Skillnad på sänkningssats/väghållningskit och coliovers?

Piratstikin 2015 Dbakuten.
21 september 2012 · 5 092 Inlägg

Audiholic skrev:

Piratstikin skrev:
Klr själv på XYZ coilisar på våran quattro = KING sänker 40-120mm och är helnöjda. 3 år senare i dag så sitter gängorna ännu inte fast wink justerbara i hårdhet i32 lägen kostar 7999:- för super sport modellen tror jag smile

Måste då vara billigare för FWD då?

det skulle jag tro att det är smile kolla xyz sweden så har dom sina kitt "supersport" typ pro sport osv, supersport är mest lämpat för gatan och bara ringa och höra lite smile

Auditography
21 september 2012 · 341 Inlägg

TheMuffinMan skrev:
Japp han är seriös smile leverantören är ju från tyskland. O dom finns även på ebay. Dock är de ingen skit med tanke på att min kusin haft sina över ett år o dom är som nya smile

Men frågan är hur snabbt han får hem såna?

Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
it_mutt Avstängd
21 september 2012 · 10 388 Inlägg

Audiholic skrev:

TheMuffinMan skrev:
Japp han är seriös smile leverantören är ju från tyskland. O dom finns även på ebay. Dock är de ingen skit med tanke på att min kusin haft sina över ett år o dom är som nya smile

Men frågan är hur snabbt han får hem såna?

Beställer man själv (som i direkt) från tyskland tar det 1-3 dagar. Eller ja, det har det alltid gjort för mig när jag beställt saker från tyska bukten

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Auditography
21 september 2012 · 341 Inlägg

Har kontaktat dem ( http://www.oijoij-society.com/viewtopic … er#p126324 ) så får vi se om de svarar.

Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
DDESIGN
21 september 2012 · 563 Inlägg

Vi hjälper Dig gärna att hitta det Du söker!

www.coiloverkungen.se

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
it_mutt Avstängd
21 september 2012 · 10 388 Inlägg

"...för dubbla priset"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TheMuffinMan
21 september 2012 · 124 Inlägg

De tar väl ca 5 dagar smile tror de tog så långt tid för kusinen iaf smile

Auditography
22 september 2012 · 341 Inlägg

TheMuffinMan skrev:
De tar väl ca 5 dagar smile tror de tog så långt tid för kusinen iaf smile

Kontaktade dem och de svarade att de hade problem med leverantören sad

Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Ulf_W bilder.ulfw.se
22 september 2012 · 1 103 Inlägg

Audiholic skrev:
Så, vad är "bäst" då?
Jag kommer köra med 225/40-18 med 18x8 fälgar.

Du köper mindre fälgar för att få ökad komfort, och nu ska du köpa billiga coils?
Rimmar väldigt illa enligt min mening, bilen blir stenhård tro mig...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
it_mutt Avstängd
22 september 2012 · 10 388 Inlägg

Ulf_W skrev:

Audiholic skrev:
Så, vad är "bäst" då?
Jag kommer köra med 225/40-18 med 18x8 fälgar.

Du köper mindre fälgar för att få ökad komfort, och nu ska du köpa billiga coils?
Rimmar väldigt illa enligt min mening, bilen blir stenhård tro mig...

Var fick du det ifrån? Att det var för ökad komfort?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Ulf_W bilder.ulfw.se
22 september 2012 · 1 103 Inlägg

it_mutt skrev:
Var fick du det ifrån? Att det var för ökad komfort?

Han har en annan tråd om att byta från 19" till 18" för att få mer komfort.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Spelis
22 september 2012 · 1 926 Inlägg

Ulf_W skrev:

it_mutt skrev:
Var fick du det ifrån? Att det var för ökad komfort?

Han har en annan tråd om att byta från 19" till 18" för att få mer komfort.

Större fälgar brukar ju oftast ha mindre profil på däcken, där av sämre komfort?

Ulf_W bilder.ulfw.se
22 september 2012 · 1 103 Inlägg

Spelis skrev:
Större fälgar brukar ju oftast ha mindre profil på däcken, där av sämre komfort?

Ja det är ju det jag säger.
I en tråd byter han hjul för att få mer komfort, och i denna ska han köpa coils = no comfort what so ever
Vilket jag har svårt att se logiken i...
Vad är det som är så svårt att fatta?

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
Spelis
22 september 2012 · 1 926 Inlägg

Då kan jag kontra o säga såhär: Jag har coilovers på min och det är inte "no comfort what so ever" 
Men jag har förvisso inte lågprofil heller.

it_mutt Avstängd
22 september 2012 · 10 388 Inlägg

Ulf_W skrev:

it_mutt skrev:
Var fick du det ifrån? Att det var för ökad komfort?

Han har en annan tråd om att byta från 19" till 18" för att få mer komfort.

Ah, jamen dåså, då är jag med (hade nämligen inte sett det i denna tråden, bara att de nya fälgarna var 18" och, ptja, byta "ner" i fälgstorlek kan man ju göra av många anledningar).

Men dåså

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Auditography
22 september 2012 · 341 Inlägg

Ulf_W skrev:

Audiholic skrev:
Så, vad är "bäst" då?
Jag kommer köra med 225/40-18 med 18x8 fälgar.

Du köper mindre fälgar för att få ökad komfort, och nu ska du köpa billiga coils?
Rimmar väldigt illa enligt min mening, bilen blir stenhård tro mig...

Jasså? Så vad tycker DU man ska göra då?

Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
Audi RS4 Avant "B5" (2001)
dawwe ...has left the building...
22 september 2012 · 4 474 Inlägg

Oboy..Har sagt det förr o säger det igen: Har TA-Technix "coils" på min bruxis, har suttit på i knappt ett år eller 3000 mil om man så vill. Iaf de är APHÅRDA. Åker man själv i bilen utan bagage/last är det knappt så man har nån fjädring. Om man däremot lastar ner bilen med typ 200kg så blir de betydligt bättre. Hur väghållningen är vet jag ej då jag inte kör "inspirerat" med bruxisen, men i vintras var jag på väg att "studsa av" vägen när jag körde på en för mig välkänd väg i en hastighet som var "odramatisk" med originaldämparna. Det som hände var att de aphårda dämparna fick bilen att "studsa" nästan när jag körde i god fart över ett "gupp", ett gupp som originaldämparna parerade fin-fint...Fördelen med TA är att man kan få en snygg sänkning, hade jag vetat att de var så här hårda hade jag köpt nåt annat. Förvisso kan de tänkas funka bra på en mer "entusiast" betonad bil men på en brukis vette-katten om jag skulle rekommendera de. Hållbarhetsmässigt verkar de dock bra. Om man nu tvunget skall ha coils skulle jag kolla på andra (bättre & dyrare!) märken, tex "Kina kit" som D2,K-Sport eller XYZ, eller Lowtec. Skall tilläggas att jag kör 17" på sommaren och 16" på vintern.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Auditography
29 september 2012 · 341 Inlägg

Har ni något tips om någon bra i Malmöområdet som kan montera coiloverskit?

Audi RS4 Avant "B5" (2001)
Audi Q5 3.2 Quattro S-Tronic "projekt 330hp" (2010)
Audi A4 Turbo "BSR300" (2001)
jjpl
29 september 2012 · 254 Inlägg

Audiholic skrev:
Har ni något tips om någon bra i Malmöområdet som kan montera coiloverskit?

Det är ju i stort sätt likadant som att byta dämpare/fjädrar så vilken verkstad som helst ordnar nog det smile

Volvo S70R (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang