4444
Sök

/skivbroms volvo s60

37 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Hur får man bort en skivbroms fram på en s60 utan att annvända för mycket våld ..
Den sitter som själve fan

466 Inlägg
14 augusti 2012
jag tog släggan på mina fram. drog på mkt smörja sen slägan och slå runt på skivan. jag bytade mina för en månad sen och dom satt som FAN

37 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Lyngmo skrev:
jag tog släggan på mina fram. drog på mkt smörja sen slägan och slå runt på skivan. jag bytade mina för en månad sen och dom satt som FAN

ok , Grejen är att jag skulle byta ljullager samtidigt så när jag inte fick bort  skivan  så lät jag den sitta kvar,
föt att få bort hljullager klumpen fick jag värma på den länge sedan slå som en galning på skivan med slägga och då fick jag bort lagerklumpen , men det sjuka va att skivan satt kvar..

Tänkte att jag skulle slippa krabba så mycket  när jag byta bromsarna på andra sidan, men det blir väl att slå om man inte kan värma skivan men kanske inte är så bra , för lagret sitter ju strax bakom

tack för ditt svar Mvh

466 Inlägg
14 augusti 2012
Ja jag tyckte lika dant att man var tvungen att dra på så många smällar utan att det släpper. men om du ska byta bromsar samtidigt så gör det ju inget om skivan pajar men ska du bara byta lager så e det jäkligt trist om den pajar. hjälper inte släggan så får det nästan bli gasen och värma bort den.

37 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Lyngmo skrev:
Ja jag tyckte lika dant att man var tvungen att dra på så många smällar utan att det släpper. men om du ska byta bromsar samtidigt så gör det ju inget om skivan pajar men ska du bara byta lager så e det jäkligt trist om den pajar. hjälper inte släggan så får det nästan bli gasen och värma bort den.

jupp så får det bli  tack för svaren ,,

Mvh

Sök