Eunos Roadster 1.8l -96, kompressormatad tjejbil med bankörning som fokus.
Projekttråd över vad som händer med sveriges tjejigaste tjejbil. Kompressormatad etanoldrickare som ständigt genomgår uppgraderingar och förbättringar, med målet att skapa min perfekta leksak.
Hey,sjukt bra slutpipa! verkligen. Nu blev jag jäkligt inspirerad
Yes, bara att kasta ditt avgas på hyllan och snickra ihop ett nytt, jag har styr på det nu!
JohnLindberg skrev:
Ser kanon ut det där! Blire Barkaby för dig igår med Tampongen?
Tack! Nja, barkaby är inte långt att åka för att stå och frysa på en parkering tyvärr
Bumblebi skrev:
Ser riktigt bra ut, kul att du gjorde lite eget stuk på utblåset!
Tack ska du ha! Ja, jag är jävligt nöjd, tycker det blev skitbra. Skulle ändå ha en dieselkrök neråt, men det här uppkom när en av bröderna bröt tag i sista röret när vi höll på och måtta, och vi ställde oss någon meter ifrån och kom på att det här var rätt väg att gå
Ultrakort update. Har ju som de flesta av er sett hållit på och renovera mina RS Active-strålkastare. Nu i tisdags måndags åkte dom på plats. Tog tyvärr inga bra bilder, men bjuppar på en helhetsbild iaf: Kräver en del injusteringar, men är ruggigt nöjd med hur dom blev nu med fräscha sargar, nya insatser etc. Och skälet till att dom stressmonterades utan ordentlig inpassning.. Blev utmanad av en vän (vissa av er har sett honom figurera i den här tråden i en svart Supra) att skruva ihop biljäveln och lägga en rökare med den innan söndagen nått sitt slut. Pubertalt och fånigt... Men jag nappade som fan. Därför är bilen nästan klar för första provturen. Så, lördag ska de sista småsakerna göras, och söndag SKA DET UT OCH PANGAS! Får en vansinnig myslimpa av bara tanken, ser fram emot det så sjukt. Frågan är bara hur länge det dröjer innan en eller flera stakar sökt sig ut genom blocket, men det märker vi
Jajo kan jag tänka mig ändå. Men vill ju se den i verkligheten
Men nu händer det grejjor ser jag, Du har bra tempo när du skruvar! Vill se video på söndag!
Får se, man kanske kikar upp
Daugaard skrev:
Du skulle ju vara i krokarna ändå Frans! Eller har du ångrat dig?
Kollade nyss upp det, såg att det var samtidigt som gröndal, så är ingen omöjlighet!
Bumblebi skrev:
Strålande! (did I just say that? )
Väntar med spänning på video!
Hoho, den var torr
Så. Har ett par bajsiga mobilbilder från ikväll. Men bajsiga eller ej, så låter jag dom göra snacket. Eller en del av snacket iaf: Tampongen har landat! Ett par cm högre än förra säsongen just nu, inte riktigt bestämt exakt rideheight än, men kommer inte bli lika låg som förra året.
Sen har man fått hjälp också: Oskar kom förbi med en dunk sprit som han hällde i tanken, för att sedan plantera sig i tampongen med sin nya fräsiga äppeldator. Frågan är om min bil nu kommer bli en iEunos? Han uträttade iallafall lite sån där magi som jag inte riktigt förstår, men nu är det dags. Imorgon ska den ut! Kan rapportera att den låter iaf ganska fränt, och etanolen luktar gott... Lämnar det här tills vidare, fridens!
Fint med etanol.. kan dok bli lite fnissigt i garaget om man tomgångskör för länge inomhus
razpataz skrev:
JohnLindberg skrev:
Jajo kan jag tänka mig ändå. Men vill ju se den i verkligheten
Men nu händer det grejjor ser jag, Du har bra tempo när du skruvar! Vill se video på söndag!
