Volvo 745 gl - b230fk

sebban-
14 augusti 2012 · 32 Inlägg

Heyy ja har skaffat mig en volvo 745-gl i ganska otroligt fint skick

ville gärna skaffa lite mer effekt liksom bytta motor till en 945 ltt-ftt eller nöö annat roligt ( om de va nån som hade annan ide om motor bytte )

bilen har just nu en förgasere motor tror ja har inte orkat kolla efter helt

vet inte så mycket om va man får göra o inte göra därför gör ja denna forum tråd

kan ja regga om den me den motor

va ska de till o göra de

va kostar de

är de mycket besvär ??

Mvh sebastian smile

Saab 900 2.0t "Grönfis" (1995)
Pim_Pim
14 augusti 2012 ·

Ja, det går att regga med B230fk.

DanneSundin
14 augusti 2012 · 682 Inlägg

B230 FK är samma som B230FT fast med annan wastegateklocka. 530 topp och T-kamaxel.  Du har inte förgasare, utan insprut skulle jag tro.

Men är du SÄKER på att det är en GL med 230FK? Isåfall är den ombygd till den motorn. Éller menar du att du ska byta till en b230fk? isåfall, nej det går inte längre. Eller, det går väl men blir så sjukt ovärt om du ska pumpa in all dom pengarna. 

Vilken årsmodell har du? har du kat så SKA du kunna byta till en FK / FT om bilen är mellan 76-92 årsmodell..  Men tror inte dem är så glada att ge ut avgasintyg och sånt skit som behövs...

Jag tror att det kostar mer än det är värt och att du klarar dig bättre på att köpa en tic eller något annat kul.

Senast redigerat av DanneSundin (14 augusti 2012)

sebban-
14 augusti 2012 · 32 Inlägg

Okey ja har en gl me en vanligt gl motor smile okey men de finns inte så många tic kvar o ja har fått veta om ja slänger in en ftt från en 945 så ska ja a katt o en orginal motor så skulle de inte va några problemer..

Saab 900 2.0t "Grönfis" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang