4477
Sök

Italien import volvo s60 d5 - skillnad mot en svensksåld ?

2 174 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
Tjena! har hittat en s60 d5a som är jättefin och är sugen och kanske köpa den,

Då pratade jag med en bekant och nämnde att den var italien import, då sa han att han hade för sig att dom har ingen dieselvärmare ( inte sån med tidur utan den som hjälper motorn upp i arbetstemp när du kör)

och ett klenare värmepaket.

Någon som vet något om detta eller några andra skillnader?

tacksam för svar!

4 586 Inlägg
22 september 2012
Ofta krockade, skruvade mätare, Dåligt ihop lagade och lackade. Kan vara helt livsfarliga på vägen även fast dom "ser" bra ut. Finns krav på max 2 liters motorvolym i italien. kan dock vara ändrat senaste åren inte helt säker.

Många av bilarna ifrån italien tas hit i skadad skick och lagas sedan till låg kostnad för att senare vara ute på svenska vägar. Är bilen intagen av privatperson så kan skicket vara ett helt annat.

Hur mycket ska du pendla ?

2,4an med sina 170 hästar ser inte jag som jätte törstig 0,75 lansväg mot kanske 0,58 med D5an
Senast redigerat av jocke_gronberg (22 september 2012)

2 174 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
tack för svar. Idag pendlar jag över 60 mil i veckan.

Jag har synat bilen noga den är nyskick och besiktningarna är perfekta, så om någon bytt något är det jävligt bra gjort för jag har falk öga smile

vet att det var miljögrejer förr med 2.0T och såna motorer men d5an är exakt samma motor som i dom svenska.

2.4an i stan är hemsk, tråkig karraktär, och törstig.

4 586 Inlägg
22 september 2012
hangman skrev:

Jag har synat bilen noga den är nyskick och besiktningarna är perfekta, så om någon bytt något är det jävligt bra gjort för jag har falk öga smile

vet att det var miljögrejer förr med 2.0T och såna motorer men d5an är exakt samma motor som i dom svenska.

Körde en S60 d5 185 hästar med polaris chip för 2 veckor sen. Gick bra men oj vilken hård gång på motorn även mycket motorljud inne i coupen vid jämn gas. merzeden du har går så himla tyst och mjukt i jämförelse

Har du testat d5an ?

2 174 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
jocke_gronberg skrev:
hangman skrev:

Körde en S60 d5 185 hästar med polaris chip för 2 veckor sen. Gick bra men oj vilken hård gång på motorn även mycket motorljud inne i coupen vid jämn gas. merzeden du har går så himla tyst och mjukt i jämförelse

Har du testat d5an ?

japp, jag sålde mercan igår har inte uppdaterat än, nackdelen är rost på mercorna det har inte volvo problem med.

185 hk motorn är inget bra sägs det, den går som du säger väldigt hårt, 163an håller längre och går mjukare.

Men helt klart skillnad på bmw och mercedes diesel, finns nog inget bättre.

börjar bli desperat efter en bil nu finns ju bara skit där ute!

449 Inlägg
22 september 2012
ja tror inte heller att de är någon dieselvärmare i den .... så den blir ju värdelös på vintern eftersom d5 aldrig blir ljummen ens

Full Fart Spar Tid!!!

9 151 Inlägg
22 september 2012
jocke_gronberg skrev:
Ofta krockade, skruvade mätare, Dåligt ihop lagade och lackade. Kan vara helt livsfarliga på vägen även fast dom "ser" bra ut. Finns krav på max 2 liters motorvolym i italien. kan dock vara ändrat senaste åren inte helt säker.

Många av bilarna ifrån italien tas hit i skadad skick och lagas sedan till låg kostnad för att senare vara ute på svenska vägar. Är bilen intagen av privatperson så kan skicket vara ett helt annat.

Hur mycket ska du pendla ?

2,4an med sina 170 hästar ser inte jag som jätte törstig 0,75 lansväg mot kanske 0,58 med D5an

Inget krav på max 2 liters motorvolym i italien, men däremot högre skatt om man har mer än 2 liter motorvolym. Någonsin sett en Ferrari med 2 litersmaskin? wink

Sök