fille_142 skrev:
Turbo-Fransson skrev:
fille_142 skrev:
ja de blir nog jäkligt bra med 2.5 liters 16v

ja de är lite nostagi i dem gamla motorerna

240hk i en b20 är väldigt bra

ja hoppas väl på att få över 130-140 hk ur denna motorn men ja kanske får mer eller mindre

Jo det är galet! Det satt en "Opti-flow" topp på den, gjord av Kalle P på Växjö Bildelar på 70-talet

Även motorn var på 2,1 liter oxå

Toppen var ruskigt välgjord och planerad!

Dock så blev det nåt lustigt när dom bänkade 240 hk så det dippade ner sen, men dom hamnade på 208hk sen

Och jävlar i satan vad den bilen gick! Farsan övertog motorn av sin bror, dom hade nog den motorn i ett antal år innan dom sålde den..
Har tänkt bygga mig en likadan motor i framtiden

Hade vart så galet skoj!
Googla på "Opti-flow" topp till volvo b20 om du vill veta mer om den
130-140hk är lagom ju

bilen väger inte så mycket så

ja då förstår man att den gick
hmm lustigt att hk sjönk lite där men 208 är ju sjukt de me
ja de kan ja tänka mig:) fan den motorn skulle man velat ha

Men det svider gott i lädret när man ska tanka en b20 på 208 hk

såna opti-flow toppar såg väldigt omgjorda ut men flödet måste blivit mycket bättre

ja ja blir nöjd om ja kommer upp i det
nej tjänstevikten på en 142a ligger ju på 1240 kg så

Farsan berättade att det hände nåt med kompet så de steg rätt mycket, därav hästarna

Sen när det blev normalt igen så landade det på 208hk

Ja, där va ju annat insug, tilllagt och fråntaget material i toppen och massa annat
Min 945 ligger ju på 1500 skulle jag tro

och 136 hk -.-
BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92