Får se, man kanske kikar upp
Daugaard skrev:
Du skulle ju vara i krokarna ändå Frans! Eller har du ångrat dig?
Kollade nyss upp det, såg att det var samtidigt som gröndal, så är ingen omöjlighet!
Bumblebi skrev:
Strålande! (did I just say that? )
Väntar med spänning på video!
Hoho, den var torr
Så. Har ett par bajsiga mobilbilder från ikväll. Men bajsiga eller ej, så låter jag dom göra snacket. Eller en del av snacket iaf: http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg Tampongen har landat! Ett par cm högre än förra säsongen just nu, inte riktigt bestämt exakt rideheight än, men kommer inte bli lika låg som förra året.
Sen har man fått hjälp också: http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg Oskar kom förbi med en dunk sprit som han hällde i tanken, för att sedan plantera sig i tampongen med sin nya fräsiga äppeldator. Frågan är om min bil nu kommer bli en iEunos? Han uträttade iallafall lite sån där magi som jag inte riktigt förstår, men nu är det dags. Imorgon ska den ut! Kan rapportera att den låter iaf ganska fränt, och etanolen luktar gott... Lämnar det här tills vidare, fridens!
Fint med etanol.. kan dok bli lite fnissigt i garaget om man tomgångskör för länge inomhus
Hoho, därför vi faktiskt ställde den med röven utanför portarna istället för att gasa ihjäl oss innan vi hann gasa ihjäl oss på gatan
Dagen D. Dagen då bilen skulle ut ur garaget för första gången sen Oktober. Och.. Såg den vårskolen? Ååååh yes! Skitig och jävlig, men ute för egen maskin. Som bambi på crystal meth. Vårkänslorna och etanolångorna gjorde varenda kroppsdel ~30% styvare, och man skakade så mycket av glädje, adrenalin och kyla att det kändes som man dansade i stolen. Awww-yeeeah!
Började med att åka och toppa upp bilen, och sen styrde jag och Oskar ut på småvägar. Små steg åt gången började vi ana att det numera huserade en ganska krallig rackare under huven. Körde ner till Barsebäck för en liten paus, självklart dokumenterades detta med mobilen: Vårigt så det står duktiga till, iaf på bild. Sanningen är att Oskar hämtade jackan i bagaget där.. Men ändå.
Spände åt remmen till kompressorn lite, sen åkte vi igen. Dags för första fullgasstarten från ettan. Och.. Och.. Fy fan. Den går som en.. En skåning hade säkert sagt något i stil med GRISAJEEVEL! En helt annorlunda maskin mot förra året. Den gick bra då. Nu går den bättre. Mycket bättre!
Åkte iaf runt och gasade lite i några små hålor någonstans, och kunde inte undvika att stanna till för att köra ett till pull från ettan. Fullt spett, kommer 20 meter, sen.. Ingenting. Slutar driva. Penis. Mellan att den slutade och driva och att jag en sekund senare kom på vad problemet var kändes som ett år. Eller ett avsnitt av sex and the city. Båda känns dödligt långa. Befarade det värsta, såg stakar flyga ut ur block, kopplingar rasa, kamremmen avdragen. Men. Det var ju bara gaswiren som hoppat loss.
Så, på med den, nytt försök. Samma sak. Ungefär här blev jag hungrig. Kissade lite i buskarna för att inte göra det i byxorna. På med wiren igen, svära lite över att man inte hade rätt verktyg för att spänna fast den ordentligt. Lyckas ta oss ut till E6an. Drar på lite ut på påfarten. Vad händer? Precis. Varningsblinkers på, balansera på bilen för att inte stå ute i vägen. Lyckas bränna sönder handen på kompressorn. Ja, för att göra historien kort. Tog mig 1km. Sen hoppade den igen. Denna gång lyckades jag efter många om och men få fast den lite bättre, och tog mig tillbaka till malmö där skiten sattes fast ordentligt.
