2156
Sök

Volvo 240 TIC -84 Banbil/driftingbil

Planerna för 2013 är följande: Bygga om inredningen, renovera blocket, montera elservo, bygga bur, bygga om bränslesystemet och om tid och pengar finns så ska listerna bort och hålen läggas igen och sen ska hela bilen lackas om.

67 690 Visningar
Uppdaterades senast 31 maj 2013
däcksparkare
1 046 Inlägg
17 februari 2013
ser bra ut! smile
ska snart sätta sportstolar i min jag också.. får se hur det går smile

Motor utan turbo suger >.>

162 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
ser bra ut! smile
ska snart sätta sportstolar i min jag också.. får se hur det går smile

Tack! Lycka till, allt går med vinkelslip å svets wink

däcksparkare
1 046 Inlägg
17 februari 2013
hehe ja tack, det lär jag behöva wink
förhoppningsvis ska det inte behövas wink

162 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
hehe ja tack, det lär jag behöva wink
förhoppningsvis ska det inte behövas wink

Vad är de för stolar du ska ha i då?

däcksparkare
1 046 Inlägg
17 februari 2013
studerande som man är så fick det bli budget så det blev dessa http://www.ridetech.se/2st-sportstolar-racer-red/750-0

162 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
studerande som man är så fick det bli budget så det blev dessa http://www.ridetech.se/2st-sportstolar-racer-red/750-0

Hade liknande i denna bilen innan och det var lite ombyggnationer för att få det att passa men de löser du smile Dom fästena som ja fick med passade inte i bilen så fick kapa sönder originalfästet så jag bara hade bottenplattan kvar och sen svetsa på dom nya fästena på plattorna så funkade de smile

däcksparkare
1 046 Inlägg
17 februari 2013
Tänkte låna nc nibblern på skolan å stansa ut en adapterplatta smile borde passa fint då smile

162 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
Tänkte låna nc nibblern på skolan å stansa ut en adapterplatta smile borde passa fint då smile

Ja byggde adapter i 4-kanstprofil först men man satt så högt upp så de blev liksom ingen känsla när man körde bilen tongue

däcksparkare
1 046 Inlägg
17 februari 2013
okey, okey, jag gör den nog i 2mm plåt wink

162 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
okey, okey, jag gör den nog i 2mm plåt wink

Har du lite grövre skulle de nog inte skada men absolut inte mindre, tänk på att du vill att stolen ska sitta kvar på samma ställe om du smäller och inte slitas loss!

882 Inlägg
17 februari 2013
Du kommer få problem med besiktning om du har öronstol på förarplatsen, enda anledningen att jag inte har det i min nämligen, dom skymmer sid sikten, å det går inte, tänk oxå på att när du ska bygga buren att du får framsträvorna så dom ligger dikt an A-stolpen, annars släpper dom inte igenom det heller... Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

162 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
-Stromberg- skrev:
Du kommer få problem med besiktning om du har öronstol på förarplatsen, enda anledningen att jag inte har det i min nämligen, dom skymmer sid sikten, å det går inte, tänk oxå på att när du ska bygga buren att du får framsträvorna så dom ligger dikt an A-stolpen, annars släpper dom inte igenom det heller... Mvh Strömberg

Hmmm de kunde han ju sagt när ja köpte stolarna, sa ju att den skulle besiktas... Ja ja får väl byta stol till besiktningen då :-p Okej tack för de tipset de visste ja inte om så de hade man säkert åkt dit på!

27 Inlägg
18 februari 2013
Loxen skrev:
-Stromberg- skrev:

Hmmm de kunde han ju sagt när ja köpte stolarna, sa ju att den skulle besiktas... Ja ja får väl byta stol till besiktningen då :-p Okej tack för de tipset de visste ja inte om så de hade man säkert åkt dit på!

sen kan man jag alltid luta huvudet framåt o kolla åt sidan smile

882 Inlägg
18 februari 2013
Loxen skrev:
-Stromberg- skrev:

De kunde han ju gjort, men det är inte säkert att dom vet något om vad bilprovningen kollar. ev får du byta för besiktning, men du kan ju alltid prova... har du tur så...

