Missljud vid visst varvtal på Mitsubishi Colt 1,3 -01

Stefan_Stoffe
3 juli 2012 · 4 Inlägg

Hej

Jag funderar på att köpa en Mitsubishi Colt 1,3 -01 men när jag var och provkörde den så upptäckte jag att det var det ett missljud vid ett visst varvtal (vid lite gas). Under och över varvtalet så fanns inte ljudet. Enligt säljaren så hade ljudet funnits länge men uppträdde inte på vintern. Det var svårt attt lokalisera vart ljudet kom ifrån och säljaren sa även att bilen varit inne på service utan att man kunnat hitta felkällan. Är det någon som har en aning om vad det skulle kunna vara?

Tack på förhand!

sv3nss0n
3 juli 2012 · 264 Inlägg

vad för typ av missljud, knackande eller?

BMW 335D "E92 lCI" (2011)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
Dodge B250 van "Nomad" (1989)
amoreex
3 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Det är inte tickande ventiler bara?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Stefan_Stoffe
4 juli 2012 · 4 Inlägg

Det låter lite som att är något som börjar vibrera, försökte se om det var något som satt löst men jag kunde inte se något.

Micke181
4 juli 2012 · 300 Inlägg

Ingen plåt i en ljuddämpare eller nåttt som skallrar?

Stefan_Stoffe
4 juli 2012 · 4 Inlägg

Det skulle det kanske kunna vara, det verkar bara konstigt att det i så fall skulle upphöra på vintern som säljaren säger.

amoreex
4 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Vi hade ett missljud vid ett visst varvtal på vår Renualt..  men det var en värme plåt till avgassystemet som hade lossnat, men det lät verkligen som det kom från motorn. och det lät också bara ibland.. lita inte för mycket på vad en säljare säger wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Stefan_Stoffe
4 juli 2012 · 4 Inlägg

Hehe, det är sant, tack för tipset smile

andreaslarsson_eu
13 juli 2021 · 3 Inlägg

Hej
Tar en chansning. Jag har en colt 2005 med exakt samma missljud. Hittade du orsaken?

Mvh
Andreas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang