Montera tryckplatta utan styrning, fungerar det?

grakka
25 augusti 2012 · 102 Inlägg

Hej!

Har eventuellt gjort en vansinnig tabbe och vill höra med er folks vad ni har att säga om saken.

Bytte nyligen koppling inkl svänghjul på min TT och nu i efterhand av någon anledning fick jag för mig att det inte var några styrpinnar på nya svänghjulet. Kollade upp det hela med leverantören som bekräftade att svänghjulet ej har några styrpiggar. Leverantören sa även det att dom ej behövs för tryckplattan och att jag kan vara lugn över den saken. Jag känner mig lite skeptisk till att det ej krävs några styrpinnar för tryckplattan. Att svänghjulet sitter centrerat är jag 110% säker på. Har kört bilen cirka 20-30 meter efter kopplingsbytet och om det går ej att notera några vibrationer vid frikoppling eller i dragläge. Det jag är orolig över är alltså obalans från tryckplattan samt att eländet kanske lossnar vid hårdkörning.

Bör jag riva ner allt igen för att montera dessa satans styrpiggar eller kan jag ta det lugnt? Fattar inte hur jag kunde missa detta, antar att jag tog monteringen förgivet. Vill absolut inte vara med om att svänghjulet sätter sig i benet/baksätet eller dylikt.

grakka
27 augusti 2012 · 102 Inlägg

Ingen som vart med om detta förr? Har iaf mailat leverantören och har nu fått svar av dom att det inte ska vara några problem att köra utan dessa styrpinnar. Känns dock fortfarande fel att göra det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang