Volkswagen VW 1600 typ3 Variant Squareback Cabriolet *Edition IV*

En nostalgisk byggtråd om mitt och min polare Stefans allra första bilbygge. Bilen totalförstördes i en brand sommaren 2012, vilket fick alla gamla härliga minnen att välla fram. Tråden startar därför som en nostalgisk resa i gamla minnen och fotoalbum - ett retrospektiv över tider som varit . . . Dock kommer åtminstone karossen att kunna räddas (*Edition IV*) och bilen kommer att återuppstå. Tråden kommer att handla om detta 'nya' bygge.
  • 158 Följare
  • 120 525 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 februari 2013
toker_gt40
7 februari 2013 · 27 Inlägg

hehe tror dock att denna bil aldrig kommer få känna på -20 grader. det funkar väll som en ministarter till jänkarna en mindre motor som snurrar snabbare med en ned växling för att konvertera varv på motorn till vrid på axeln.

det du förlorar på väg vinner du på styrka helt enkelt.


prenumeration på denna beställd.

tim828
7 februari 2013 · 10 Inlägg

ni är ju sjuka!
har varit medlem på Garaget i snart 2 år, och aldrig kommenterat i en av trådarna jag följer, men jag måste ju berömma er, att inte tappa suget, fast efter branden fortsätta med bilen!

hoppas att allt går bra! väntar på varje uppdatering nu!
mvh

Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
-MATS- VWetgirig hobbymekare
19 februari 2013 · 1 917 Inlägg

toker_gt40 skrev:
hehe tror dock att denna bil aldrig kommer få känna på -20 grader. det funkar väll som en ministarter till jänkarna en mindre motor som snurrar snabbare med en ned växling för att konvertera varv på motorn till vrid på axeln.

det du förlorar på väg vinner du på styrka helt enkelt.


prenumeration på denna beställd.

tim828 skrev:
ni är ju sjuka!
har varit medlem på Garaget i snart 2 år, och aldrig kommenterat i en av trådarna jag följer, men jag måste ju berömma er, att inte tappa suget, fast efter branden fortsätta med bilen!

hoppas att allt går bra! väntar på varje uppdatering nu!
mvh

Tack för kommentarerna big_smile !

I snart två veckors tid har det varit fokus på annat och slött med uppdateringar ... med bilder kommer inom kort smile !

Mvh
// Mats

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Big_JN
19 februari 2013 · 2 126 Inlägg

Det var på tiden! Har varit tråkigt här på Garaget utan dina uppdateringar tongue
Som tur är så har ju Farbror Bosse och John Wayne skött sig så man har haft nått och kolla på under tiden wink

Ser fram emot framtida uppdatering! big_smile

-MATS- VWetgirig hobbymekare
19 februari 2013 · 1 917 Inlägg

Big_JN skrev:
Det var på tiden! Har varit tråkigt här på Garaget utan dina uppdateringar tongue
Som tur är så har ju Farbror Bosse och John Wayne skött sig så man har haft nått och kolla på under tiden wink

Ser fram emot framtida uppdatering! big_smile

big_smile

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
jetta16v
3 maj 2013 · 1 534 Inlägg

Hur går det här då Mats?
smile

OpelAstraPower
6 augusti 2014 · 326 Inlägg

Något nytt här? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang