3475
Sök

Vad är detta för mellanrum? Ligger olja i hålet. Edelbrockinsug på 440 magnum 1970 Dodge Coronet.

6 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
#1
https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150559/150559-9c8a0408e1ce2a584c499495b24d58a3.jpg


6 Inlägg
31 augusti 2012
Trådstartare
#2
Och varför täcker inte insuget?


6 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
#5
ice73 skrev:
Har du rätt insug??? ser konstigt ut

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150559/150559-7feaae7efb1a0ac01a8c14281a97a3bf.jpg
68 Charger med samma öppning. Om någon vet något tas det välkommet emot.


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 september 2012
#6
Öppningen är för förvärmningen av orginalinsuget. Jag skulle tro att du har fel insug, var har du för fabrikat?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

6 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
#7
RD_87 skrev:
Öppningen är för förvärmningen av orginalinsuget. Jag skulle tro att du har fel insug, var har du för fabrikat?

Det är ett Edelbrock m 6pack på, mer vet jag inte, har precis fått hem bilen så jag har ingen riktig koll ännu.
Den står inlåst på verkstad för kopplingsbyte dessutom så det begränsar tillgängliheten för tillfället.

Va händer om det kommer in fukt/vatten där?

Tack! smile


13 Inlägg
3 september 2012
#8
Förvärmningen ja...
Om det inte kommer avgas eller vatten hade jag lämnat det så, olja... inte bra.
Verkar dock inte vara några mängder, dock brukar dessa kanaler sättas igen och det är olja där och "proppen" släpper.....
Jag har för mig att det går avgaser där men vet inte, fråga mig om nya hemin så har jag svar!! (",)

Det är bara skruv å mutter-hur svårt kan de va?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 september 2012
#9
Jo det är en avgaskanal.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

6 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
#10
stax88 skrev:
RD_87 skrev:
Öppningen är för förvärmningen av orginalinsuget. Jag skulle tro att du har fel insug, var har du för fabrikat?

Det är ett Edelbrock m 6pack på, mer vet jag inte, har precis fått hem bilen så jag har ingen riktig koll ännu.
Den står inlåst på verkstad för kopplingsbyte dessutom så det begränsar tillgängliheten för tillfället.

Va händer om det kommer in fukt/vatten där?

Tack! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150559/150559-8159db019b92520bcf494406e48c8706.jpg


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 september 2012
#11
Kan inte kolla på min eftersom orginaltopparna ligger i en vedbod. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

16 Inlägg
14 maj 2014
#12
det är likadant på cheva BB med, det är en avgaskanal som går mellan topparna genom insuget "förvärmning av insuget", det hålet som syns är en "mantel" till avgaskanalen så att det är inget problem med det "hålet" och oljan kommer antagligen från en läckande ventilkåps packning eller så har det spillts lite när det fyllts på olja, det är likadant på min 402 BB med edelbrock insug och det har inte varit några problem!


127 Inlägg
19 juni 2014
#13
förvärmning till insug ja. behöver man använda ett sådant då? vad har det för funktion?


16 Inlägg
28 juni 2014
#14
förvärmningen är ju jätte bra att ha om det är vinter;). När jag bytte insug s fick jag med små stryp brickor som man kunde sätta i packningen för att minska flödet mellan topparna men i papprena om följde med så stod det att man bara behövde strypbrickorna på Heavyduty maskiner. Men sen så är det kanske inte lönt att kladda med det om det fungerar:D



Sök