Moistyracings Audi S2 Coupé Goes Bad Boy *Soppasystem draget*

Helt nybyggd topp med alla packningar och givare bytta. Bottendel redan byggd av tidigare ägare. Siktar att få mellan 600-800hk i bilen.
  • 23 Följare
  • 35 238 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 juni 2013
SibbSon Mr. AUDI !
6 maj 2013 · 642 Inlägg

Fprobban skrev:
Har testat med en diod för att se om triggern fungerar som den ska och dioden blinkar inte... Så får antagligen ingen ström till Spridarna.

Mvh

SKITBRA!!!

då blev de jue genast mkt lättare big_smile

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Zorz Touch by U
6 maj 2013 · 910 Inlägg

SibbSon skrev:

Fprobban skrev:
Har testat med en diod för att se om triggern fungerar som den ska och dioden blinkar inte... Så får antagligen ingen ström till Spridarna.

Mvh

SKITBRA!!!

då blev de jue genast mkt lättare big_smile

Nä för har bytt triggern å det hjälper ju inte wink Så vet fortfarande inte vad problemet är ska som sagt testa plocka ur orginal boxen å stoppa i Vemset smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
SibbSon Mr. AUDI !
6 maj 2013 · 642 Inlägg

Fprobban skrev:

SibbSon skrev:

Fprobban skrev:
Har testat med en diod för att se om triggern fungerar som den ska och dioden blinkar inte... Så får antagligen ingen ström till Spridarna.

Mvh

SKITBRA!!!

då blev de jue genast mkt lättare big_smile

Nä för har bytt triggern å det hjälper ju inte wink Så vet fortfarande inte vad problemet är ska som sagt testa plocka ur orginal boxen å stoppa i Vemset smile

Men att få fram ström till spridarna e jue knappast några probz maan oavsett wink

Four Rings To Rule Them All!
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Zorz Touch by U
6 maj 2013 · 910 Inlägg

SibbSon skrev:

Fprobban skrev:

SibbSon skrev:

SKITBRA!!!

då blev de jue genast mkt lättare big_smile

Nä för har bytt triggern å det hjälper ju inte wink Så vet fortfarande inte vad problemet är ska som sagt testa plocka ur orginal boxen å stoppa i Vemset smile

Men att få fram ström till spridarna e jue knappast några probz maan oavsett wink

Det är ju Inte bara spridarna har ju ingen gnista heller så kan inte bara dra fram någon knas ström till spridarna måste ju få en signal oxå. Men ska testa med VEMSET så ska vi hoppas på att det säger exakt vad som är knas... smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
12 maj 2013 · 910 Inlägg

Har idag ännu engång plockat ihop allting kring motorn och ska i veckan koppla in VEMSET för att se vad det säger..

Men jag funderar lite på vad som behövs göras för att få Vemset att fungera som det ska. Det är ett PNP till 3B och jag har läst att man ska polvända triggern? Hur ska jag göra detta på bästa sätt?

mvh

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
13 maj 2013 · 910 Inlägg

Ikväll gäller det att koppla in Vemset och få dit det sista på bilen för att sedan koppla upp sig å se vad som kan vara fel.

Vad ska jag tänka på när jag kopplar in vemset?
Behöver jag polvända något? Å hur gör jag det smidigast?

Mvh

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
14 maj 2013 · 35 Inlägg

har inte fattat varför vems ska krångla med att polvända givarna. men men

det finns ju en guide på www.vems.hu som du kan kolla på, gäller s4 men är samma sak.

Men du har spänning fram till spridarna eller? du ska ju ha 12v till spridarna konstant, dom styrs med jord puls från sprutet sen.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
14 maj 2013 · 910 Inlägg

Var det inte bara att byta sladdarna vid torped väggen eller är det mer avancerat än så?
Jag får signaler överallt om jag förstår allting rätt tongue Men den hoppar inte igång. Nu så letar jag efter en startmapp/lär mig att ställa in allting så att jag kan få systemet att veta vad jag har för saker i smile

Jag sitter å läser mig för i mängder men något som du kanske vet att man bör tänka på?

mvh

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
14 maj 2013 · 35 Inlägg

Fprobban skrev:
Var det inte bara att byta sladdarna vid torped väggen eller är det mer avancerat än så?
Jag får signaler överallt om jag förstår allting rätt tongue Men den hoppar inte igång. Nu så letar jag efter en startmapp/lär mig att ställa in allting så att jag kan få systemet att veta vad jag har för saker i smile

Jag sitter å läser mig för i mängder men något som du kanske vet att man bör tänka på?

mvh

du ska stifta om kontakterna, inte byta kontakter. alltså plocka ur stiften ur kontakten och sätta i dom som vemset vill ha det.
faktiskt ganska smidigt på dom kontakerna.

finns säkert någon start mapp som någon kan ge dig.

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
14 maj 2013 · 910 Inlägg

Wiell skrev:

Fprobban skrev:
Var det inte bara att byta sladdarna vid torped väggen eller är det mer avancerat än så?
Jag får signaler överallt om jag förstår allting rätt tongue Men den hoppar inte igång. Nu så letar jag efter en startmapp/lär mig att ställa in allting så att jag kan få systemet att veta vad jag har för saker i smile

Jag sitter å läser mig för i mängder men något som du kanske vet att man bör tänka på?

mvh

du ska stifta om kontakterna, inte byta kontakter. alltså plocka ur stiften ur kontakten och sätta i dom som vemset vill ha det.
faktiskt ganska smidigt på dom kontakerna.

finns säkert någon start mapp som någon kan ge dig.

Jag tror jag hittat en som kan ge en startmapp smile

Men däremot hittar jag inte i Wikin för VEMS om hur jag ska koppla om trigger kontakterna tongue Är inte den mest lätthittade sidan ^^

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Wiell The Deer Hunter
14 maj 2013 · 35 Inlägg
krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
14 maj 2013 · 910 Inlägg

Tack, har nu fått igång bilen med VEMSET big_smile så nu ska jag börja bygga nytt soppa system och sedan mappa big_smile

Så äntligen är vi på banan igen big_smile

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Wiell The Deer Hunter
14 maj 2013 · 35 Inlägg

gött

krockar rådjur och käckar turbos till frukost.
Zorz Touch by U
14 maj 2013 · 910 Inlägg

Wiell skrev:
gött

Ja verkligen tack för alla tips å all hjälp big_smile snacka om jag felsökt....

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
SibbSon Mr. AUDI !
14 maj 2013 · 642 Inlägg

Fprobban skrev:

Wiell skrev:
gött

Ja verkligen tack för alla tips å all hjälp big_smile snacka om jag felsökt....

Dela med dig, vad va felande länken? Skit bakom spakarna eller wink

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
Zorz Touch by U
15 maj 2013 · 910 Inlägg

SibbSon skrev:

Fprobban skrev:

Wiell skrev:
gött

Ja verkligen tack för alla tips å all hjälp big_smile snacka om jag felsökt....

Dela med dig, vad va felande länken? Skit bakom spakarna eller wink

Det enda som kan vara felet som jag vet (Har inte hittat annat) Är att det fungerade efter bytet av styrboxen till VEMS så måste ha tagit stryk under tiden den stod ute i Vinter sad Måste vart det :S

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Zorz Touch by U
15 maj 2013 · 910 Inlägg

Även ena sponsorn för teamet har nu fått igång sin webbshop ordentligt som vart grymt snygg!

hos streetandtrack.se så hittar ni allt ni behöver för att köra säkert och köra med godkända produkter.
De har FIA Godkända hjälmar, stolar och bälten samt mycket mer än så!

I S2:an kommer det komma in två stycken L-TEC Race Stolar, L-Tec bälten samt L-Tec Ratt till en början


Ha en fortsatt kanon dag!

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
CarpeDiem German Engineering
15 maj 2013 · 9 081 Inlägg

Kul att det har gått bra smile Du råkar inte ha en film på uppstarten? big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Zorz Touch by U
15 maj 2013 · 910 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Kul att det har gått bra smile Du råkar inte ha en film på uppstarten? big_smile

Är bara en start på 1 sec då den inte har någon mapp eller sånt i sig den är inte varmkörd eller liknande. Men filmer komemr så fort det går

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Zorz Touch by U
16 maj 2013 · 910 Inlägg

Ikväll och under helgen så kommer det inte hända jätte mycket men komemr iaf montera Bredbandslambdan samt sätta dit BTR och Fuelrail.
Sen blir det att vänta tills AN Kopplingar och slang kommer.

Mvh

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil
Audi S2 Coupé "TM Racing" (1991)
Audi GT Coupé "Orginal Renovering" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang