2116
Sök

Stötdämpare från Volvo 745 -88 GLT till en 740 GLE -90?

103 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
#1
Passar detta?
Ska byta detta imorgon o vore bra om allting passar. Likaså om jag kan ta hans lambda?

Tackar för svar.


93 Inlägg
6 juli 2012
#2
det samma grejer så bara byt

1 036 Inlägg
6 juli 2012
#3
De är ju liksom samma bil ;-)


Montör
664 Inlägg
6 juli 2012
#4
Stötdämparna passar.

Lambda vet jag inte. Det beror väl först och främst på om GLE88an har en lambda. Vad jag vet så satt det som standard B230E i GLE-88, en motor med mekanisk insprutning och som därmed saknar Lambdasensor. Sitter det däremot typ B230F/FB eller nåt sånt så finns det ju sådan.

Och om du i GLE90an har t.ex. B230F så har du troligen det nya, lite sämre styrsystemet Regina/Rex i den istället för Bosch, och då är jag osäker på om det är samma antal trådar osv på lambdan, men det är ju bara att kolla. smile

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.

103 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
#5
Tackar för alla svar! smile
Lambdan får jag väl kolla lite närmare på, viktigast är att stötdämparna passar smile


871 Inlägg
6 juli 2012
#6
passar.. sålänge det inte är 16v i GLT'n för då blir jag osäker på lambdan.. Men annars passar det ja! smile


Bärs!
3 456 Inlägg
6 juli 2012
#7
berthelsen skrev:
Stötdämparna passar.

Lambda vet jag inte. Det beror väl först och främst på om GLE88an har en lambda.

Vilken GLE 88? :?

Garaget.org peakade 2008.

871 Inlägg
6 juli 2012
#8
Det sämre, "Regina" systemet kom först -91 om jag inte missminner mej smile


103 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
#9
Nu har det kommit ett nytt jävla problem med bilen. Den gillar inte ösregn om man säger så.... Tvärdör och är förbannat svår o få igång, och om jag lyckas så får jag ligga på 3-4000 varv för o hålla den vid liv...

Någon som vet vad som kan vara fel?


1 319 Inlägg
6 juli 2012
#10
Svanken skrev:
Nu har det kommit ett nytt jävla problem med bilen. Den gillar inte ösregn om man säger så.... Tvärdör och är förbannat svår o få igång, och om jag lyckas så får jag ligga på 3-4000 varv för o hålla den vid liv...

Någon som vet vad som kan vara fel?

Dåliga tänddelar! Byt rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift..

_----------'

103 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
#11
sleepyoh skrev:
Svanken skrev:
Nu har det kommit ett nytt jävla problem med bilen. Den gillar inte ösregn om man säger så.... Tvärdör och är förbannat svår o få igång, och om jag lyckas så får jag ligga på 3-4000 varv för o hålla den vid liv...

Någon som vet vad som kan vara fel?

Dåliga tänddelar! Byt rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift..

Kan man ta fördelarlock rotor etc från GLTen med ? (A)


1 319 Inlägg
6 juli 2012
#12
Svanken skrev:
sleepyoh skrev:
Svanken skrev:
Nu har det kommit ett nytt jävla problem med bilen. Den gillar inte ösregn om man säger så.... Tvärdör och är förbannat svår o få igång, och om jag lyckas så får jag ligga på 3-4000 varv för o hålla den vid liv...

Någon som vet vad som kan vara fel?

Dåliga tänddelar! Byt rotor, fördelarlock, tändkablar och tändstift..

Kan man ta fördelarlock rotor etc från GLTen med ? (A)

Ja det är samma.

_----------'

Montör
664 Inlägg
6 juli 2012
#13
Aga_Diff skrev:
berthelsen skrev:
Stötdämparna passar.

Lambda vet jag inte. Det beror väl först och främst på om GLE88an har en lambda.

Vilken GLE 88? :?

Oj, hade sett lite fel där ja. Är det en GLT -88 så är det ju högst troligt att det är en B234F med Bosch motorstyrning.

beckstroem skrev:
Det sämre, "Regina" systemet kom först -91 om jag inte missminner mej

Ja just det, det stämmer bra det. Längesen jag grejade Volvo nu, man tappar kunskaperna fort.

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.


Sök