Här var energin slut, så vi åkte iväg i Oskars sjukt vassa Aygo och högg en pizza innan vi gav oss på det igen. Var ute några timmar utan några bekymmer, och Oskar fick mycket gjort med mappen innan vi styrde hem igen. För att sammanfatta, biljäveln lever, och det kommer bli en sjukt rolig sommar om skiten håller ihop!
Sen var det filmen ja. Blev inte så mycket filmat, men bjuder på en teaser så ni iaf får höra lite hur den låter.
Mycket kvar att göra, men den ryter ganska gött, och skjuter flammor gör den också. Vad mer kan man begära? För att vara en tjejbil börjar den bli ganska stygg
Satan vad text det blev, sorry. Nöjer mig tills vidare, återkommer med bättre filmer när det börjat panga på riktigt. Fridens!
Satan va gött den vrålar, fick nästan lite vinballe där
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Jotack, och finns mer att hämta, det är inte klart på långa vägar!
almqvist__89 skrev:
Satan va gött den vrålar, fick nästan lite vinballe där
Åyes, det där satans ljudet ger mig en myslimpa också...
Godspeaker skrev:
sjukt nice! Och blev Oskar lyrisk över att den pangade eld? Synd du aldrig själv kommer kunna se det.
Haha, litegranna va? Vem blir inte det! Och jorå, kommer kunna se det i backspegeln, annars kan du ju alltid berätta om dom, för tills det att jag rasar den lär du mest få se röven på tampongen
Bumblebi skrev:
Stört va gött den låter! Tur i oturen att det bara var gaswiren som lossnat
Antingen så hatar man det, eller så älskar man det. Jag älskar det! Och ja, du ska tro att bajset var i mynningen där när bilen bara slutade driva...
Figge__86 skrev:
härligt ljud ifrån kompressorn
Tack, det är ett ljud jag aldrig tröttnar på!
Kort inlägg, inte ens en update. Jobbat nu i två dagar. Två dagar med ett leende på läpparna. Kan inte beskriva hur jävla glad jag är att bilen fungerar, och att den går som ett en katt med senap i köttrosen. Och då finns det fortfarande mer att hämta i mappen, ska bli ruskigt intressant att se hur slutprodukten blir! (... om den håller så länge)
Tänkte kasta upp bilen på pallar nu igen för att fixa lite saker jag prioriterade bort för att få köra den lite, men efter det så ska det ut och pangas igen. Men men, för att inte detta inlägg ska bli lika tomt som Mona Sahlins skalle så kastar jag upp lite fler bilder som brodern Godspeaker knäppte när bilen rullade ut ur garaget:
That's all folks, får se när det händer något intressant värt att skriva om här, har bl.a lite saker jag funderat på att beställa hem. Men dom sakerna är ju iofs inte så jävla intressanta. Men ändå. Tills vidare, fridens liljor!
Allright. Var ner i garaget en sväng igår. Halvtaskig motivation, trött och träningsvärken från helvetet då man tagit upp det igen efter ganska många månaders vila. Men, efter att ha stapplat omkring i garaget med stel kropp och slak mandom och snackat skit med lite garagegrannar i en halvtimme hissade jag upp bilen på pallar igen. Var dags att byta en upright som fått sig en smäll. Den är inte jättesned, men lite sned är den allt. Så, bilen uppe, bort med bromsok etc innan jag kommer på att jag måste ha bilen nere för att lossa muttern på drivaxeln. Balls. På med en fälg, ner med bilen igen, och fram med dom stora verktygen. Sliter och drar som en pojke som nyss nått puberteten, men den där jävla muttern (som sitter med ~300nm) rörde sig inte en millimeter. Ilskan börjar byggas upp. Tar ett par djupa andetag och går och lånar en mutterknack. Sagt och gjort, går bananas med mutterknacken. Inte en jävla millimeter. Omgrupperar, försöker lite övriga tricks, tills jag helt tappar mitt annars så gossaktiga lugn och sular en skruvmejsel på bilen. Blev det en ny buckla? Ja. Mådde jag bättre efteråt? Ja, tusen gånger bättre. Biljäveln förtjänade det.
