16 augusti 2012
Trådstartare
Har en kia rio 03 har gått 16000mil.
Jag var ute och jobba natt allt fungerade bra. Nästa dag när jag ska starta den så funkar den inte att starta. Startmotorn bara snurrar runt. Jag trodde att batteriet var dött så jag testade med startkablar men de funkade inte. Visste inte vad jag skulle göra så jag ringde bilbärning för att köra den till en kia verkstad. Dom ringer från kia någon dag senare och säger att dom inte hittar något fel på den. MEN DET MÅSTE JU VARA NÅGOT FEL PÅ DEN eftersom den inte startar ibland.
Dom sa på verkstaden att den startar ibland när dom testar. Tex dom testar och starta den men den går inte igång dom väntar ca 10-30min och försöker att starta den igen och då funkar den att starta, sedan sänger dom av tändningen och de går inte att starta och så blir de så hela tiden. dom har kollat efter relän säkringar etc, dom säger att det är ganska svårt att felsöka den om den bara kan starta ibland.
Så felet med bilen är att den bara startar ibland men ibland går den inte att starta alls den går bara på startmotorn.
Någon som har något tips på vad som har pajat är glapp etc
tack för förhand