6842
Sök

Ställa på krockad bil?

112 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Hej.. håller på fixa upp en krockad 740 som jag köpte av min polare för en billig slant, är snart klar med projektet men börjar smått fundera över en sak.

Hur tar trafikverket det med att man ställer på en krockad bil ? hur vet dom att man lagat upp bilen ?

Krävs ombes?

Skulle vara bra de som har någon erfarenhet om detta kan skriva någon rad!

Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255492

KHRacing
20 september 2012
Beror såklart på skadans omfattning,

112 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:
Beror såklart på skadans omfattning,

Är det något trafikverket eller annan myndighet avgör ?

9 157 Inlägg
20 september 2012
Var polisen ute vid krocken och satte körförbud på bilen? När är senaste besiktning gjord?

Lowlife
809 Inlägg
20 september 2012
en polare till mig, krockade rejält mycket så han tryckte in sidan av bilen, gick att köra den, lagade inte skitet och ställde av den ett tag men ställde sedan på skitet, visade sig att den va billigare andra gången han ställde på den.. ? försäkringsbolaget sa att den skulle bli dyrare vet dock inte varför. körde med trasig sidoruta och sönder bulad bakskärm utan problem polisen sa ingenting, detta är malmö området smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

112 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Var polisen ute vid krocken och satte körförbud på bilen? När är senaste besiktning gjord?

Ingen polis kom dit, blev inga personskador eller liknande.. blev en liten krock vid utfart, så blev bara "försäkringsskador"

Handledare
1 481 Inlägg
20 september 2012
Ygden skrev:
Hej.. håller på fixa upp en krockad 740 som jag köpte av min polare för en billig slant, är snart klar med projektet men börjar smått fundera över en sak.

Hur tar trafikverket det med att man ställer på en krockad bil ? hur vet dom att man lagat upp bilen ?

Krävs ombes?

Skulle vara bra de som har någon erfarenhet om detta kan skriva någon rad!

Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255492

Hur vet trafikverket att den är krockad då??

Lowlife
809 Inlägg
20 september 2012
Ygden skrev:
Putteliten skrev:

Ingen polis kom dit, blev inga personskador eller liknande.. blev en liten krock vid utfart, så blev bara "försäkringsskador"

då är det verkligen inga problem att ställa på bilen.

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

112 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
MarcusGronberg skrev:
Ygden skrev:
Putteliten skrev:

Skönt! Eftersom jag fått papperna på bilen och allt så borde det ju inte vara något problem..

Den är ju besiktad nyligt sen 2012-03-9 tror det var..

9 157 Inlägg
20 september 2012
Ygden skrev:
MarcusGronberg skrev:
Ygden skrev:

Skönt! Eftersom jag fått papperna på bilen och allt så borde det ju inte vara något problem..

Bara köra med den då i så fall. Bara hoppas att bilen inte är så pass sned att den inte går igenom nästa besiktning. Hade polisen däremot varit på plats och satt körförbud på den, så är besiktning efter lagning ett måste.

112 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Ygden skrev:
MarcusGronberg skrev:

Bara köra med den då i så fall. Bara hoppas att bilen inte är så pass sned att den inte går igenom nästa besiktning. Hade polisen däremot varit på plats och satt körförbud på den, så är besiktning efter lagning ett måste.

Det är ju de då, men bara jag får ha den över vintern är jag nöjd.. 2000kr köpte jag den för, inte precis så att det sved i plånboken smile

Men får man den genom besiktningen är det ju ett plus, då har man gjort bra affärer smile

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 september 2012
Varför skulle man inte få ställa på en krockad bil? man får ställa på bilar med körförbud och fortsätta ha dem påställda så länge man betalar skatten.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök