Dåså. I onsdags var det dags att fira! 12 Mars 2011 köpte jag tampongen, så vi hade treårs-dag. Man skulle kunna påstå att man kommit en bit med bilen sen dess. Eller ödslat massa tid och pengar på en gammal skithög och totalt tagit bort ett ev. andrahandsvärde. Beror på hur man ser det
Iaf, hur firar man något sådant? Jo, det ska jag berätta.
Man målar huset... Typ lika tråkigt som att. Ja, jag vet inte. Det är tråkigt.
Men som tur var erbjöd sig min lillebror att hjälpa till, så jag styrde tampongen in mot malmö för att hämta upp honom. Väl inne i malmö kunde man ju hämta tampongen också, och bjuda lillebror på en tur. Bra tanke, och hittills en bra dag.
Möter upp lillebror i garaget, lite stressad då jag inte nämnt något för sambon om bilbytet, och bara sagt att jag skulle in snabbt och plocka upp lillebror... Yeah right.
Iaf, hoppar in i bilen, vrider nyckeln: Wawawawawa-waaaaaa... waawaawaawaaaaaa-aaaa.
Stendöd. Ni som läst här ett tag minns säkert att jag avslutade förra säsongen med startkablar. Det minns inte jag...
Så bara koppla på startkablar från bajs-civicen och veva liv i skithögen, och sen härda ut till orten där jag bor.
Sagt och gjort, några väggar målade, och vi går ut för att köra hem igen. Måste jag skriva det? Wawawawawawaaaa.. Waa-waaaaa.
Stendöd. Penis. Att man ska vara så jävla envis, istället för att bara låta den stå i garaget. Några samtal senare fick jag tag på en annan av mina tre bröder, han med preluden (Godspeaker här), och han kom ut med bruks-forden för att assistera:
![http://i.imgur.com/VteYAtY.jpg]()
Här har man plöjt ner en satans påse pengar i bilen, men starta den kan man inte.
Hoppas inte grannarna såg vårat försök till att putta igång den...
Kan, om ni någonsin funderar på det, förresten avråda er för att försöka boosta igång en ST220 med en miata. Samma scenario, fast tvärt om, utspelade sig förra sommaren, och forden drog ur så mycket ström ur miatan att alla mätare var stendöda i 5min efteråt. Don't do it!
Iallafall så tog jag idag äntligen tag i saken och införskaffade ett nytt batteri. Det som satt i har suttit i sen bilen rullade i Japan, och har garanterat sett sina bästa dagar. Haft lite småstrul med det sen bilen köptes, men att köpa batteri är ju såå jävla tråkigt.
Tog mig i kragen, och åkte till lokala F&F-shopen och högg ett MC-batteri, som jag planerat ett tag. Litet och jäävligt lätt. Ställer mig i kassan, men ångrar mig. Bilen ska starta i alla väder, även om det är kallt, och även fast man har E85 i tanken. Gick och hämtade ett större 44A-batteri och betalade glatt.
Detta är en tillfällig lösning, ett annat batteri kommer hamna på plats i framtiden, men mer om det senare.
Så, batteri:
![http://i.imgur.com/mCInvGn.jpg]()
Dekaltrimmat och klart. Det gamla till vänster. Det nya är lite högre, men väger precis lika mycket som det gamla, 11kg. Dvs 6kg för mycket. Men som sagt, mer om det senare.
Testade att starta bilen, och för första gången i min ägo verkligen hörde man att den ville starta, ivrig som en sån där äcklig liten hund som tjejer envisas med att ha.
Känns gött.
Annars... har jag inte gjort ett skit med bilen, inte ens hunnit köra. Ska arbeta helgen, sen på måndag ska det pillas på något mer. Förutom obligatoriska självbefläckelsen dvs.
Fridens!
EDIT:
Skakade även loss en av popupsen på vägen in till malmö, som fick strajpas fast tillfälligt. Ingen bra bildag, men bättre än stakar genom blocket!