AndreasPlars skrev:
Och varför ska man byta bränsletrycksregulatorn vid såhär pass mild trimmning?
M.V.H.
för att jag jag har bara lite småtrim på just nu som fas 1 kan man säga, när bilen sen är klar och man har testköra och ser så allt funkar grett så kommer motorn lyftas ur under en vinter och borras, dieselvev, slipa om kammarna, plana toppen till ganska hög komp, ännu bättre extraktor rör än de som sitter org. större ventiler, portad topp, superlätt svänghjul och superbalanserad igenom hela motorn för att tåla mycket varv.
visst kanske inte ens då behöver en ställbar men jag gillar att ha stenhård koll på mina motorer så när jag sätter din en ställbar btr, ja då får jag två saker i en. 1 den är ställbar OM det skulle behövas och 2 jag kan se på mätaren exakt va bränsletryck motorn har:)
Senast redigerat av norges02 (21 september 2012)