Här gav jag upp. Monterade ihop skiten och satte ner den på backen igen. Ska ge mig på den igen inom en snar framtid, och då med det hemliga überverktyget. Mer om det i framtiden.
Passade även på att kapa sönder lite i huven för att kompressorn ska sluta slå emot den hela tiden, men det varken dokumenterades eller vägdes. Fortfarande på tok för arg.
Något som däremot dokumenterades var klistermärke nummer tre av samma modell som gömts på bilen: Sitter som sagt tre sådana gömda på tre olika ställen på bilen, först att hitta alla på en träff eller dylikt vinner valfritt tillbehör som bor i bagageluckan. (toalettpapper, tygtrasa eller buntband)
Så ja. Blev inte så mycket uträttat under kvällen, och ska jag vara helt ärlig är jag jävligt trött på att skruva nu. Jag vill bara ut och köra, så får se hur mycket uppdateringar det blir här i den närmaste framtiden. Bjuppar iaf på en snapshot från provkörningen som bonus: Känns som att grannarna i den lugna lilla orten jag flyttat till kommer älska mig när jag kommer hemkörandes sent om nätterna :rolleyes:
Njea, jag var inte ens i Sverige, och bilen var förhoppningsvis i verkstan, så vem du än såg så var det antagligen inte jag
Inte hänt något spännande, men har tvingat mig ner i garaget ändå för lite småpill. Var nära att ge mig på uprighten igen, men bara tanken på det gjorde att jag istället fick en känsla av att vilja skada bilen. Så, nej. Det fick jag inte gjort. Funderade även på att smyga iväg för att tvätta av den all skit i närmaste tvätthall. Det fick jag inte heller gjort. Kallt och jävligt, och jag gillar faktiskt att den är smutsig. Känns liksom. Smutsigt. På ett bra och kittlande sätt.
Men, istället för att bara skriva om vad jag inte fick gjort kan jag ju iaf visa att jag faktiskt fick tummen ur kloaken och faktiskt gjorde något: Ja, ser intressant ut va? Precis lika intressant som det ser ut, jag lovar. Någon bonde bestämde sig för att blända mig med sina helljus sist när vi var ute och pangade runt lite, och misstänkte att han var lite ledsen över min ljusinställning. Och visst hade karln rätt, strålkastarna pekade ut alla håll och kanter, ungefär som ögonen på en.. Nej. Jag stannar där.
Lite mätande och lite tejp på väggen senare: Jag vet.. Men jag hade inget roligare att skriva om. Ska dock bli skönt att faktiskt kunna se något detta år i mörkret iaf, har de tidigare åren som sagt kört med RHD-insatser, så för att inte blända folk har jag kört med dom mer eller mindre riktade rakt ner. Snällt mot medtrafikanter, totalt livsfarligt för mig.. Men nu ska det nog kunna bli lite bättre!
Sen bjuder jag på en bonusbild ni kanske önskar att jag inte bjöd på: Vem behöver äckliga tjejer i fula latex-trosor som gnider sig mot ens bil för att ta en bild? Inte jag. (Nej, mina nya Miata-shorts är inte till salu.)
"Miata-shorts"?? Du fråntages härmed familjenamnet och borde drivas i landsflykt!
Du är bara avundsjuk på Frans för att du inte har några Pre"luder" shorts! Bara att klipper sönder dina tighta mjukbyxor (De där rosa som det står Foxy på rumpan, jag vet att du har ett par) Klipp dem då också lite kortare än Frans Tampong-shorts så kan du massproducera och sälja dem dyrt till din bror och alla flickor kring fjorton sen!!
Dagens ludertips!
Edit: Frans när du kommer med tårtan vill jag att du har de där shortsen på!