3175
Sök

Projekt 535 Räddning från skroten :)

Fick nys om en bil som stog och kände sig lite endsam Det var en e34 535 -88 Är svag för både karossen och 3,5L motorn så självklart slog jag till :) Den har inte vart genom SBP på 5 år och har stått ett tag med toppen av så... Visa mer

MR Andersson
124 057 Visningar
Projektet avslutat 26 juli 2013
Yawn...
3 151 Inlägg
15 november 2012
Lite dåligt med kommentarer ja... men projektet följs i alla fall, och jag uppskattar dina uppdateringar. smile Ser bra ut, som vanligt..! Bara att hoppas den går igenom besiktningen nu då.

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
MR Andersson
1 229 Inlägg
45 Inlägg
16 november 2012
Fortsätt kämpa! imponerande och inspirerande Projekt!! Man vill ju bara dra ut och riva bilen! Hoppas det löser sig med kyl problemet!

MR Andersson
1 229 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Åter igen en dag av rent helvete...

Skulle ställa framvagnen idag, Ena styrstaget skar i gängorna så de gick inte och justera och andra sidan har nån av dem tidigare ägarna förstört så de gick inte heller att justera...

Hem och leta igenom gömmorna, hittade 2 stag som var okej i lederna så ut i garaget och försöka få dem och röra på sig, Dem första 3 gick hur fint som hellst med lite wd40 och en rörtång så kom dem igång men när jag tar i sissta med rörtången så satt den fast så tar i lite ordentligt och då brister fanskapet rätt av...

In o kolla ebay efter nya men de failade rätt hårt de med då de strulade med frakten...

Så nu får fanskapet stå och skämmas ett tag så får man se om man orkar fixa den under veckan...

Skickade även ett mail till Schmiedmann om dem dåliga bultarna till toppen så får väl se vad dem svarar på de...

630 Inlägg
16 november 2012
Även om det var en negativ update, så fortsätt kämpa! riktigt nice projekt! big_smile    Efter regn kommer solsken!

MR Andersson
1 229 Inlägg
16 november 2012
Trådstartare
Jo nån jävla gång måtte de väl vända? smile

392 Inlägg
17 november 2012
TheMan89 skrev:
Jo nån jävla gång måtte de väl vända? smile

Skönt å veta att de iaf inte bara är en själv de jääämt ska strula för smile kämpa på.. !!

236 Inlägg
17 november 2012
TheMan89 skrev:
[...]In o kolla ebay efter nya men de failade rätt hårt de med då de strulade med frakten...
[...]

Jag vet inte hur lätt det är att hitta delar på skroten på gotland, men annars är denna sida bra:
http://www.bildelsbasen.se
Senast redigerat av CustomSS1 (17 november 2012)

Power is measured in dB

MR Andersson
1 229 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Fick till de med frakten så nu är de beställt smile

Imorrn ska jag testa o byta ut topp bultarna och se om de löser problemet...

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
17 november 2012
Drygt med jävulskap, vet själv hur det är att krabba med gamla bilar. Min 525 har man lagt en massa timmar på i garaget. Men när man väl löst det så är det så jävla gött smile Så kämpa på så löser det sig nog smile

MR Andersson
1 229 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Som tur är så är man ju envisare än jävulen själv tongue så nån gång löser de sig nog tongue

Bilfan ska ihop så är de bara, om jag så ska plocka ner hela motorn igen så ska den ihop!

751 Inlägg
17 november 2012
Trevligt projekt! Kommer lätt fortsätta följa och får kolla igenom dina andra trådar vid tillfälle!

Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
18 november 2012
Bra jobbat. Kul att någon satsar på att rädda gamla pärlor från skroten.
Lite murphy ska det va när man håller på och grejjar.

Det måste gå dåligt ibland för att man ska uppskatta när det går bra.

1 213 Inlägg
18 november 2012
När de går för bra då brukar alltid något jävlas, bara kämpa på. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

MR Andersson
1 229 Inlägg
18 november 2012
Trådstartare
Har idag bytt ut schmiedmann bultarna till andra begade jag hade liggande.

De fanns vatten i oljan vid många av bultarna som jag tog ur. Men nästintill alla satt inte med 60nm ens så jag tror dem har sträckt sig...

Drog i andra som sagt till 95nm så får se om de hjälper, ska ut o testa imorrn o se om de blir nån skillnad smile

1 798 Inlägg
18 november 2012
Nåt gale va de me dem iallafall de satt ju fan inte ens fast så du fick ta i ens en gång. Lycka till imorrn.

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Darkus
18 november 2012
Få hoppas det blir riktigt med riktiga bultar.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
18 november 2012
Hoppas det hjälper smile Synda tt du inte hade ett par apr-bultar liggandes. Sparade mina från turbobygget, så min topp är dragen med 120nm tongue hehe

56 Inlägg
19 november 2012
Sitter och håller tummarna för att det ska fungera, vill verkligen se den in action smile

Sök