M90 låda som låter som den är full med grus plus att växlarna hoppar ur

Sahl_83
15 augusti 2012 · 149 Inlägg

Jag har en Volvo 945 ltt -96 med m90 som började låta lite ungefär som lagerljud. Efter de så byttes oljan i lådan men de hjälpte inte sen kördes bilen ca 10 mil efter de å nu låter de som att nån kastat 10kg sten i lådan, de skakar i hela bilen plus att sista biten fram till garaget började växlarna hoppa ur.
Jag inbillar mej att de blir lite tystare när man trampar in kopplingen men de kan väl knappast vara uttrampningslagret?

Jag menar verkligen att de låter som en bergkross! är lådan skrot eller kan de vara nåt annat?

Jag kan tillägga att bilen aldrig vart trimmad eller hårt körd.

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 augusti 2012 · 4 529 Inlägg

min låter så där me dock hoppar inte mina växlar ur
o den blir bra mycket tystare när jag trycker ner kopplingen. så väntar på mitt lager nu så får man se om de blir tystare efter bytet annars blir de en sketen m47a istället ^^

Sahl_83
23 augusti 2012 · 149 Inlägg

Tyvärr så visade de sej att lådan var totalskrot!. Jag tror att de började med att utgående lager gav sej och de gjorde att allt började glappa så mycket så att de andra gav sej också för de fattades tänder på vissa drev =/
Kolla länken    http://www.garaget.org/?car=302235&image=2867452

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 augusti 2012 · 4 529 Inlägg

Sahl_83 skrev:
Tyvärr så visade de sej att lådan var totalskrot!. Jag tror att de började med att utgående lager gav sej och de gjorde att allt började glappa så mycket så att de andra gav sej också för de fattades tänder på vissa drev =/
Kolla länken    http://www.garaget.org/?car=302235&image=2867452

såg inte så kul ut yikes

får hoppas de inte e samma fel på min för o köpa ny m90 har jag inte lust me för tillfället neutral

Sahl_83
23 augusti 2012 · 149 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Sahl_83 skrev:
Tyvärr så visade de sej att lådan var totalskrot!. Jag tror att de började med att utgående lager gav sej och de gjorde att allt började glappa så mycket så att de andra gav sej också för de fattades tänder på vissa drev =/
Kolla länken    http://www.garaget.org/?car=302235&image=2867452

såg inte så kul ut yikes

får hoppas de inte e samma fel på min för o köpa ny m90 har jag inte lust me för tillfället neutral

Nej de får vi verkligen hoppas du slipper! annars kör du med en hederlig m47 dom känns mer gedigna om du frågar mej smile

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 augusti 2012 · 4 529 Inlägg

Sahl_83 skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Sahl_83 skrev:
Tyvärr så visade de sej att lådan var totalskrot!. Jag tror att de började med att utgående lager gav sej och de gjorde att allt började glappa så mycket så att de andra gav sej också för de fattades tänder på vissa drev =/
Kolla länken    http://www.garaget.org/?car=302235&image=2867452

såg inte så kul ut yikes

får hoppas de inte e samma fel på min för o köpa ny m90 har jag inte lust me för tillfället neutral

Nej de får vi verkligen hoppas du slipper! annars kör du med en hederlig m47 dom känns mer gedigna om du frågar mej smile

går ju 10 m47 på 1 m90 i pris me ^^

Sahl_83
23 augusti 2012 · 149 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Sahl_83 skrev:

Team-Adolfsson skrev:

såg inte så kul ut yikes

får hoppas de inte e samma fel på min för o köpa ny m90 har jag inte lust me för tillfället neutral

Nej de får vi verkligen hoppas du slipper! annars kör du med en hederlig m47 dom känns mer gedigna om du frågar mej smile

går ju 10 m47 på 1 m90 i pris me ^^

Ja de e ju helt löjligt egentligen för du kan ju köpa en Bmw låda typ zf eller getrag för någon tusenlapp å svetsa om den eller köpa en färdig adapter platta så håller de för 4-500 hk istället för en m90 för 3-4000 kr =/

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
Xuri One Man Clan
23 augusti 2012 · 4 287 Inlägg

M90in orkar rätt mycke kräm om man växlar ordentligt å har fungerande koppling... bmw zf lådorna har ruggigt låg utväxling å de är bara drygt att köra omkring med å getrag 260 som har samma utväxling håller typ lika bra som en m90 låda..  trasig lager på utgående axel är ju inte pga av effekten eller missväxlingar utan slitage...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Sahl_83
23 augusti 2012 · 149 Inlägg

Xuri skrev:
M90in orkar rätt mycke kräm om man växlar ordentligt å har fungerande koppling... bmw zf lådorna har ruggigt låg utväxling å de är bara drygt att köra omkring med å getrag 260 som har samma utväxling håller typ lika bra som en m90 låda..  trasig lager på utgående axel är ju inte pga av effekten eller missväxlingar utan slitage...

Ja m90 är väl inte skit men en bmw låda känns ju som att man kan behandla mycket hårdare å de e ju faktiskt ganska lätt att råka missa en växel under ett race  =/

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
Xuri One Man Clan
23 augusti 2012 · 4 287 Inlägg

Sahl_83 skrev:

Xuri skrev:
M90in orkar rätt mycke kräm om man växlar ordentligt å har fungerande koppling... bmw zf lådorna har ruggigt låg utväxling å de är bara drygt att köra omkring med å getrag 260 som har samma utväxling håller typ lika bra som en m90 låda..  trasig lager på utgående axel är ju inte pga av effekten eller missväxlingar utan slitage...

Ja m90 är väl inte skit men en bmw låda känns ju som att man kan behandla mycket hårdare å de e ju faktiskt ganska lätt att råka missa en växel under ett race  =/

visst är de så, dock kan man skrota vilken låda som om man missar tillräckligt grovt.... typ 20kg svänghjul som sitter på rödmotor orginal sliter sönder de mesta om man inte växlar ordentligt. därför tror jag bmw lådorna håller något bättre för de inte är så tunga diton ihop med dom.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Sahl_83
23 augusti 2012 · 149 Inlägg

Xuri skrev:

Sahl_83 skrev:

Xuri skrev:
M90in orkar rätt mycke kräm om man växlar ordentligt å har fungerande koppling... bmw zf lådorna har ruggigt låg utväxling å de är bara drygt att köra omkring med å getrag 260 som har samma utväxling håller typ lika bra som en m90 låda..  trasig lager på utgående axel är ju inte pga av effekten eller missväxlingar utan slitage...

Ja m90 är väl inte skit men en bmw låda känns ju som att man kan behandla mycket hårdare å de e ju faktiskt ganska lätt att råka missa en växel under ett race  =/

visst är de så, dock kan man skrota vilken låda som om man missar tillräckligt grovt.... typ 20kg svänghjul som sitter på rödmotor orginal sliter sönder de mesta om man inte växlar ordentligt. därför tror jag bmw lådorna håller något bättre för de inte är så tunga diton ihop med dom.

Nej de är väl sant iof

Hellre ett varv på hjulen än ett varv på kopplingen
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang