4112
Sök

Antispinn BMW 530i -01, går i hela tiden, varför?

Byfåne
11 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Hejsan! Idag när jag va ute och körde så började bilen bete sig jävligt skumt. I 110km/h på 5:ans växel med lite gas så går antispinnen i, även om jag inte ens ökar farten.

Det hela började med att jag skulle hem till mina föräldrar och då gick den i redan på 3:an, men sen hände det inte igen. Dock på vägen hem så gick den i flera gånger. Jag och min vän for ut en sväng för att kolla och det va samma sak då.

Jag kan inte ett skit om bilen och det enda jag gjort senaste veckan är att jag köpt nya däck bak, men det gjorde jag redan i fredags och idag uppstod problemet. Det är lägre profil på dom än dom fram men det kan ju inte ha nått med saken att göra.

Nån som har nån aning om varför bilen beter sig som den gör?
Och det är lite bråttombullar, hade tänkt ner till Sthlm med den på tisdag men nu vette fan om man bara ska sälja aset istället...

1 798 Inlägg
26 augusti 2012
Olika profil på däcken kan göra att antispinn får koko. Hade ett likande fel me en bmw 740 en gång. Eller han ja sålde den till kom på den sen han bytte däck sen va de bra igen

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Byfåne
11 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Jaha så felet kan va där då? yikes Trodde inte att det skulle ha någon betydelse att ha olika profil :S För det är inte så jättestor skillnad mellan dom heller men..

Sök