4401
Sök

Laddtryck Volvo V70N

7 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Hejsa! smile Tänkt och kolla lite med er där ute som förmodligen vet mer än jag om just detta smile
Har en V70N T5, hade tänkt ställa upp turbon på den, men så sägs de i ryktesvägarna att om man laddar mer än 1.0 bar så håller inte lagren i motorn? stämmer detta eller inte? tacksam för svar wink

Hhehehehhest
375 Inlägg
6 juli 2012
Lagerna i motorn håller, men hur vidare turbons liv blir är en annan sak.. Inge vidare insatt men motorn håller om du inte lyckas få den och spika röven av sig. Vilket borde vara omöjligt om man ställer upp den till 1bar.

Bästa är väl och köpa dig ett chip?
Senast redigerat av Nyman1337 (6 juli 2012)

Det finns inget som gör kvinnor så vackra som alkohol och stängningsdags..

4 824 Inlägg
6 juli 2012
du kan inte bara "ställa upp turbon" då laddtrycket bestämms av programvaran i databoxen och om du ändå försöker höja det på något sätt så gör den allt för att sänka det till orginalvärdet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

3 860 Inlägg
6 juli 2012
Christian S skrev:
du kan inte bara "ställa upp turbon" då laddtrycket bestämms av programvaran i databoxen och om du ändå försöker höja det på något sätt så gör den allt för att sänka det till orginalvärdet.

Precis..
Finns bar ett alternativ om du vill ha mera ladd... NY MJUKVARA. Steg 1 trimm är prisvärt. Då justeras tändning, bränsle o ladd mm så att bilen inte spikar eller går skit rent ut sagt.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Forummoderator
26 490 Inlägg
6 juli 2012
Det är ingen Volvo 240 vi snackar om här, där det mer eller mindre bara är att pysa upp laddtrycket (DUMT jag vet men det funkar..)
Som sagt. Ny mjukvara är det som gäller.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 Inlägg
10 juli 2012
Trådstartare
Tack för svaren smile får bli ny mjukvara smile

Sök