Audi 80 coupe -93 Generell felsökning?

TexaL
27 augusti 2012 · 308 Inlägg

Köpte en Audi 80 coupe -93 V6 i lördags, den rullar på som den ska förutom att servopumpen har gått (Ska bytas i veckan). Senaste besiktningen gick den igenom förra året och hade då rullat 23xxx mil, just nu är inte original-huset i kopplat och säger 29xxx mil, han trodde att den troligtvis hade rullat runt 25xxx.

Den har inga service papper så jag vet ju inte vad som är bytt och när >.<, han hade inte så stor koll heller.

Men jag fick bilen för ett så bra pris så kunde tyvärr inte tacka nej tongue

Men nu till poängen, kan jag lämna in bilen någonstans så dom kollar igenom HELA bilen, dvs motor, låda, remmar osv, hela rubbet för en billig peng? Är det värt det? (Han visste inte ifall bilen var chippad heller? går det att kolla?)

Jätte tacksam för svar! Och ber så hemskt mycket om ursäkt ifall denna tråd hamnat i fel kategori, men frågan verkade passa in bäst här!

Trevlig måndag! roll

Mvh Mathias

Senast redigerat av TexaL (27 augusti 2012)

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
TexaL
27 augusti 2012 · 308 Inlägg

Ludde32 skrev:
Han säljer 3322'orna och de är inte ställbara. Du kan ställa in dem original med endast 2 ampuller som är seriekopplade till ett sk- "Dansk el-verktyg"Han säljer 3322'orna och de är inte ställbara. Du kan ställa in dem original med endast 2 ampuller som är seriekopplade till ett sk- "Dansk el-verktyg"

Det där va grekiska för mig, skulle du kunna försöka ta det med lite lättare ord så jag har någon humm om vad du menar rolllol

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Drönirettab
27 augusti 2012 · 21 761 Inlägg

Han har bara skrivit trams hittills i flera trådar och är anmäld, inget att bry sig om. smile

TexaL
27 augusti 2012 · 308 Inlägg

Drönirettab skrev:
Han har bara skrivit trams hittills i flera trådar och är anmäld, inget att bry sig om. smile

Aha okej :p någon som har ett vettigt svar?

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
TexaL
28 augusti 2012 · 308 Inlägg

Ursäkta, dubbelkollade precis reglerna och såg denna:

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

Fråga:
Vet någon ifall man kan göra det hos motormännen?
Fick ett tips om att man kunde göra det där men har googlat lite utan resultat.

Tacksam för svar.

ps. Hur ska man "lyfta" en tråd ifall någon inte svarar? Det är inte så att folk direkt kollar 10 "sidor" bak för att hjälpa någon då 9 av 10 fall så är "frågan redan löst".

Mvh Mathias

Senast redigerat av TexaL (28 augusti 2012)

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
Drönirettab
29 augusti 2012 · 21 761 Inlägg

Förut kunde man göra ett "M-test" hos Motormännen, men som jag förstår så har alla testcenter lagts ner eftersom de inte utnyttjades tillräckligt mycket. Du kan ju maila till dem och fråga, då får du reda på hur det ligger till och kanske även råd om alternativa testmöjligheter. smile

Att lyfta en tråd utan att det blir otillåtet är lite knepigt. Man kan väl iof ge lite mer utförlig information om "felet" och ytterligare symptom, då är det ju inget meningslöst inlägg åtminstone.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang