Såg att någon hade skrivit i tråden (men tagit bort det igen? ) så jag fick lite motivation att klottra några rader här igen.
Dom som läst mitt senaste blogginlägg vet redan det här men för er andra:
Den sjunde såg jag på senast inkomna på returbilens hemsida att det kommit in en 9000 Aero på returen i falkenberg, blev så upphetsad (nej inte DEN sortens upphetsning...) att jag tänkte åkt direkt men jag skulle knappt hunnit fram innan dom stängde så jag siktade in mig på att vara där när dom öppnade dagen efter istället. Blev lite sen så jag kom dit runt halv tio (dom öppnar nio) så det var lite smått nervöst att springa runt där och leta efter bilen, vem vet om någon stod där och skruvade på den eller om någon rent av tagit grejorna redan dagen innan ??
Hittade till sist den nästan längst ner i ett hörn av gården och allting var kvar!
Jag blev kvar på skroten i nästan fem timmar och det här var det stora fyndet:
Fina framsäten förutom sömmen som spruckit på förarsätet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65889/65889-21a4c7a10a4f821b4fe4fdd205b4b5b7.jpg]()
Baksätet ser ut som om det vore nytt!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/66/65889/65889-dced332dfeeef85414e4742218d6449c.jpg]()
Även dörrsidorna är riktigt fina förutom några märken vid handtaget på förarsidan. Det har nog bara åkt en person i bilen för allt ser ut som nytt förutom på förarplatsen 
Hela listan över "bytet" från falkenberg finns i bloggen för dom som är intresserade och allting gick på 1400kr plus cirka 400kr i bensin, inte illa alls

Så nu har jag pilotinredningar till bägge mina 9000 men den stora ironin i det hela är att i söndags så rasade antagligen turbon helt på den gröna och med allt som är fel på den nu (stendöd startmotor, vattenfall i bakluckan när det regnar och nu turboras) så verkar det snarare som om den jäveln kommer slaktas och säljas i delar än att den görs vid om jag inte får tag i gott om pengar och billiga delar.
Så nu är helt plötsligt Aeron den bil som verkar billigast att få igång så jag vet inte riktigt vilken bil jag ska lägga dom få pengar och tiden jag har på...
PS. sorry till er två killar som antagligen ville haft grejorna i Aeron men jag var först denna gången

Tänkte också säga att jag dessutom lyckades smuggla med mig den bakre regplåten från bilen och regnummret börjar på DTG, någon som känner igen en mörkblå (?) 9000 Aero -97 med det nummret ??
Hade jag kunnat hade jag tagit taket ifrån den också då den hade taklucka, riktigt fin bil var det innan den hamnade där den står idag...