Fick nys om en bil som stog och kände sig lite endsam Det var en e34 535 -88 Är svag för både karossen och 3,5L motorn så självklart slog jag till :) Den har inte vart genom SBP på 5 år och har stått ett tag med toppen av så... Visa mer
Fan va surt. Sprickor i toppen är ju inte alltid synliga, utan blir först när den blir varm. Är ju lite klurigt att se när det är i en kanal med. Kämpa på så får vi hoppas det löser sig Vet själv hur det är när det jävlas.
De lär väl dock va lugnt nu under jul/nyår men sen tar vi nya tag... Ska kola komp/avgaser i vattnet så får vi se sen men jag skulle väl tro att toppen behöver bytas...
Nej men de lär göras nu när den åker av nästa gång...
Ska ta komp prov i mellandagarna så får vi se hur de går.
De mest tråkiga är ju att bilen går ju bra ändå.
Dock har jag nått problem på lägre varv, under 1500 varv så går den och rycker lite ibland men den svarar bra på gas och såfort man kommer över 1500 varv så går den ju klockrent?
Låter ju väldigt konstigt men eftersom du får avgaser i vattnet är det ju nåt knas. Någonstans bör det ju vara en läcka. Men det kan ju vara så litet att det inte märks på motorns gång säkert. Man hoppas ju faktiskt att det visar sig nåt på kompprovet eller trycktestningen så du får ett svar liksom
Och soppan kan de inte va då skulle den inte gå bra på varv?
De känns som nått med tändningen men vet inte riktigt vad...
sopan kan det väl inte va om han går bra på höga varv?. (du skulle ju kunna hälla i nån flaska stp, det gjorde susen i min gammla bil, tomgången blev bättre och den blev kvickare.)
Säger såhär det är ju enklast att få ordning på toppen först om det nu är den, felen där kan ju yttra sig lite hursom. Sen felsöka om felet nu kvarstår. Men det antar jag redan att du tänkt göra