Ja de är ju gött å få byggt rätt från början, för framstötorna är ju inget man bara bygger om sen efter det är klart... wink lycka till...

rudiger skrev:

Tror nog inte dom ser det från samma synvinkel som oss som bara vill ha allt godkänt å få bygga som vi vill... smile
Senast redigerat av -Stromberg- (18 februari 2013)

Slide in... burn out!!!

162 Inlägg
18 februari 2013
Trådstartare
-Stromberg- skrev:
Loxen skrev:
-Stromberg- skrev:

De kunde han ju gjort, men det är inte säkert att dom vet något om vad bilprovningen kollar. ev får du byta för besiktning, men du kan ju alltid prova... har du tur så...

Ja de är ju gött å få byggt rätt från början, för framstötorna är ju inget man bara bygger om sen efter det är klart... wink lycka till..

Nä de blir ju lite pill om man ska kapa bort å göra om dom tongue Måste lösa så jag kan helsvetsa och måla buren med innertaket på plats och bara de kommer bli ett pussel tongue Men de är sånt som är roligt! Kan hata att greja bromsar eller annat där man vet hur de sitter, det är roligare att bygga om lite och komma på egna små lösningar på saker smile

27 Inlägg
18 februari 2013
-Stromberg- skrev:
Loxen skrev:
-Stromberg- skrev:

Ja de är ju gött å få byggt rätt från början, för framstötorna är ju inget man bara bygger om sen efter det är klart... wink lycka till...

rudiger skrev:

Tror nog inte dom ser det från samma synvinkel som oss som bara vill ha allt godkänt å få bygga som vi vill... smile

tyvär så är det ju så sad

162 Inlägg
28 februari 2013
Trådstartare
Då har man börjat bygga bur!

Huvudbågen på plats!
https://www1.garaget.org/gallery/images/36/35999/35999-e5ba80b8588ae0bc445cddb44a1bf7fb.jpg

Blev riktigt smidigt att få rätt vinkel med detta digitala vinkelmått smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/36/35999/35999-927d7ffdaac4205b70ae359c5f436ecd.jpg

Rörnotchern var åxå guld värd då man får riktigt fina skarvar på rören!

https://www1.garaget.org/gallery/images/36/35999/35999-1903b0e7a2c9431a92d88085260639c1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/36/35999/35999-75183278108962c18fb0fd064cd77727.jpg

Har kapat till båda framstöttorna och försöker nu passa in dom så bra de går, är inte 100% nöjd med bockningen på dom då jag inte kan få dom att ligga emot A-stolpen så mkt som jag skulle vilja och samtidigt stå bra placerade på golvet... Så får se om jag kan få en bra lösning på det eller så får jag hoppas på en snäll besiktningsman vid regbesiktningen. tongue

Hittade även en annan fin sak idag... Har kvitto på att bilen varit inlämnad på nån firma för rostlagning där dom ska ha bytt golvet fram på förarsidan bl.a. Och det är nog de sämsta jobb jag sett! Hade ju ett hål rakt ut i de fria! Att dom kan ha missat de på besiktningen de senaste gångerna är ett under! Var ju bara två plåtar som låg om lott med en glipa rakt in på 2 cm!.. Så får bli lite mer rostlagning sen när buren är klar.

Imon fortsätter jag med buren! smile

270 Inlägg
28 februari 2013
kul att burbyget e igång! big_smile kommer bli riktigt bra smile

266 Inlägg
28 februari 2013
Hmm vad är de för bur? köpte en grupp E bur och monterade i min gamla 244, hade riktigt fin passform mot a stolparna.... har du kanske köpt folkracebur?

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

162 Inlägg
28 februari 2013
Trådstartare
elgh33 skrev:
Hmm vad är de för bur? köpte en grupp E bur och monterade i min gamla 244, hade riktigt fin passform mot a stolparna.... har du kanske köpt folkracebur?

Driftingburen har jag köpt, har kollat lite bilder nu och de kan vara så att det är jag som tänkt fel när de gäller vridningen av stöttorna. Får se hur de ser ut när ja kollat på de imon roll

Sök