Dags att skriva ikapp lite igen.
Slut på semestern f.o.m imorgon, och dags att greppa den kalla, hårda verkligheten igen.
Bliv vuxen. Släppa sargen. Släppa semester-flaskan.
Ja, ni vet. Hemska tanke. Men, med det kommer även skruvandet igång lite mer.
Anyhow, avslutade förra meddelandet med att det var dags för trackday.
Och det blev det!
Gjorde bilen klar lite snabbt i garaget, och åkte och fyllde tank och extradunk E85 kvällen innan:
![http://i.imgur.com/58APQLB.jpg]()
Var tvungen att slänga av en bild, för jag var/är fortfarande så barnsligt förälskad i mina nya framlampor.
Sen, dagen D.
SMHI hävdade att det var uppehåll hela dagen.
Var ute i skogen med dvärgarna och grillade runt lunch. Då regnade det.
SMHI sa uppehåll.
Åkte hem och packade utrustning etc, regnade fortfarande jättemycket.
Körde till Sturup, SMHI hävdade här fortfarande efter 6 timmar att det var uppehåll, men det regnade verkligen hästkukar.. Ja, ni börjar nog förstå. Det skulle regna på kvällens körning också.
Hade svaga planer på att ställa in, men då en vän kört 40 mil enkel resa ner för att köra så kunde jag inte ställa in.
Sagt och gjort, vi gav oss ut i regnet, och vi var faktiskt ganska många som körde.
Riktigt kul!
Ett par bilder:
![http://i.imgur.com/qZ1GJVc.jpg]()
![http://i.imgur.com/9a74y1z.jpg]()
Har kört ett par körningar i regn förut, men detta var första gången började testa gränserna lite hårdare i regn.
Kan säga att 240hp/290-något newtonmeter på 900-ish bil med Kumho Ecsta V70A i regn är ungefär som att balansera på en knivsegg, på crack, jagad av en björn som i sin tur är jagad av en väldigt, väldigt hårig och upprörd militant vänsteraktivist-tjej som tycker björnen är Hitler och Satan för att den äter kött.
Ja, ungefär så. Den är jääättenervös.
Halvgas är ungefär vad som fungerar, släppte även på fyran om man började peta på lite.
Men oj vad kul!
... tills det att man började känna en ny lukt i bilen.
Det brukar lukta lite märkligt. En blandning av svett, rädsla, varma bromsar och etanol.
Men nu luktade det... sött.
Dök in i depån, och min eminente förstemekaniker och allmän hjälpreda toasted, dvs broder Pontus, upptäckte knasigt brunt skvätt upp på huven.
Penis.
Det är då man egentligen inte vill öppna huven, utan bara låtsas som ingenting, bara för att slippa se vad som hänt.
Men, det fungerar ju inte. Vi öppnade, och brunt, äckligt kylarvatten var lite överallt på vänster sida.
Det knasiga var att det var på ett ställe där ingen kylslang gick, och vi såg inget läckage hur mycket vi än letade. Och bilen hade ju inte gått varm... En liten, liten slang såg suspekt ut, men den var ju så liten...
Så, bara ut i regnet igen och testa. Den fortsatte pissa lite kylarvatten, men gick inte varm, så var bara att fortsätta att köra.
(Nej, jag kör inte med glykol i kylaren, så jag gjorde inte banan ännu halkigare än den redan var i regnet.)
Summa summarum, utöver det konstiga läckaget så var det en väldigt lärorik kväll.
Höjdpunkten var att hänga av en man i en 458 Italia, som trots att han verkligen försökte bara blev mindre och mindre i backspegeln. Sånt är gott för självförtroendet..

... och jag gjorde också min första riktiga "aaaahhh, neeeej, nu kommer bajset och blodet"-manöver.
Allt fångat på film, och den kommer i ett senare inlägg.
Men, det var ju det där med läckaget.
Försökte väldigt omotiverat att lokalisera det dagarna efter, men då bilen mest stod stilla orkade jag inte ta tag i det.
Sen en kväll då jag och frugan hade lämnat iväg dvärgarna för natten så tog vi en tur ner till Lomma hamn.
Frugan tyckte det var kul, hade inte suttit i bilen på 4 år. Sa något om att det kändes som en berg och dalbana, bra betyg!
Iallafall så åkte vi ner... Och under bilen blev det en ganska stor pöl.
Öppnar huven, och ser detta efter att ha stängt av bilen:
![http://i.imgur.com/WSEG75P.jpg]()
Tittar man noga så ser man strålen med vatten. Penis.
Ja, det är den tidigare suspekta kylarslangen.
Den har urinerat ut vatten på löphjulen för kompressorn, som i sin tur skvätt upp allt vatten bakom vänster framljus. Svårlokaliserat, men lokaliserat!
Hade med mig en dunk vatten, så toppade upp bilen och körde hem igen.
(Var inte puckade, kör inte bilen med läckande kylsystem.)
Sen, några dagar senare, mot garaget.
Ungefär halvvägs dit så blev det brunt på rutan.
Ajsing bajsing. Nervös. Stannar till, lyfter huven:
![http://i.imgur.com/hFmmF7s.jpg]()
Mer brunt kiss.
Funderar lite, och tar sen beslutet att det bara är att köra på, med ett öga vilande på tempmätaren.
Kommer till garaget, och då läcker den på riktigt. Slangen är jättetrött.
Dock ingen skada skedd, så låter motorn svalna och demonterar sen slangen.
Inget konstigt... men. Vad är det där?
![http://i.imgur.com/xi3QD9Q.jpg]()
... ett borr? Ja.
I en liten, böjd 8mm slang.
Om det är den som över 7 års tid sakta orsakat hålet eller ej låter jag vara osagt, men hur i helvete en tidigare ägare lyckats få dit ett borr vore intressant att veta.
Planen här var att helt plugga slangen då den inte fyller någon funktion i mitt ombyggda kylsystem, men då mitt paket med plugg-mojänger blivit felsorterat och legat 10 mil härifrån i över en vecka så blev det en ny slang så länge.
Behöver jag nämna att det är PostMord som ligger bakom det?
![http://i.imgur.com/AhB6H2A.png?1]()
Noterande den hånskrattande kvinnan på bilen. Tack. Det behövde jag..
Ok. Nu blev här en satans massa text. Mycket mer än planerat, men det bjuder jag på.
Bilen fungerar iallafall igen, och det är alltid något.
Har gjort lite mer saker också, men får ta det i nästa inlägg istället.
Fridens liljor brothermandudes!