Vilken motor hade du valt att ha i din Drömbil?

kannebanne
23 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

Burrrrner skrev:
VW Bubbla Typ 1 med Yamaha R1 Motor

Grymt! Riktigt fin kombo!

Senast redigerat av kannebanne (23 augusti 2012)

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
TouchOfRed Meldem
23 augusti 2012 · 4 137 Inlägg

Det är väl ganska självklart..
En motor som inte ger några utsläpp som skadar naturen, men ändå är billig i drift.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
DanneSundin
23 augusti 2012 · 682 Inlägg

TouchOfRed skrev:
Det är väl ganska självklart..
En motor som inte ger några utsläpp som skadar naturen, men ändå är billig i drift.

Bra! Ta det du så kompenserar jag för din miljöbil med min boxerfyra! 

Tackar!

kannebanne
23 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

DanneSundin skrev:

TouchOfRed skrev:
Det är väl ganska självklart..
En motor som inte ger några utsläpp som skadar naturen, men ändå är billig i drift.

Bra! Ta det du så kompenserar jag för din miljöbil med min boxerfyra! 

Tackar!

Ja me!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
IceEyes Varningar: För många..
23 augusti 2012 · 2 552 Inlägg

SAAB 99 med en B18 smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TouchOfRed Meldem
23 augusti 2012 · 4 137 Inlägg

DanneSundin skrev:

TouchOfRed skrev:
Det är väl ganska självklart..
En motor som inte ger några utsläpp som skadar naturen, men ändå är billig i drift.

Bra! Ta det du så kompenserar jag för din miljöbil med min boxerfyra! 

Tackar!

Eller så skrotar vi den? Låter som en MYCKET bättre ide.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
kannebanne
23 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

TouchOfRed skrev:

DanneSundin skrev:

TouchOfRed skrev:
Det är väl ganska självklart..
En motor som inte ger några utsläpp som skadar naturen, men ändå är billig i drift.

Bra! Ta det du så kompenserar jag för din miljöbil med min boxerfyra! 

Tackar!

Eller så skrotar vi den? Låter som en MYCKET bättre ide.

Skrota den subban? Nädu!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
TouchOfRed Meldem
23 augusti 2012 · 4 137 Inlägg

kannebanne skrev:

TouchOfRed skrev:

DanneSundin skrev:

Bra! Ta det du så kompenserar jag för din miljöbil med min boxerfyra! 

Tackar!

Eller så skrotar vi den? Låter som en MYCKET bättre ide.

Skrota den subban? Nädu!

Du hör ju namnet. "Subba". Är det för att dom är lika fula som subbor?

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
kannebanne
23 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

TouchOfRed skrev:

kannebanne skrev:

TouchOfRed skrev:

Eller så skrotar vi den? Låter som en MYCKET bättre ide.

Skrota den subban? Nädu!

Du hör ju namnet. "Subba". Är det för att dom är lika fula som subbor?

Subbor är exklusiva! Grymt feta

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
DanneSundin
23 augusti 2012 · 682 Inlägg

Vi kan ju ta en tur på strippen å se vem som får bäst tid.. Och vems som är mest skrot efter.

Sen kan vi ju ställa ut bilarna när vi endå håller på..

Tycker inte att man ska kasta skit på andras bilar. DET är lågt. Okej att du inte tycker om modellerna, men att skriva att man ska skrota den? Det tär på hjärtat, mannen. smile

OpelP1
23 augusti 2012 · 1 412 Inlägg

Drömbil och drömbil, jag har dom bilarna jag för tillfället vill ha (bortsett från bmw:n som bara är en nödlösning tillsvidare).
Men den här motorn i min cheva när den är färdig vore i mina ögon skitfränt!
Älskar raka sexor och en stor ettrig är ju så bra det kan bli typ, ska bygga min nuvarande motor på ett liknande tema men denna är ju mycket värre än min kommer att bli då den återigen ska bli min bruksbil.

http://www.youtube.com/watch?v=bQKvdHkf … detailpage


Övriga roliga tankar är en Lotus Omega motor i en Opel Rekord från mitten av 50-talet. smile

Senast redigerat av OpelP1 (23 augusti 2012)

TouchOfRed Meldem
23 augusti 2012 · 4 137 Inlägg

DanneSundin skrev:
Vi kan ju ta en tur på strippen å se vem som får bäst tid.. Och vems som är mest skrot efter.

Sen kan vi ju ställa ut bilarna när vi endå håller på..

Tycker inte att man ska kasta skit på andras bilar. DET är lågt. Okej att du inte tycker om modellerna, men att skriva att man ska skrota den? Det tär på hjärtat, mannen. smile

Sen kan vi passa på att mäta vems bil som ger mest utsläpp och förstör miljön mest.
Man kan nog meka ihop nåt riktigt snyggt av en miljöbil. Inget som säger att miljöbilar ska vara fula.

Haha menade generellt, inte just den bilen. tongue

Men nu är det offtopic, så låter resten vara osagt.

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
aneel
23 augusti 2012 · 117 Inlägg

Audi A5 Coupe Quattro 2010 med RS6 V10 Bi-turbo motor (580 hk) mummssss big_smile

SportPilot Ubåtsingenjör
23 augusti 2012 · 7 229 Inlägg

Alecci skrev:
Maserati GranTurismo MC Stradale med motor från 3200GT med modifierade BorgWarner BV50 VTG från Porsche 911 Turbo (997).

måste bara fråga varför tongue är inte orginal maskinen bättre då ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Alecci
23 augusti 2012 · 2 014 Inlägg

CHEEVA skrev:

Alecci skrev:
Maserati GranTurismo MC Stradale med motor från 3200GT med modifierade BorgWarner BV50 VTG från Porsche 911 Turbo (997).

måste bara fråga varför tongue är inte orginal maskinen bättre då ?

På grund av körbarheten. Originalmotorn på 4,7 liter är nog väl stor för att kunna dra maximal nytta av VTG-aggregaten utan i så fall blir det nog bättre att ta större aggregat - vilket i sin tur troligtvis ger en högre toppeffekt - men även om större motor och större aggregat går hand i hand blir det nog svårt att matcha körbarheten som du får med den mindre motorn och VTG-aggregaten.

BV50 VTG är såvitt jag vet i dagsläget de enda VTG-aggregaten som går att använda till bensinmotorer, och de är avstämda för en motorvolym på 3-4 liter där de i bästa fall skall klara av att ge mellan 600 och 700 PS med en körbarhet och response "like you ain't gonna believe" för att citera en skribent på ett utländskt forum.

Personligen föredrar jag också karaktären i en överladdad motor framför en som är N/A. Karaktären i grundmotorn är redan den underbar, och den skulle knappast bli sämre av lite lättare interna delar, VTG-aggregaten, grymmare kamaxlar och friare andningsvägar. Förhoppningsvis kan jag genomföra de modifikationerna på min bil i framtiden men då kommer motorn troligtvis stanna i nuvarande bil också såvida jag inte vinner på lotto.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
SportPilot Ubåtsingenjör
23 augusti 2012 · 7 229 Inlägg

Alecci skrev:

CHEEVA skrev:

Alecci skrev:
Maserati GranTurismo MC Stradale med motor från 3200GT med modifierade BorgWarner BV50 VTG från Porsche 911 Turbo (997).

måste bara fråga varför tongue är inte orginal maskinen bättre då ?

På grund av körbarheten. Originalmotorn på 4,7 liter är nog väl stor för att kunna dra maximal nytta av VTG-aggregaten utan i så fall blir det nog bättre att ta större aggregat - vilket i sin tur troligtvis ger en högre toppeffekt - men även om större motor och större aggregat går hand i hand blir det nog svårt att matcha körbarheten som du får med den mindre motorn och VTG-aggregaten.

BV50 VTG är såvitt jag vet i dagsläget de enda VTG-aggregaten som går att använda till bensinmotorer, och de är avstämda för en motorvolym på 3-4 liter där de i bästa fall skall klara av att ge mellan 600 och 700 PS med en körbarhet och response "like you ain't gonna believe" för att citera en skribent på ett utländskt forum.

Personligen föredrar jag också karaktären i en överladdad motor framför en som är N/A. Karaktären i grundmotorn är redan den underbar, och den skulle knappast bli sämre av lite lättare interna delar, VTG-aggregaten, grymmare kamaxlar och friare andningsvägar. Förhoppningsvis kan jag genomföra de modifikationerna på min bil i framtiden men då kommer motorn troligtvis stanna i nuvarande bil också såvida jag inte vinner på lotto.

okej smile bra svar !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
SportPilot Ubåtsingenjör
23 augusti 2012 · 7 229 Inlägg

TouchOfRed skrev:

kannebanne skrev:

TouchOfRed skrev:

Eller så skrotar vi den? Låter som en MYCKET bättre ide.

Skrota den subban? Nädu!

Du hör ju namnet. "Subba". Är det för att dom är lika fula som subbor?

hm heller en subba än en missbildad mitsuBITCHi

men visst vi alla tycker olika smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Kollan
23 augusti 2012 · 618 Inlägg

Bmw e36 m3 GT med ESS kompressor.

Ev. en Mini cooper med 2jz-gte o rwd, kan vara kul tror jag.

Richtenb
24 augusti 2012 · 1 365 Inlägg

Du som är miljömedveten kan väl bygga ihop en magnetmotor i din S40. Då har du den absolut billigaste och minst miljöfarliga bilen i världen. Köp in ett jävla gäng hårddiskar och plocka ut magneterna, de är starka som satan. tyvärr kan du inte ta patent på skiten för det har oljebolagen köpt upp.... sägs det


TouchOfRed skrev:

DanneSundin skrev:
Vi kan ju ta en tur på strippen å se vem som får bäst tid.. Och vems som är mest skrot efter.

Sen kan vi ju ställa ut bilarna när vi endå håller på..

Tycker inte att man ska kasta skit på andras bilar. DET är lågt. Okej att du inte tycker om modellerna, men att skriva att man ska skrota den? Det tär på hjärtat, mannen. smile

Sen kan vi passa på att mäta vems bil som ger mest utsläpp och förstör miljön mest.
Man kan nog meka ihop nåt riktigt snyggt av en miljöbil. Inget som säger att miljöbilar ska vara fula.

Haha menade generellt, inte just den bilen. tongue

Men nu är det offtopic, så låter resten vara osagt.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Melin82
24 augusti 2012 · 513 Inlägg

oj vad många kombinationer man kom på direkt som tex en äkta 242 grupp-a men om jag får drömma ihop en dröm får det bli en Bmw M3 EVO 2 (E30) med en M12/13-1 med -86 års spec.
Sen ska jag skrika hela vägen när jag brinnandes glider genom pärleporten ner mot varmare trakter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang