vill varna dem för det.
Såvida man inte känner den andre individen såklart.

misstolkat så mkt det går: känner du den du möter så kan denna få klippa älgen/renen så du får ngt gott att lägga på grillen?

Ehm..va?
Vad jag menade var att om jag möter någon i trafiken, sägs på en ödsligare väg som till exempel E45 - och bilen jag möter ägs av någon jag känner. Då kan det hända att jag blinkar åt den personen.

Eller..vad var problemet..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Evildan
1 juli 2012 ·

Mack skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Jag blinkar åt mötande bara om jag har till exempel sett djur vid vägen eller liknande och vill varna dem för det.
Såvida man inte känner den andre individen såklart.

misstolkat så mkt det går: känner du den du möter så kan denna få klippa älgen/renen så du får ngt gott att lägga på grillen?

Ehm..va?
Vad jag menade var att om jag möter någon i trafiken, sägs på en ödsligare väg som till exempel E45 - och bilen jag möter ägs av någon jag känner. Då kan det hända att jag blinkar åt den personen.

Eller..vad var problemet..?

som skrevs...misstolkat så mkt det bara går roll

"du blinkar bara åt mötande om du ser djur vid vägen, såvida du inte känner individen såklart"

jag förstod till fullo, läste så som så många vill/klarar av att läsa en mening cool
ett torftigt försök till torr humor.

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2012 · 26 149 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Evildan skrev:

misstolkat så mkt det går: känner du den du möter så kan denna få klippa älgen/renen så du får ngt gott att lägga på grillen?

Ehm..va?
Vad jag menade var att om jag möter någon i trafiken, sägs på en ödsligare väg som till exempel E45 - och bilen jag möter ägs av någon jag känner. Då kan det hända att jag blinkar åt den personen.

Eller..vad var problemet..?

som skrevs...misstolkat så mkt det bara går roll

"du blinkar bara åt mötande om du ser djur vid vägen, såvida du inte känner individen såklart"

jag förstod till fullo, läste så som så många vill/klarar av att läsa en mening cool
ett torftigt försök till torr humor.

Ahaaaa...ursäkta min tröghet..haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Evildan
1 juli 2012 ·

Mack skrev:

Evildan skrev:

Mack skrev:

Ehm..va?
Vad jag menade var att om jag möter någon i trafiken, sägs på en ödsligare väg som till exempel E45 - och bilen jag möter ägs av någon jag känner. Då kan det hända att jag blinkar åt den personen.

Eller..vad var problemet..?

som skrevs...misstolkat så mkt det bara går roll

"du blinkar bara åt mötande om du ser djur vid vägen, såvida du inte känner individen såklart"

jag förstod till fullo, läste så som så många vill/klarar av att läsa en mening cool
ett torftigt försök till torr humor.

Ahaaaa...ursäkta min tröghet..haha..

la**jä**l smile
Förstår givetvis din undran och övertydliga förklaring, för det brukar behövas när det så ofta inte läses/förstås korrekt det man skriver.

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2012 · 26 149 Inlägg

Evildan skrev:

Mack skrev:

Evildan skrev:

som skrevs...misstolkat så mkt det bara går roll

"du blinkar bara åt mötande om du ser djur vid vägen, såvida du inte känner individen såklart"

jag förstod till fullo, läste så som så många vill/klarar av att läsa en mening cool
ett torftigt försök till torr humor.

Ahaaaa...ursäkta min tröghet..haha..

la**jä**l smile
Förstår givetvis din undran och övertydliga förklaring, för det brukar behövas när det så ofta inte läses/förstås korrekt det man skriver.

Kan inte mer än instämma.
Och däääär sätter vi stopp för vår offtopic..haha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Navkapsel
1 juli 2012 · 4 637 Inlägg

Jag har många trevliga exempel.

Blandannat kom det en välklädd rik? kille i en nyare Mercedes av den mer vräkiga sorten och erbjöd sig att skjuta på min nersaltade Volvo 240 när jag inte kom någonstans. Och tack vare hjälpen så gick det hela bra. smile

Senast redigerat av Navkapsel (1 juli 2012)

Mervolic Yawn...
1 juli 2012 · 3 151 Inlägg

Navkapsel skrev:
Jag har många trevliga exempel.

Blandannat kom det en välklädd rik? kille i en nyare Mercedes av den mer vräkiga sorten och erbjöd sig att skjuta på min nersaltade Volvo 240 när jag inte kom någonstans. Och tack vare hjälpen så gick det hela bra. smile

Hah, det kunde man inte ha förväntat sig. Skönt att han hjälpte dig i nöden. smile

JFfoto
1 juli 2012 ·

Bästa var en gång för mig, hamnade i en lång kö på e18, dubbelfiligt, stannade ett tag längst bak, minns inte vilken hastighet, men det var under den lagliga hastigheten iaf, så jag kollade vem som låg först, jo polisen.

