callesjoberg skrev:
Good job!
Följt sedan start nästan, sjukt kul stt se alla framgångar, och hoppas du ska längre upp i landet i sommar så man får se tjejbilen!
Hoppas också ta mig uppåt landet i sommar, men det är det där med tid som är en bristvara... Men skulle du se mig någonstans, kom fram och snacka lite skit så bjuder jag på åktur och en byxljummen snus

Daugaard skrev:
Curse skrev:
Daugaard skrev:
Hur tänkte du fylla ut tomheten?
Som jag hört det så är inte besiktningen jätteglada i öppna dörrsidor.
Aluminium dörrsida. Går du tillbaka lite grann i tråden så ser du.
VAFALLS hade jag missat ett inlägg!!
Blev lite som lilla julafton nu ju

fick ett paket till.
Emil, börjar du bli gammal och blind? Om ja, var inte orolig, jag gillar dig ändå! Jättemycket!
Curse, bra att du håller koll, Daugaard verkar börja bli till åren, men vi tycker om honom ändå

Snabb update.
Var nere i garaget i tisdags för att kolla om mina dörrsidor var klara. Det var dom inte.
Var lite för uppspelt när jag åkte ner, så tappade styrfarten lite och satte mig i bilen och tog av ratten.
Och satte tillbaka den.
Och tog av den.
Och satte tillbaka den.
Tog en snus. Sen satt jag bara där ett tag och... Ja, satt.
Men, efter ett tag fick jag lite motivation, tog fram dom stora starka verktygen och började riva:
![http://i.imgur.com/s9FRyTG.jpg]()
Avgassystem, bakre subframe-brace, krängningshämmare och lite annat avplockat.
Planen här var att frigöra subframen helt, men... Jag gjorde en dum sak, som jag kom på precis efter jag hade gjort det..
Bakre drivaxelmuttrarna sitter med cirka 10350nm, och är luriga att få av, om man inte är smart och drar av dom när bilen är på backen. Det kom jag på efter att jag hissat upp bilen.
Det smarta att göra här är att lägga 5 minuter på att hissa ner bilen och göra rätt från början.
Jag är inte smart. Jag är envis.
La 45 minuter på att försöka få loss dom utan framgång, och gav till sist upp och åkte hem.
Det för oss vidare till dagens inköp.
Har ju gett mig fan på att få loss drivaxlarna utan att vara smart och hissa ner bilen, så ikväll när frugan sa att vi behövde mjök passade jag på. Mission impossible, men värt ett försök:
Försöka åka till biltema i Lund och handla där, samt att handla mjölk hos lokala handlaren lika snabbt som det tar att handla enbart mjölk, för att dölja att man åkt på extra uppdrag. Så, åkte till biltema och handlade:
![http://i.imgur.com/pORTEXz.jpg]()
1st. billig mutterknack som enligt vänner och bekanta ska göra ett bra jobb trots billig prislapp.
2000st postit-lappar.
Så, lyckades jag med mission impossible? Knappast. Hon fattade direkt att jag gjort något bilrelaterat...
Tur hon är förstående och har överseende.
Och postip-lapparna? Det är bara för en hämnd, men bjuder på det som en sidestory.
Körde hem från jobbet i bajscivicen för några veckor sedan, och alla tittade på mig, samt att bilen lät konstigt när man körde över gupp.
Är van vid att folk tittar när man kör tampongen, men inte civicen. Åker motorvägen, alla tittar. Kommer hem till byn, åker in på torget för ett snabbt stopp på glasbanken. Alla stirrar.
Fattar ingenting.
Går in, handlar, går ut. Ser detta:
![http://i.imgur.com/o6KArEw.jpg]()
Bitleksak med pipljud faststrajpad i fronten.
Efter att ha lagt 15 minuter på att såga loss den med bilnyckeln började tankar om hämnd bubbla.
Har ett pågående prank war med en kollega, och ni kan ju gissa vad postip-lapparna är till

Men, nog med side storys, mer om vad tråden handlar om.
Paket för uthämtning imorgon!
Fått besked på att dörrsidorna är klara!
Så, återkommer med paketöppning samt update på bygget i dagarna.
Fridens liljor brothermandudes!