2408
Sök

Mooseville Performance - Volvo 142 med Wankelmotor

Från början skulle det bara bli en wankelmotor modell 13B, sen 4-länk, sen spårade det ur, sakta och plågsamt...

Wankel-snubbe
882 078 Visningar
Uppdaterades senast 27 juli 2017
1 523 Inlägg
27 oktober 2012
USCH, det där lät ju jäkligt otäckt!! wink
Väldigt säreget ljud i den!!

9 140 Inlägg
27 oktober 2012
Noiseprojekt skrev:
USCH, det där lät ju jäkligt otäckt!! wink
Väldigt säreget ljud i den!!

Hehe, han varvar dessutom 10 000 - 15 000 varv i den maskin.

Wankel-snubbe
325 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
Precis, och det ska inte vara nån turbo i min Wolvo heller... smile
Därför jag inte får vara medlem i TPC, även fast jag tror det har med wankeln att göra big_smile

Mooseville Performance - Tegheim

Wankel-snubbe
325 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
JAG BLIR TOKIG!
Jag brukar ha ganska långt tålamod, men idag brast det nästa så nåt gick sönder.

Det hela började igår när jag skulle lägga de sista fogarna på mina undre bärarmar med MAGen, då TIGen i kom åt ordentligt. Det blev bara skit. Svetsen la sig mer eller mindre ovanpå, och det såg för jävligt ut.
Nåväl, tänkte att jag skulle åka till jobbet idag och smälta ut det hela med TIGen, då det nu har byggt upp så mycket att jag åter igen kommer åt.

LÖGN i Hela vetet att få till det! Det bara kokar hela tiden... Jag blästrade, slipade rent, tvättade med avfettning, slipade, blästrade i alla möjliga och omöjliga omgångar. Men så fort jag satte till TIGen, så spottade det till och det såg ut som knäckebröd alltihop...

Min plan var ju att smälta till, blästra av en gång och grundmåla dessa idag, men den planen gick i stöpet. Vilket i sin tur innebär att jag inte hunnit svarva några bussningar eftersom det tog sån tid att skära ner och knyckla ihop svets-hel-vetet i containern...

Så... nån svetsexpert, hjälp mig? Jag vill inte lämna nåt halvdant... Skiten kommer hålla, då det är rejällt med svets, så i princip skulle ett lager spackel innan lack hjälpa, men då kan jag inte sova...

Mooseville Performance - Tegheim

YEAH!!!
559 Inlägg
28 oktober 2012
har åxå råkat ut för det när jag Tigade men har heller inte lyckats lösa problemet..

V o L v o

434 Inlägg
28 oktober 2012
Hur blir det om du värmer upp röret med gassvets så att tillsatsen rinner ner i fogen?

Avstängd
195 Inlägg
28 oktober 2012
Om MAG svetsen lägger sig ovanpå som en silikonfog är strömmen för dålig, öka strömmen

1 432 Inlägg
28 oktober 2012
Då jag gjorde min svetsutbildning så fick jag det problemet då jag skulle smälta till en polares svets han hade gjort. det slutade med att jag fick slipa ner allt och svetsa om det, läraren trodde då att det kunde berott på att svetstråden hade varit oren (Vet dock ej om han menade av dåligt material eller om den bara va smutsig på något vis.) och det orsakade det hela.

Men hur kan du komma åt med MAG om du inte kommer åt med TIG?

Har du testat att göra en nätsköld? Jag fick pröva en sådan på skolan då jag gjorde en rigg.. Funka klockrent för att kunna komma åt bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=9-mnZ2oyCxM

Där har du en demofilm

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

44 Inlägg
28 oktober 2012
Kan även vara att gasen är dålig eftersom du säger att du hinner inte mer än sätta dit TIGEN innan det bara fräser till smile

40 Inlägg
28 oktober 2012
Med tiggen så kolla att du har bra gas tryck. dedär med att tillsatsmaterialet är smutsigt kan vara att dom varit på golvet och fått smuts på sig bara att torka av med en handske. och med maggen om svetsfogen blir bullig sänk tråd matningen eller öka ström. en bild hade varit bra.

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
28 oktober 2012

Är inget proffs men jag tycker det ser ut som ett problem med gasen. Drag i lokalen eller veck på slangen kanske?

44 Inlägg
28 oktober 2012
Det är helt klart gasproblem!

däcksparkare
1 046 Inlägg
28 oktober 2012
Ja, det ser ut som det kommer syre i svetsen = du får skitsvetsar..

Med andra ord gasen som de andra skrev.
Senast redigerat av Lilljegern (28 oktober 2012)

Motor utan turbo suger >.>

80 Inlägg
28 oktober 2012
Kolla så att du inte har skit i gashylsan isåfall tabort det, Kan också bli så ifall det är fukt i något hörn där du svetsar tex smile

Båtmek
720 Inlägg
28 oktober 2012
Hade problem för något år sedan att tråden hade blivit för gammal, oxiderat eller liknande (har för mig att det dock inte syntes på tråden) och då blev svetsen hönsskit.

1308cc!!
430 Inlägg
28 oktober 2012

De där är verkligen gas problem. Skulle först kolla så det är gas i flaskan, klockan kan vara trasig, sen kolla i gashylsan på handtaget därefter byta ut gasslangen för det kan verka bra men är det ett litet hål på slangen suger den in syre o då blir det kattskit av allt.

Projekttråden om min widebody 7:a RX7 ACR.nu Edition

YEAH!!!
559 Inlägg
28 oktober 2012
kan vara slangpaketet också

V o L v o

99 Inlägg
28 oktober 2012
Slipa bort det värsta och lägg en eller två strängar med MMA istället över det!
Ser som sagt ut att vara gas problem.
Kolla gastrycket, tumregel är att du ska ha samma gastryck som innerdiameter på gaskåpan!
Kolla alla slangar efter läckor! har du väll fått porer så kan du inte bara tiga över de, då får du en mindre explosion och wolframet ser ut som en fotboll! smile

Sök