Jag tänkte, vi alla kör under laglig hastighet men ingen kör om? dom är väl rädda, så jag svängde ut och körde om alla och polisen och fortsatte :p sen såg man i bakrutan flera som hängde på..det var roligt faktiskt smile haha.

Sen är det när man svänger höger in på väggrenen för att släppa förbi och denna tackar :p

Senast redigerat av Kalltkaffe (1 juli 2012)

Mervolic Yawn...
1 juli 2012 · 3 151 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Bästa var en gång för mig, hamnade i en lång kö på e18, dubbelfiligt, stannade ett tag längst bak, minns inte vilken hastighet, men det var under den lagliga hastigheten iaf, så jag kollade vem som låg först, jo polisen.

Jag tänkte, vi alla kör under laglig hastighet men ingen kör om? dom är väl rädda, så jag svängde ut och körde om alla och polisen och fortsatte :p sen såg man i bakrutan flera som hängde på..det var roligt faktiskt smile haha.

Sen är det när man svänger höger in på väggrenen för att släppa förbi och denna tackar :p

Klockrent.. smile Tänk att folk är så fega när det är en polis i närheten. Det händer inte alltför sällan att folk bromsar ner en 20-30 km/h för att de MÖTER en polis.

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2012 · 26 149 Inlägg

Mervolic skrev:

Kalltkaffe skrev:
Bästa var en gång för mig, hamnade i en lång kö på e18, dubbelfiligt, stannade ett tag längst bak, minns inte vilken hastighet, men det var under den lagliga hastigheten iaf, så jag kollade vem som låg först, jo polisen.

Jag tänkte, vi alla kör under laglig hastighet men ingen kör om? dom är väl rädda, så jag svängde ut och körde om alla och polisen och fortsatte :p sen såg man i bakrutan flera som hängde på..det var roligt faktiskt smile haha.

Sen är det när man svänger höger in på väggrenen för att släppa förbi och denna tackar :p

Klockrent.. smile Tänk att folk är så fega när det är en polis i närheten. Det händer inte alltför sällan att folk bromsar ner en 20-30 km/h för att de MÖTER en polis.

Lite lustigt dock att jag kan komma körandes på cykelbanor/åt fel håll på enkelriktat och liknande, i jobbet, och rulla förbi en polisbil och allt man får är en vinkning, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mervolic Yawn...
1 juli 2012 · 3 151 Inlägg

Mack skrev:

Mervolic skrev:

Kalltkaffe skrev:
Bästa var en gång för mig, hamnade i en lång kö på e18, dubbelfiligt, stannade ett tag längst bak, minns inte vilken hastighet, men det var under den lagliga hastigheten iaf, så jag kollade vem som låg först, jo polisen.

Jag tänkte, vi alla kör under laglig hastighet men ingen kör om? dom är väl rädda, så jag svängde ut och körde om alla och polisen och fortsatte :p sen såg man i bakrutan flera som hängde på..det var roligt faktiskt smile haha.

Sen är det när man svänger höger in på väggrenen för att släppa förbi och denna tackar :p

Klockrent.. smile Tänk att folk är så fega när det är en polis i närheten. Det händer inte alltför sällan att folk bromsar ner en 20-30 km/h för att de MÖTER en polis.

Lite lustigt dock att jag kan komma körandes på cykelbanor/åt fel håll på enkelriktat och liknande, i jobbet, och rulla förbi en polisbil och allt man får är en vinkning, haha.

Det måste vara en rätt...udda...känsla. roll

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2012 · 26 149 Inlägg

Mervolic skrev:

Mack skrev:

Mervolic skrev:

Klockrent.. smile Tänk att folk är så fega när det är en polis i närheten. Det händer inte alltför sällan att folk bromsar ner en 20-30 km/h för att de MÖTER en polis.

Lite lustigt dock att jag kan komma körandes på cykelbanor/åt fel håll på enkelriktat och liknande, i jobbet, och rulla förbi en polisbil och allt man får är en vinkning, haha.

Det måste vara en rätt...udda...känsla. roll

Åjovars. Men det gäller att tänka till i vilken bil man sitter i.
För man gör inte så i den privata bilen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mervolic Yawn...
1 juli 2012 · 3 151 Inlägg

Nä, dem brukar ju kanske vara lite snällare när det gäller arbetsfordon... hehe.

Mack Forum- och sitemoderator
1 juli 2012 · 26 149 Inlägg

Mervolic skrev:
Nä, dem brukar ju kanske vara lite snällare när det gäller arbetsfordon... hehe.

Precis. Särskilt tidningsbilar känns det som, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Prophetman
1 juli 2012 · 86 Inlägg

Igentligen så skulle jag gärna säga att det jag är mest glad över är när de signalerar vid poliskontroll eller högerblink vid fri väg för omkörning, men sanningen är att jag blir lika glad när folk använder blinkers, inte blåser igenom rondellen eller när det går en hel dag utan att jag möter någon jävla polisbil som ska fram vad som än händer och utan tanke på medtrafikanter och omgivning. Jag börjar tröttna på att byta hatten på dragkroken efter varje gång de brakar in i mig vid birkakorsningen. Jag hatar Södertälje.

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00
Andromeda Rumpmas
2 juli 2012 · 3 860 Inlägg

Näee, kommer fan inte på något. Jag hatar att vistas i trafiken tongue

Nej, men det skulle väl vara en ljus sommarkväll/ tidig natt när man glider fram på tomma vägar och allt bara flyter på. Man lunkar fram oavbrutet i hyffsat tempo och det enda man behöver hålla utkik efter är djur och någon enstaka epatraktor. Inget som tvingar mig att bryta rytmen om jag inte vill.

Det är alltså folk jag hatar. Folk i trafiken. Jag känner många bra och vettiga människor som förvandlas till idioter bakom ratten. Någon kanske tycker samma sak om mig. Det är fascinerande hur närvaron bakom ratten förstärker upplevd irritation gentemot sina medmänniskor.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
siiimooon Påstängd
2 juli 2012 · 1 194 Inlägg

Andromeda skrev:
Näee, kommer fan inte på något. Jag hatar att vistas i trafiken tongue

Nej, men det skulle väl vara en ljus sommarkväll/ tidig natt när man glider fram på tomma vägar och allt bara flyter på. Man lunkar fram oavbrutet i hyffsat tempo och det enda man behöver hålla utkik efter är djur och någon enstaka epatraktor. Inget som tvingar mig att bryta rytmen om jag inte vill.

Det är alltså folk jag hatar. Folk i trafiken. Jag känner många bra och vettiga människor som förvandlas till idioter bakom ratten. Någon kanske tycker samma sak om mig. Det är fascinerande hur närvaron bakom ratten förstärker upplevd irritation gentemot sina medmänniskor.

Håller med till 100%, när jag kör bil känns det som att jag hatar alla andra!

Slash Saabifierad
2 juli 2012 · 2 026 Inlägg

Vettemannen skrev:

Never0nline skrev:
Jag älskar alla som blinkar med helljus vid poliskontroll för att rädda mig och andra från böter eller värre! Tack till er alla smile

Jag skulle aldrig blinka för detta. Alla får stå för sina egna handlingar. Om man blinkar till nån att det är poliskontroll så kan det vara en rattfull eller narkotikapåverkad och då är det väl förbannat bra om han eller hon kommer bort från vägen. Eller hur?

/Benny

Det här är ett relativt nytt och löjligt sätt att tänka. Då kan man föra över detta på en person som behöver hjälp att byta däck att man ska ignorera honom/henne för han/hon kan vara en pedofil/knarkare/människosmugglare/langare/hustrumisshandlare/våldtäktsman etc. Byter du däck kanske du hjälper personen att åka och begå brott roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mervolic Yawn...
2 juli 2012 · 3 151 Inlägg

Det är inte riktigt samma sak. En bättre liknelse med Bennys beskrivning vore att hålla upp dörren för inbrottstjuven. Det gör man ju bara inte. Varför då hjälpa rattfyllon att klara sig undan från polisen?

Prophetman
2 juli 2012 · 86 Inlägg

Mervolic skrev:
Det är inte riktigt samma sak. En bättre liknelse med Bennys beskrivning vore att hålla upp dörren för inbrottstjuven. Det gör man ju bara inte. Varför då hjälpa rattfyllon att klara sig undan från polisen?

Enligt din definition så håller du inte upp dörren för någon alls, för att de möjligtvis kan vara en inbrottstjuv? Det är en jävla pessimistisk syn på världen, kompis. Ursäkta att jag säger så, men det är riktigt illa.

Tänk om personen i fråga är en kirurg som skyndar sig till jobbet för att rädda livet på nån. Att bli stoppad i 15 minuter för att på en fortkörningsbot kan ju döda has patient.

Det fins två sidor på ett mynt.

Senast redigerat av Prophetman (2 juli 2012)

Rest in pieces, Lady B. (1984-2012) Mercedes 190d Cosworth
Lady B v2.0. "An old soul in a new body." 1992 MB 190E Cosworth. (Sug på den SBP!)
Daily driver: Skoda Fabia 1.4MPI -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang